MediaBox start niet op

  • 2 January 2024
  • 13 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 4

Allereerst toch maar even de beste wensen voor 2024.
Aan het begin van dit nieuwe jaar gaan we blijkbaar op de oude voet verder en start wederom de MediaBox niet op. Ook niet na herhaaldelijk resetten, van stroom halen etc. ect.
Ongeveer twee weken geleden ook hetzelfde probleem met alle boxen hier in huis (we hebben er 3).
Na bijna een uur bezig te zijn geweest, kregen we eindelijk de boxen aan de praat alleen lijkt mij dit niet de gebruikelijke procedure.
Graag hiervoor een passende oplossing.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Jij ook de beste wensen voor 2024! @Michel_1970 Ik wil graag dat jij in het nieuwe jaar ongestoord kunt genieten van onze TV diensten. Ik help je dan ook graag op dit op te lossen!

Ik zie dat je nog gebruik maakt van onze oude TV Box. Als je wilt kan ik alle drie de boxen omruilen voor de nieuwe Mediabox, je betaald hier niets extra’s voor. Laat je mij weten of je dit wilt? Dan regel ik het direct voor je.

 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Jij ook de beste wensen voor 2024! @Michel_1970 Ik wil graag dat jij in het nieuwe jaar ongestoord kunt genieten van onze TV diensten. Ik help je dan ook graag op dit op te lossen!

Ik zie dat je nog gebruik maakt van onze oude TV Box. Als je wilt kan ik alle drie de boxen omruilen voor de nieuwe Mediabox, je betaald hier niets extra’s voor. Laat je mij weten of je dit wilt? Dan regel ik het direct voor je.

 

Reputatie 4

Hoi Tessa, mooi (iets verlaat) verjaardagscadeautje. Graag de 3 boxen vervangen zoals je bericht.

Ik las zoiets al op de comm.site.

Helemaal top. Laat maar even weten wat je nog van mij verwacht.

Met vriendelijk groet,

Reputatie 4

Hoi Teresa, sorry dat ik je naam verkeerd had geschreven maar op dat moment van schrijven zaten we in de dierenkliniek voor onze hond en wilde snel reageren voordat de dag om was.

Ik zie nu thuis dat in de doos, waarin de Mediabox zit, ook een HDMI- en netwerkkabel erbij zit.

Deze mag je wat mij betreft achterwege laten omdat deze er al zitten en waarschijnlijk (zeker de HDMI) dan tekort.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Michel_1970, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb alle drie de TV Boxen vervangen voor een Mediabox! Ook zag ik dat je nog een verouderd Huawei modem in bezit had, deze heb ik ook maar vervangen voor de Zyxel T-56. Ik wens je alvast veel plezier met het nieuwste apparatuur. 

Reputatie 4

Beste @Teresa van Odido & @Tommie van Odido gisteren bericht ontvangen dat vandaag jullie pakket (Mediaboxen en de Zyxel T-56)  wordt bezorgt. Zodra alles binnen is gaan we weer klussen ;-)
Ik las nog wel ergens op deze communicatieforum over de knoppen “Netflix en “Apps” van de afstandsbediening, dat deze nog niet werken. We gaan het zien……
Mocht het wel werken dan heb ik het voordeel dat onze extra “mediabox” in de slaapkamer kan komen te vervallen. Vanaf deze box wordt nu Netflix, Disney en Prime gekeken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel_1970, de knoppen op de afstandsbediening werken op dit moment nog niet. Maar natuurlijk kun je via het TV-menu overschakelen naar de apps op de nieuwe Mediabox!😊 De knoppen zijn alleen handig voor een short-cut. 

Reputatie 4

Hoi @Tommie van Odido , een klein uurtje geleden (14:10u) is de doos met daarin 3x MediaBox en de Zyxel T-56 netjes afgeleverd.
Alvast dank voor de uitleg om zonder de “short-cut” knoppen toch bij de apps te komen.
Ik las in de brief dat ik van jullie nog aanwijzingen krijg (via mail) om de “oude” spullen terug te sturen.

Reputatie 7
Badge +9

Dat is goed om te horen @Michel_1970!

De e-mail met de instructies voor het retourneren heb je als het goed is ontvangen op woensdag 3-1-2024 13:48. 

Reputatie 3

Allereerst toch maar even de beste wensen voor 2024.
Aan het begin van dit nieuwe jaar gaan we blijkbaar op de oude voet verder en start wederom de MediaBox niet op. Ook niet na herhaaldelijk resetten, van stroom halen etc. ect.
Ongeveer twee weken geleden ook hetzelfde probleem met alle boxen hier in huis (we hebben er 3).
Na bijna een uur bezig te zijn geweest, kregen we eindelijk de boxen aan de praat alleen lijkt mij dit niet de gebruikelijke procedure.
Graag hiervoor een passende oplossing.


Reactie Teresa!
Ik zie dat je nog gebruik maakt van onze oude TV Box. Als je wilt kan ik alle drie de boxen omruilen voor de nieuwe Mediabox, je betaald hier niets extra’s voor. Laat je mij weten of je dit wilt? Dan regel ik het direct voor je.

Beste Tommie,
N.a.v. de reactie van Teresa! Ook bij mij begaf recentelijk de TVBox het en werd deze vervangen door de nieuwe Mediabox. Maar wel met gevolg een verhoging van m’n abonnementskosten per maand met 5 Euro. Na veel heen en weer mailen kreeg ik uiteindelijk bericht dat ik voor een jaar een korting kreeg van € 2,50 per maand! Nu zie ik de reactie van Teresa dat oude TV boxen worden omgeruild voor de nieuwe Mediabox zonder dat daar extra voor betaald moet worden…..! Meet Odido hier met twee maten…?
Groet!

PS! Ik gun het uiteraard de gebruiker van de drie TVBoxen van harte dat de omwisseling naar Mediaboxen zonder kosten is, maar misschien kan Odido ook eens bekijken of de aanpassing van m’n abonnement bij de omwisseling van de TVBox naar de Mediabox wel terecht is geweest!

 

Reputatie 7
Badge +1

@HanL  Naar mijn idee leest u ergens niet goed, de 3 in bezit zijnde boxen worden vervangen voor nieuwe de klant betaalde reeds voor de oude boxen, dus worden alleen de boxen vervangen en blijft het contract gelijk, 

Reputatie 6
Badge +2

@HanL Goed dat je hier alert op bent, ik snap goed dat je graag gebruik maakt van alle kortingen waar je recht op hebt. 

Echter heeft het verschil hier in te maken met de samenstelling van het abonnement. In jouw geval, maakte je gebruik van een korting op de TV Box die is komen de vervallen bij de aanvraag van de nieuwe Mediabox. Hiervoor ben je uiteindelijk eenmalig een jaar voor gecompenseerd. In het geval van @Michel_1970 was dit niet het geval. Hierdoor kon hij de boxen kosteloos omruilen. 

Reputatie 3

@HanL  Naar mijn idee leest u ergens niet goed, de 3 in bezit zijnde boxen worden vervangen voor nieuwe de klant betaalde reeds voor de oude boxen, dus worden alleen de boxen vervangen en blijft het contract gelijk, 

Ik lees nog uitstekend en ben uitgegaan van het volgende bericht van Teresa:

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Jij ook de beste wensen voor 2024!@Michel_1970 Ik wil graag dat jij in het nieuwe jaar ongestoord kunt genieten van onze TV diensten. Ik help je dan ook graag op dit op te lossen!

Ik zie dat je nog gebruik maakt van onze oude TV Box. Als je wilt kan ik alle drie de boxen omruilen voor de nieuwe Mediabox, je betaald hier niets extra’s voor. Laat je mij weten of je dit wilt? Dan regel ik het direct voor je.

Ik lees hier tocht duidelijk dat de oude TV Box zonder kosten wordt vervangen door de nieuwe Mediabox.
Ook in mijn geval raakte de oude TV Box defect en werd deze vervangen door de nieuwe Mediabox.
Maar goed…, laat de discussie maar zitten want ik ben er inmiddels al aan gewend geraakt dat als een kwestie niet in het straatje van Odido past een reactie van Odido achterwege blijft!

Reputatie 3

@HanL Goed dat je hier alert op bent, ik snap goed dat je graag gebruik maakt van alle kortingen waar je recht op hebt. 

Echter heeft het verschil hier in te maken met de samenstelling van het abonnement. In jouw geval, maakte je gebruik van een korting op de TV Box die is komen de vervallen bij de aanvraag van de nieuwe Mediabox. Hiervoor ben je uiteindelijk eenmalig een jaar voor gecompenseerd. In het geval van @Michel_1970 was dit niet het geval. Hierdoor konbben beeld  hij de boxen kosteloos omruilen. 

Even voor alle duidelijkheid, ik heb geen nieuwe mediabox aangevraagd, maar deze ontvangen van Odido nadat de oude TVBox defect raakte. Dus had ik geen keuze om de oude TV Box aan te houden en was er schijnbaar ook geen mogelijkheid meer om een defecte TV Box te vervangen door een andere TV Box (van hetzelfde type). Maar goed, het is de discussie niet waard. De Mediabox is helaas niet echt betrouwbaar (start moeilijk op en het geluid werkt soms niet - maar daarover heb ik al een bericht gestuurd) maar we hebben beeld en met wat moeite ook geluid en ik ben Tommie nog steeds erkentelijk dat hij e.e.a. destijds zo voortvarend voor mij heeft opgepakt (de omruil van de TV Box dus….).
Hartelijke groet!

Reageer