melding Tv scherm Rechts onderin wegkrijgen?

  • 9 January 2024
  • 40 reacties
  • 718 Bekeken

Ik heb een vraag

Ik heb zojuist mijn nieuwe mediabox geinstalleerd

alleen krijg ik met het zappen steeds de melding rechts onderin : Druk op Links voor uitleg hoe je Odido Tv bediend.

De melding blijft steeds in beeld staan en gaat niet weg,

iemand een idee hoe ik dit wegkrijg?

 

Zie foto 

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

@hans toor Dank je wel voor je terugkoppeling!

In jouw bericht geef je meerdere problemen aan die je ervaart sinds de update. Dit topic en daarbij dit issue speelden al voor de update, vandaar mijn extra vragen. Uiteraard allemaal bedoelt om je zo goed mogelijk te helpen en een oplossing te vinden voor het probleem! 

Zoals @Tommie van Odido eerder al aangaf, is de melding (nog) niet weg te halen. Dit staat op de wensenlijst en het TV Team is druk bezig om dit te realiseren. 

Betreft de update op de Samsung TV, hiervoor heb ik direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen samen met het TV Team onderzoeken hoe dit zo snel mogelijk kan worden opgelost. 

Bekijk origineel

40 reacties

Hoi Lars , ik heb hetzelfde probleem.

Ik weet het niet de oplossing. 

Reputatie 6
Badge +2

@Larskloppenburg @Moeadib Goed dat jullie dit aangeven! Op dit moment is er nog niet bekend hoe je dit oplost. Ik adviseer je om dit probleem te melden in dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Hier in worden alle updates omtrent de Mediabox geplaatst. 

Reputatie 7
Badge +6

@Larskloppenburg en @Moeadib Komt deze melding alleen in beeld tijdens het zappen, dus tegelijk met de minigids, en gaat deze tegelijkertijd weer weg? Of blijft de melding ook daarna in beeld? Je zou kunnen proberen om na het zappen op de Terugknop (<--) te drukken. Hopelijk gaat hij dan wel weg.

@TMTV  Deze melding komt elke keer met het zappen rechts onder in beeld, Hij komt er elke keer weer opnieuw met zappen, Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is?

het lukt ook op geen enkele manier om hem blijvend weg te krijgen.

Reputatie 6
Badge +2

@Larskloppenburg Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb het probleem op mijn eigen TV getest, maar ik kan het niet reproduceren. Wil je hier al zappend een filmpje van maken? Graag ook waar op te zien is hoelang de melding in beeld blijft. Ik ga het dan direct voor je doorzetten naar het TV Team! 

@Teresa van Odido ik kan hier geen filmpjes plaatsen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Larskloppenburg, dat klopt. Je kunt wel een WeTransfer link met ons delen.

Zou je de tutorial eens willen volgen? Wellicht dat na de tutorial de melding niet meer voorkomt! 

@Tommie van Odido @Teresa van Odido 

ik heb de tutorial al gevolgd,
dit heeft mijn klacht van de melding niet verholpen
als ik zap tussen de zenders blijft de melding : Druk op links voor uitleg hoe je odidio tv Bediend staan

ook valt het me op dat het geluid slecht reageert (harder en zachter) met de afstandsbediening.

hierbij een filmpje
https://we.tl/t-63WgyrytmV

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Larskloppenburg, ik heb het nagevraagd bij ons TV-team, momenteel is de melding niet weg te halen. Dit staat al wel op de wensenlijst. Hiervoor moeten we een design aanpassing doen. Het staat genoteerd in ieder geval! Wanneer we hier iets mee gaan doen durf ik niet te zeggen.

Reputatie 2

Wat een ellende met die nieuwe melding. Beeld staat stil, tig keer op knoppen drukken totdat het weer verder gaat. Mijn laatste maanden bjj Odido dat is zeker.

Drama. Binnenkort abonnement beëindigen.

Reputatie 2

Ongelooflijk dat er een update wordt uitgevoerd, zonder dat deze getest is. De community mag de test uitvoeren en als er problemen blojken te zijn wert de provider dit niet op te lossen.. Update terugdraaien zou ik zeggen.

Reputatie 6
Badge +2

@hans toor Goed dat je aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, zodat je weer kunt genieten van TV Kijken! 

Wil je mij vertellen wat er precies speelt en over welke update je het hebt? Ik vermoed dat dit gaat om een Samsung TV, klopt dit? Zo ja, wil je dan de volgende vragen voor mij beantwoorden? Ik help je dan gelijk verder! 

  • Welke problemen ervaar je met de Odido TV App?
  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Wat is het merk van de TV (type, model en bouwjaar)?
  • Wat is het besturingssysteem van de TV? Je kunt dit vinden bij de instellingen van de TV.
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd?
Reputatie 2

Hallo, gisteren is er een update geweest van Odido tv op mijn smart Samsung tv. Na deze update is er bij het schakelen naar eenvander programma rechts onderin het scherm een melding gekomen "Druk op Links voor uitleg hoe je odido tv bedient".

Het andere programma vertoont bij het opstarten kuren. Het is vaak in slomotion of staat stil. Het oude programma vraagt of het afgesloten moet worden. Heel frustrerend. Ik heb een vrij nieuwe Samsung tv model QE55S95BATXXN met de meest recente Tizen TM software T-PTMDEUC-1602.2, BT-S0 update 1602. 

Reputatie 2

Beste Teresa, volgens mij heb jij dit onderwerp al eerder behandeld, dus vreemd dat je vraagt wat er speelt. Zie quote hieronder:

Ene Lars schrihft:

Ik krijg imet het zappen steeds de melding rechts onderin : Druk op Links voor uitleg hoe je Odido Tv bediend.

Teresa van Odido1 maand geleden

@Larskloppenburg @Moeadib Goed dat jullie dit aangeven! Op dit moment is er nog niet bekend hoe je dit oplost. Ik adviseer je om dit probleem te melden in dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Hier in worden alle updates omtrent de Mediabox

Reputatie 6
Badge +2

@hans toor Dank je wel voor je terugkoppeling!

In jouw bericht geef je meerdere problemen aan die je ervaart sinds de update. Dit topic en daarbij dit issue speelden al voor de update, vandaar mijn extra vragen. Uiteraard allemaal bedoelt om je zo goed mogelijk te helpen en een oplossing te vinden voor het probleem! 

Zoals @Tommie van Odido eerder al aangaf, is de melding (nog) niet weg te halen. Dit staat op de wensenlijst en het TV Team is druk bezig om dit te realiseren. 

Betreft de update op de Samsung TV, hiervoor heb ik direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen samen met het TV Team onderzoeken hoe dit zo snel mogelijk kan worden opgelost. 

Reputatie 2

Prima Teresa. Bedankt voor je update. Ik hoop dat "zo snel als mogelijk" ook echt snel is en dat we heel binnenkort weer probleemloos Odido TV kunnen kijken. Stel ons, jullie klanten, dus niet teleur.

Reputatie 6
Badge +3

We gaan ons uiterste best doen, @hans toor! Mocht er een update zijn zullen wij dit delen in het Media Box topic. 

 

Reputatie 2

Beste Johrick van Odido, ik heb geen mediabox, dus check ik ook geen mediabox topic info. Is er een andere manier om de klanten te informeren?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @hans toor, logisch, ook zonder actief in het topic te kijken kan je updates meekrijgen van het topic! Als je een topic als ‘favoriet’ aanmerkt krijg je relevante reacties mee. Je e-mail voorkeuren kan je hier wijzigen: instellingen notificaties. Zo krijg je zonder actief in het topic te kijken alsnog geplaatste updates mee! 🙂

Favoriet aanmerken

 

Reputatie 2

Hallo, ik heb geen idee, waar ik de topics kan vinden om deze als favoriet aan te kunnen merken. Ik heb via de shortcut bij de genoemde site gekeken, maar kan daar echter geen specifieke topics vinden zoals aangegeven in de afbeeldingen.

Reputatie 6
Badge +2

@hans toor Kan het zijn dat je de Community gebruikt op je Mobiel? Dan staat er alleen een sterretje in plaats van Favoriet. Mocht je het topic al in je favorieten hebben staan, dan staat er ‘Uitschrijven’. 

Laat je het mij weten of het is gelukt?

Reputatie 2

@Teresa van Odido bedankt voor je bericht. Ik gebruik voor de correspondentie inderdaad mijn mobiel.

Echter kan ik bij mijn instellingen nog steeds geen aparte topics zien, zodat ik er geen als favoriet kan duiden.

Reputatie 6
Badge +2

@hans toor Bedoel je dat je graag in de instellingen een aparte pagina zou willen zien waar je alle opgeslagen topics in één opslag kunt zien? 

Reputatie 2

@Teresa van Odido  Het zou inderdaad mooi zijn om bij de instellingen zo'n apart blad met topics te kunnen zien en dan kun je ze daar aan- en uitzetten naar gelang een topic is afgerond, dan wel dat er geen interesse in het  topic  meer is.

Echter in de huidige situatie zie ik op mijn mobiel ook geen topics, ik heb geen idee waar ik die moet zoeken.

Graag je advies.

Reputatie 6
Badge +2

@hans toor Ik weet niet wat daar op dit moment de mogelijkheden voor zijn, maar ik zal het zeker meenemen in de volgende meeting! 

Betreft hoe de situatie nu zit, wanneer je een topic markeert als ‘Favoriet’ ontvang je e-mails wanneer er in dit topic wordt gereageerd. Is dit bij jou wel het geval?

Reageer