Beantwoord

Na installeren dvd-speler geen TV meer

  • 17 August 2020
  • 41 reacties
  • 1227 Bekeken

Hallo, ik heb gisteren een dvd-speler aangesloten op mijn smart tv. Daarvoor heb ik een scart kabel gebruikt. De dvd-speler werkt prima. Helaas kan ik nu geen tv meer kijken. Ik vermoed dat het een met het ander te maken heeft, maar kom er niet uit. Er verschijnt elke keer dezelfde mededeling: GEEN ZENDERS GEïNSTALLEERD. GA NAAR HOME CONFIGURATIE ZENDERS. Ik heb de dvd-speler weer losgekoppeld van de tv. Ik heb het modem uit- en weer aangedaan. Ik heb de kabels uit de T-Mobile box gehaald en er weer in gedaan. Ik heb achter op de tv gekeken of er een manier is om de tv weer op 'HDMI' te zetten. Niets helpt. Zowel smart tv als dvd-speler zijn van Philips. Mijn afstandsbediening is van T-Mobile. Alle zenders waren er vóór het aansluiten van de dvd-speler nog. Wat kan er aan de hand zijn? Groeten Robert

 

ook geplaatst op Facebook messenger, nog geen reactie gekregen.

icon

Beste antwoord door Martin M. 14 September 2020, 10:03

Bekijk origineel

41 reacties

Heb het zelf net ook even geprobeerd, en nee, vaker drukken op de source knop geeft geen verandering van input, pijltjes naast de OK knop doen ook niks, zender up/down gaat de box van de zender heen en weer, TV erbij indrukken gaat die uit, ik heb wel zo’n beetje alles geprobeerd op mijn oude Philips, maar de input wil niet wijzigen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Martin M., is het gelukt inmiddels? Kun je de TV al overschakelen op een ander HDMI-kanaal? 

@Doornekamp33 Het lijkt erop dat het probleem uit dit topic ook bij @Martin M. speelt: Source selecteren. Er zit een bug in de firmware van sommige verouderde modellen waardoor de OK-knop en pijltjestoetsen niet door het bronkanaalmenu navigeren, terwijl dit wel de bedoeling is.

Onze Superuser @jibbewillem heeft daar een mooie uitleg toe gegeven in het bovengenoemde topic. Om dit op te lossen, dien je de afstandsbediening van de TV zelf te gebruiken, of een universele, ‘slimme’ ab die die functionaliteiten omdraait in de printplaat zodat je er wel doorheen kunt navigeren. De magenta ab lijkt nu de TV Box te willen bedienen met die twee knoppen, terwijl deze wel gekoppeld is.

Nee, het is nog niet voor elkaar. Ik ben maar weer een DVD gaan kijken… Maar had ik die DVD speler maar nooit aangesloten!! Sindsdien is de TV in de war. Ook als ik de DVD speler compleet loskoppel heb ik geen werkende TV meer.

Ik wil de TV nog wel even een update geven, ook al denk ik niet dat het zal helpen (je weet nooit) maar daarvoor heb ik een lege USB nodig; ik moet wachten tot de winkel open gaat.

Ik heb net het artikel gelezen dat je gepost hebt Jason. https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/source-selecteren-319669

Na het lezen daarvan zakt de moed me in de schoenen.

Ik had nooit een DVD speler moeten installeren… :(

Enige oplossing is dus de originele afstandsbediening te gaan gebruiken? Helaas ben ik die kwijt.

Ik heb de originele afstandsbediening besteld… Dure grap. Maar als het gaat helpen… ben ik uit de brand.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Martin M. Hoe bediende je de bronkanalen (HDMI/SCART) voordat de DVD-speler aangesloten was eigenlijk? Of heb je sinds de TV afstandsbediening kwijtgeraakt is, niet meer gewisseld van bronkanalen (Source)? 

Klasse dat je de originele besteld hebt, hoeveel heb je hiervoor betaald als ik vragen mag? Bij de vrienden van Bol.com, kun je de meeste universele Philips afstandsbedieningen al bestellen vanaf € 6,95. Check bijvoorbeeld deze eens, die zou direct op alle Philips TV's moeten werken en krijgt zeer degelijke recensies - op een paar na.

@Jason Van de oude afstandsbediening kan ik mij niets herinneren vreemd genoeg. Ik heb gezocht en niets gevonden. Ik vond wel de vorige afstandsbediening van KPN, maar die raak ik niet aan want dan kom ik er helemaal in om. Waarschijnlijk heb ik de oude weggegooid toen ik die van KPN kreeg. In de veronderstelling dat die oude (= originele) niet meer nodig was… Ach, hoe dom!! Ik heb nu voor de originele Philips afstandsbediening een paar tientjes betaald. Als ik het zo beschrijf, klinkt het wat minder erg. Ik zag wel de goedkope alternatieven, maar ik wilde geen risico nemen en ben voor het origineel gegaan. Tenslotte ben ik er al wat dagen mee bezig...

In antwoord op je andere vraag: Hoe bediende je de bronkanalen (HDMI/SCART) voordat de DVD-speler aangesloten was eigenlijk? Of heb je sinds de TV afstandsbediening kwijtgeraakt is, niet meer gewisseld van bronkanalen (Source)? kan ik alleen maar zeggen dat ik voordat de DVD speler er bij kwam gewoon TV keek door met de oude afstandsbediening eerst op STB te klikken en daarna op TV. Er verscheen dan automatisch HDMI en ik had geen idee wat dat was, maar iets anders heb ik nooit gezien. En dat hoefde ook niet, want ik had immers TV... Nee, ik heb nooit gewisseld van bronkanaal, ik zou niet eens weten hoe (en het was niet nodig).

 

Reputatie 7
Badge +16

@Martin M. Bedankt voor je terugkoppeling! Het lijkt erop dat de DVD-speler één en ander heeft ontwricht qua interne koppelingen tussen TV en bronkanaal op de box en afstandsbediening. Gelukkig heb je de originele ab kunnen vinden online. Een paar tientjes is nog steeds aan de prijs hoor, begrijp me niet verkeerd! Ik vind het sowieso al erg jammer dat we hier geen sluitende oplossing voor hebben gevonden. Het is inmiddels neergelegd bij onze developers - dit was een tijdje terug al het geval, maar ik heb de melding weer gemaakt - hopelijk komt er een hotfix om het alsnog via de T-Mobile ab te laten werken.

Een prachtig weekend toegewenst! 🌞😄

Dat is het voordeel van scart, zodra er op de scart een signaal komt schakeld de TV automatisch over, nadeel is dat die daarna naar de ouderwetse analoge zender gaat, je weet wel die kabel of ouderwetse antenne ingangssignaal.

HDMI kent dat niet, dus een stap terug in de tijd jammer genoeg, die moet je weer handmatig selecteren.

@Martin M. , welke afstandbediening van KPN heb je, de witte of de oude zwarte?

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Als je degene hebt met de source knop onder de 7 kun je die nog proberen, op mijn Phillips werkte die wel.

Reputatie 7
Badge +4

helaas is het zo dat sommige philips tv’s de pijltjes toets en de ok knop nodig hebben op de source aan te passen. bij de meeste tv’s lukt het gewoon door meerdere keren op de source knop te drukken. ik verwacht niet dat dit opgelost kan worden.

Ah, dat heeft de mijne niet waar ik het op had werken bedenk ik me nu, de TV beneden heeft scroll menu  wel.

Beste mensen,  de redding is gekomen! Met de originele Philips afstandsbediening kan ik WEL switchen van bron. Ik heb de TV weer aan de praat! Aanvankelijk had ik ineens weer geen DVD afspeelmogelijkheid (“geen signaal”) maar dat heb ik al opgelost. Ik weet alleen nu al niet meer hoe ik dat deed. Het kan in elk geval nu allebei, dat heb ik gezien en ervaren.

Ik zit nu wel met in elk geval 3 afstandsbedieningen: de nieuwe T-Mobile - om de TV box aan te zetten + de originele Philips - om te kunnen switchen van bronkanaal + de DVD afstandsbediening - om de dvd te bedienen.

Is er iets op tegen om de TV box altijd aan te laten staan (= blauw lampje aan)? Dan kan ik gewoon met de Philips ab alle regelen. Of slaat dit nergens op… (de T-Mobile ab doe ik dan dus niets mee…?!)

Het zal de komende tijd even zoeken worden… Welke afstandsbediening voor welk doel…

 

Iedereen bedankt voor alle feedback, heel fijn!

Reputatie 2

Alleen de Philips afstandsbediening gebruiken dat gaat niet werken. Je hebt de T-mobile afstandsbediening nodig om van tv kanaal te wisselen.
 

Daar heb je gelijk in/aan! Het is dus wat gedoe, maar goed. Al lang blij dat de boel weer marcheert .

Reputatie 6

Wat fijn om te horen dat het gelukt is @Martin M.! In jouw geval, omdat je van bronkanaal moet kunnen wisselen, zit er inderdaad niets anders op dan gebruik te maken van meerdere afstandsbedieningen. Gelukkig kun je twee van de drie weer wegleggen als je eenmaal aan het kijken bent!

@Martin M. , Is er door gedoe met het onbereikbaar zijn via Firefox op mijn mobiel helemaal bij ingeschoten.

Blij dat het weer werkt in ieder geval.

Als je de afstandbediening van TM insteld voor je TV heb je voor TV kijken in principe alleen de TM AB nodig, zet wel eerst het volume op de box op zijn hardst.

Als je dan TV gaat kijken zet je hem met de TM afstandbediening aan, zenders wisselen en geluid van de TV harder of zachter, alleen als het ingangs kanaal op de DVD speler staat heb je de orginele nodig om de goede ingang te selecteren.

Bij DVD kijken heb je dan de TV AB en de DVD ab nodig.

@Doornekamp33 Alles functioneert nu. De scart kabel heb ik gisteren vervangen door een nieuw exemplaar en nu is het eindelijk helemaal 100% (ik had nog steeds problemen met de DVD's, de kleuren waren soms flets of het beeld begon te storen). De TV gaat standaard aan op DVD/Scart. Voor TV kijken gebruik ik eerst de TM afstandsbediening, daarna de originele Philips afstandsbediening om hem van scart naar HDMI te zetten en daarna weer de TM om TV te kijken/zenders wisselen/volume etc.

Voor DVD kijken gebruik ik eerst de TM om de TV aan te zetten en dan verder met de DVD afstandbediening.

Ik vind het prima zo (waarschijnlijk is het nogal omslachtig). Het werkt en belangrijker: ik weet nu hoe het werkt.

 

Thanks voor de support!!

 

Reageer