mediabox en afstandsbediening koppelen aan tv.

  • 28 February 2024
  • 6 reacties
  • 479 Bekeken

Las veel berichten over het niet kunnen koppelen van afstandsbediening media box aan tv. 
Ook mij lukt het niet het geluid en aan en uit zetten van de tv te regelen met de ab van de media box. 
Is hier al een oplossing voor ? 

Cheyenne van Odido 2 maanden geleden

Dank @De egge2! Begrijp ik het goed en reageert de Mediabox gewoon niet op het harder en zachter zetten van het volume? Merk je dit alleen op de Mediabox, of ook al je iets anders bekijkt via de televisie, zoals een streamingsdienst? Ik wil je vragen om de afstandsbediening eens te ontkoppelen:

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op OK] en ÂVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Voor de zekerheid heb een nieuwe afstandsbediening besteld. Mocht het ontkoppelen/koppelen niet werken, test dan de nieuwe afstandsbediening. Deze komt binnen enkele dagen via de brievenbus. Ik ben benieuwd!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @De egge2 ,  momenteel hebben we op de Mediabox en de afstandsbediening wat lopende zaken. In dit topic lees je er in de openingspost meer over Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Lukt het wel om de afstandsbediening te koppelen maar lukt de volumeregeling vervolgens niet? Of lukt het koppelen van de afstandsbediening aan de Mediabox helemaal niet? 

Hallo demi, 

dank voor je reaktie. 
De afstandsbediening communiceert prima met de mediabox en ook gaat de tv uit als uit de mediabox uitzet. Dus dat functioneert prima. 
        Alleen de koppeling van de afstandsbediening met geluid hard en zacht zetten van de tv lukt  niet. 
dat moet ik doen met de ab van de tv. 
groeten. 

Reputatie 7
Badge +5

Dank @De egge2! Begrijp ik het goed en reageert de Mediabox gewoon niet op het harder en zachter zetten van het volume? Merk je dit alleen op de Mediabox, of ook al je iets anders bekijkt via de televisie, zoals een streamingsdienst? Ik wil je vragen om de afstandsbediening eens te ontkoppelen:

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Voor de zekerheid heb een nieuwe afstandsbediening besteld. Mocht het ontkoppelen/koppelen niet werken, test dan de nieuwe afstandsbediening. Deze komt binnen enkele dagen via de brievenbus. Ik ben benieuwd!

Hoi daar. 
in principe heb ik geen problemen met de afstandsbediening , alleen dat het mij niet lukt het geluid van mijn tv harder of zachter te zetten met de ab van de mediabox ipv met de ab van de tv. 
     Nu moet ik twee afstandsbedieningen gebruiken voor aan -uitzetten + de rest en het regelen van het geluid. 
   Dat is wat onhandig. 


 

Reputatie 6
Badge +2

@De egge2 Het handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

Ik durf niet te zeggen of dit in de toekomst wel mogelijk zal zijn. Ik raad je in ieder geval aan om het Mediabox topic in de gaten te houden voor eventuele updates: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

Hoi Teresa, 

dank voor je reaktie. Dat vermoeden had ik al, maar nu bevestigd hoef ik niet verder te zoeken. 
Wie weet in de toekomst nog een oplossing voor. 
goed weekend 

groeten, 

Hans. 

Reageer