mediabox regelt volume TV niet meer

  • 14 March 2024
  • 5 reacties
  • 49 Bekeken

Mediabox aangesloten op mijn receiver (hdmi). Hdmi out van de receiver gaat naar de hdmi/arc van de TV. Volume regelen met de afstandsbediening van de mediabox werkte prima, maar lijkt nu niet meer te werken. Instelling afstandsbediening staat op volume TV. Mediabox gereset, andere hdmi-ingangen geprobeerd, ik krijg het niet meer zoals het was🤔 Iemand nog een suggestie waar het aan kan liggen?

BeMu 1 maand geleden

De Mediabox dient rechtstreeks aangesloten te worden op de tv op een HDMI aansluitpunt,  vervolgens met een HDMI kabel van de HDMI-ARC op de tv naar de HDMI-ARC van de receiver.

Als het goed zou het dan moeten of kunnen werken

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De Mediabox dient rechtstreeks aangesloten te worden op de tv op een HDMI aansluitpunt,  vervolgens met een HDMI kabel van de HDMI-ARC op de tv naar de HDMI-ARC van de receiver.

Als het goed zou het dan moeten of kunnen werken

Interessant, ik krijg met de nieuwe mediabox geen geluid meer in de tv met de normale kanalen. Andere mediabox wel geluid en nu binnen een maand ook geen geluid meer wat is dat dan???

De Mediabox dient rechtstreeks aangesloten te worden op de tv op een HDMI aansluitpunt,  vervolgens met een HDMI kabel van de HDMI-ARC op de tv naar de HDMI-ARC van de receiver.

Als het goed zou het dan moeten of kunnen werken

Dank voor de reactie, inhoudelijk heb ik daar toch altijd iets anders over begrepen. De receiver fungeert als hub. Alle apparatuur (bluray, mediabox, playstation) zijn op de receiver aangesloten en er gaat 1 kabel (hdmi out) naar de tv. Zo heeft het ook altijd gewerkt. Tot gisteren. Er zit overigens ook geen hdmi out op de TV.

Dit lost mijn probleem niet op sinds ik de nieuwe draadloze 4k( zinloos want Odido zend geen 4K signaal uit) Dus heb ik op mijn nieuwe Oled nog geen 4K 

Netflix is wel 4K maar als dat signaal ook van Odido komt is het dus ook geen 4K sorry ik ben niet techniek maar 2 boxjes hielden het ongeveer een maand uit en zijn omgeruild maar het probleem doet zicht alweer voor geen geluid op alle tv netten wel op de app maar die kwaliteit is op mijn Oled echt een stuk minder) En de app is erg traag . Wat is er toch aan de hand met dat geluid de techneuten komen er ook niet uit!!!

Waarom krijg ik geen reactie meer ik heb gisteren een nieuw item neergezet???

Reageer