Beantwoord

Media-box

  • 15 January 2024
  • 8 reacties
  • 199 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb de nieuwste media-box onlangs gekregen maar als ik op “aan of stand-by toets” (2) dan gaat ook de tv aan. Eveneens als ik op de “tv aan of uit toets” (1) druk dan gaat de media-box ook aan.

Kan dit ook ingesteld worden dat de toetsen apart werken zodat ik de media-box kan aansluiten op andere speakers zonder dat de tv dan ook aan staat?

 

Verder zou ik willen weten hoe je je eigen favoriete zenders kunt instellen.

 

Met vr. groet

Freddyboy

icon

Beste antwoord door TMTV 16 January 2024, 12:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Freddyboy1949,

Dat kun je zeker los instellen. Ga daarvoor in het menu naar Instellingen (tandwieltje) > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC. Daar kun je wat instellingen uitzetten, zodat je de TV en de mediabox los kunt bedienen.

Voor de favoriete zenders: druk terwijl je naar een zender kijkt op het pijltje naar rechts. Houd daarna de OK-knop even ingedrukt. Nu kun je zenders toevoegen aan je favorieten. Als je later de volgorde wilt aanpassen, ga dan naar de profiel (plaatje linksboven) en dan naar Bewerken. In een van deze menu's zit de mogelijkheid om je favorieten verder aan te passen.

Reputatie 3

Bedankt voor de informatie. Ik ga aan het werk.

 

 

Reputatie 3

Maar ik heb nog een vraag. Ik wil de mediabox aansluiten op mijn soundbar.

Ingang soundbar is een jackplug en bij de mediabox is het volgens mij USB want dat de enige die nog overblijft.

Kunt u mij vertellen wat voor snoer of koppeling ik nodig heb?

 

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +6

De mediabox heeft geen aparte geluidsuitgang (USB kan daar niet voor gebruikt worden). Dat zou dan via de TV moeten gaan. Dat kan via HDMI ARC of met een optische kabel tussen de TV en de soundbar.

Reputatie 3

Okay, ik ga kijken hoe ik dit oplos.

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +1

Dat vind ik wel een klein nadeel aan de mediabox dat je niet net als bij de tv box geen soundbar of home cinema rechtstreeks aan de box kunt aansluiten om b.v. muziek te luisteren zonder dat de tv aan moet.

Reputatie 3

Eigenlik best een groot nadeel in deze tijd van besparing als je de gehele dag de radio of eigen muziek wilt beluisteren.

Dus ODIDO doe hier wat aan.

Zoiets is wel op te lossen met een hdmi converter.

Of een andere Android TV box aanschaffen en de Odido TV app gebruiken die wel beschikt over extra uigangen.

Bijvoorbeeld de Nokia box 8000.

 

Reageer