Beantwoord

melding geen signaal op TV

  • 20 August 2020
  • 20 reacties
  • 2062 Bekeken

Telkens als de tv heeft uitgestaan en weer inschakel krijg ik de melding "geen signaal". Ook tijdens het tv kijken krijgen we een melding geensignaal en blauw beeld. Sinds we interactieve tv hebben van t-mobile heeft deze nooit goed gewerkt. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 August 2020, 14:14

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @martin013 

Verbinding van tv box naar tv al gecontroleerd? Dus het HDMI signaal gaat weg? Andere poort of kabel proberen dan misschien.

Alles al geprobeerd, soms zet je de tv aan en krijg je blauw beeld. Dan zet ik deze uit en doe niets, wacht 5 min en heb ik weer normaal beeld.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @martin013, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis! 

Hoe lang speelt dit TV-probleem al? Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en kom geen gekke dingen tegen, je verbinding ziet er top uit dus daar lijkt de oorzaak in eerste instantie niet te liggen. Wat me opvalt is dat er behalve de TV Box nog een extern apparaat aangesloten is op de TV-verbinding, is dit een spelcomputer toevallig? Zo ja: hoe is dit apparaat verbonden met het modem en de TV? Verder heb ik de streamkwaliteit bekeken en zie ik een maximaal kwaliteitsverlies van 0,25 procent, dat is extreem weinig. Dit wil allemaal niet zeggen dat jij geen beeldverlies ondervindt, maar meer dat we de kern elders aan de lurven moeten trekken.

Het modem en de box heb je al herstart zie ik, goed bezig! Zou je de Media Converter eens van de stroom willen halen gedurende 20 seconden? De converter is het zwartgrijze doosje dat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) verbindt met het modem:

Je bent sinds kort overgegaan op het nieuwe TV-platform, ervaar je sindsdien pas de beeldproblemen? Ik ga er niet van uit omdat je in je originele post aangeeft dat het sinds Interactieve TV al niet goed werkt, maar voor de zekerheid een dubbele check. We ontvangen namelijk enkele meldingen dat bij een klein aantal gebruikers het beeldprobleem qua vastlopen en haperen pas begonnen is sinds de introductie van T-Mobile TV. 

Heb je zoals @Waqqas vroeg ook al andere kabels geprobeerd? Vaak zien we dat de “geen signaal” melding aan een HDMI-kabel of UTP-kabel ligt die verouderd is. We komen er samen uit, dat weet ik zeker! 😎

Hoi Jason,

20 sec converter uit gehad en toen de tv aangezet, ging meteen goed alleen popped nog steeds het blauw beeld geregeld op.

Ik heb geen spelcomputer maar een surround system aangesloten. Deze zit direct op de tv en niet via de modem. Modem zit ook direct op de tv

Na de installatie van T-Mobile TV heeft het 1 week goed gedaan daarna zijn de storingen opgetreden

Reputatie 7
Badge +7

@martin013 ,

 

Je zou het nu ook een keer kunnen proberen zonder de surround set. Deze dus even helemaal loskoppelen van de tv en ook niet aangesloten op stroom of internet. Zo kun je uitsluiten dat het aan de set ligt. Dit omdat je aangeeft dat na de reset met de converter het wel "redelijk”werkt op de blauwe schermen na.:wink:

Hallo,

Nu is weer de tv uitgevallen, blauw beeld, geen signaal!

Surround set compleet afgekoppeld en een restart gedaan.

Blauw beeld blijft regelmatig op poppen!

Reputatie 7
Badge +7

@martin013 ,

Heb je het TV kastje rechtstreeks vanaf de modem met utp kabel verbonden? 

Het TV kastje rechtstreeks met tv verbonden? 

Verder is er niks verbonden op de tv of met het tv kastje? 

 

 

 

Ja, op dit moment wel.

Blauw beeld popped af en toe op maar de tv is nog steeds niet uitgevallen 

Afwachten morgenvroeg of ik weer moet resetten

Reputatie 7
Badge +7

@martin013 ,

Hopen dat je in ieder geval vanavond televisie kan kijken. Nu afwachten wanneer @Jason  weer even tijd heeft morgen. Misschien dat hij een oplossing heeft.

Fijne avond

Helaas! Vanmorgen mijn vrouw 10 min bezig geweest. ..geen signaal

Ik om 2 uur weer moeten resetten. Nu wel beeld. Ben er nu ff klaar mee met alles qua opties! 

Nog steeds waardeloos!😠😠😠

Reputatie 7

Hi @martin013, wat balen dat het nog niet goed werkt, daar gaan we wat aan doen! De situatie is mij nog niet helemaal duidelijk, de TV Box zit rechtstreeks aangesloten op de modem, is de TV Box ook rechtstreeks aangesloten op de TV of loopt deze via de surround set? We merken dat sinds de update sommige klanten problemen kunnen ervaren met de DHCP handshake, dit speelt voornamelijk bij versterkers die hier gebruik van maken.

Ik heb vanuit hier de TV stream gecontroleerd en deze ziet er top uit, meer dan 99% kwaliteit, dus ik vermoed dat het in dit geval echt om een hardware issue gaat. Het kan mogelijk helpen om een andere HDMI ingang op de TV te proberen, in ieder geval buiten de versterker om. Om de kabel als oorzaak uit te sluiten zou ik ook een andere HDMI kabel proberen mocht je dit nog niet gedaan hebben. Laat zeker weten wat het resultaat is!

Reputatie 7
Badge

@martin013 ik heb deze problemen zelf ook ervaren, maar dat bleek in mijn geval gewoon te komen door een slechte HDMI kabel. Ik heb deze vervangen en ervoor gezorgd dat deze goed geplaatst zat in de TV en de TV Box. De problemen heb ik toen nooit meer gezien. Hopelijk lost dit bij jou ook de problemen op.

De surroundset is uit en afgekoppeld.

De hdmi kabel is vorig jaar al vervangen,dus denk ik niet dat het daaran ligt.

Zeker niet omdat ik soms uren lang de tv aan heb en dan ineens uit het niets uitvalt en moet herstarten!

Het blauwe beeld blijft wel op poppen wat irritant is tijdens bv een dartwedstrijd!

Vanavond weer alles uitgevallen en weer moeten resetten!!!

Begin het nu echt beu te worden! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @martin013, ondanks het feit dat je de HDMI-kabel vorig jaar vervangen hebt, zou ik je willen aanraden dit toch nogmaals te doen. Dit is echt een gevalletje “bekabeling laat steken vallen”.

In de streamkwaliteit heb je meer dan 99% beeldkwaliteit en indien er wat mis zou zijn met de verbinding, hadden we hier een duidelijk daling moeten zien. Ik heb meteen een nieuwe HDMI-kabel voor je besteld, deze zal onder normale omstandigheden binnen maximaal vier tot zeven dagen geleverd worden (vaak wel sneller, geen zorgen). 

Het blauwe beeld en wegvallen van je beeldsignaal is een veelvoorkomende issue wanneer er ergens miscommunicatie zit tussen de kabels. Bij het wegvallen van een signaal ligt dit in 99% van de gevallen aan de HDMI-ingang, wanneer het modem, de verbinding en de box zelf uitgesloten zijn. 

Hallo,

Nieuwe HDMI kabel aangesloten. Blauw beeld nu al een paar dagen geen last meer van.

Wat nog wel is dat elke morgen als we de tv willen aanzetten dat we moeten resetten omdat we geen signaal hebben. Dus dat is nog niet opgelost

Reputatie 7
Badge +7

@martin013 ,

 

Fijn dat er in ieder geval 1 probleem is opgelost. Je hebt het over "geen signaal” en over "resetten”. Gaat dit over je tv box? Dan zou je het volgende kunnen proberen: Reset TV Box . Als dit niet werkt zou je het kunnen testen met een ander UTP(internet) kabel tussen je TV Box en je modem.

Als dit niet werkt kun je hier weer een reactie achter laten en reageert er vanzelf weer een moderator.

 

 

 

Hallo,

Reset tvbox doen we elke morgen. De tvbox staat smorgens een rood lampje te branden en geen blauw.

De internetkabel is nieuw bijgeleverd maar ik zal een andere nieuwe kabel proberen, dan weten we dat morgenvroeg

Reputatie 7
Badge +7

@martin013 ,

 

Als op je TV Box het rode lampje brand, staat de tv box in standby modus,zodra je de tv box aanzet met de afstandsbediening gaat het blauwe lampje branden en is de tv box actief.

Hallo,

Tot nu toe werkt alles feilloos! 

Bedankt voor de ondersteuning 

Mvg Martin

Reputatie 7
Badge +7

@martin013 ,

Fijn dat alles nu werkt.

Graag gedaan daar zijn we voor op de community, om elkaar te helpen.

Dus nu weet je waar je moet zijn als je hulp nodig hebt

Fijn weekend en veel kijk plezier.:wink:

Reageer