Beantwoord

Na resetten modem problemen aansluiten televisie

  • 23 February 2024
  • 11 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 1

Gisteren was ik genoodzaakt om mijn modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Nu probeer ik een Samsung Smart TV via een draadloze verbinding aan te sluiten op de modem maar de verbinding mislukt.

Ik heb geprobeerd om via WSP een verbinding op te zetten dit lukt wel.

Graag zou ik de telefonie weer met een draadloze verbinding willen aansluiten op het modem.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet doen ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 February 2024, 13:08

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dolly.666 

Voor de televisie moet je in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij bebeiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan de televisie nu wel verbinding maken?

Reputatie 1

@Waqqas alles is weer gekoppeld !! Bedankt voor je hulp !!

Reputatie 1

Ik was weer genoodzaakt om het modem te resetten nu krijg ik weer de televisie niet gekoppeld aan het modem.

Via het WSP lukt het wel om een signaal te maken.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dolly.666 

Voor de televisie moet je in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij bebeiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan de televisie nu wel verbinding maken?

@Dolly.666 

Heb je bovenstaande gedaan?

Reputatie 1

Merci @waqqas De instelling was meer terug gezet

Alles werkt weer 😁

Reputatie 7
Badge +15

@Dolly.666 

Na een fabrieksreset worden alle instellingen teruggezet.

Reputatie 1

@Waqqas Als ik nu aan het internetten ben valt het wifi steeds uit en moet ik steeds de Wireless Key invullen

 

Er wordt de tekst getoond “Sommige gegevens zijn gewijzigd nadat U de laatste keer verbinding hebt gemaakt enz enz

Reputatie 7
Badge +15

@Dolly.666 

Als je tussendoor de beveiligingsmodus op WPA2-PSK zet dan kan het zo zijn dat sommige apparaten de verbinding verliezen omdat ze blijven zoeken naar WPA3.

Reputatie 1

@Waqqas En hoe kan ik dit verhelpen. Want ik wordt er inmiddels niet goed van dat de wifi verbinding van mijn computer weg valt

Reputatie 7
Badge +15

@Dolly.666 

Kan je het netwerk eens vergeten en opnieuw verbinding maken? Daarna zou het eigenlijk niet moeten gebeuren dat de verbinding weg valt.

Reputatie 1

@Waqqas De "mogelijk” oplossing had geen resultaat

Met de onderstaande stappen lukte het wel.

  • Ingelogd op het modem en deze opnieuw opgestart.
  • Stekker tien tellen uit de stopcontact en volgens opnieuw opgestart

Internet werkte direct en de televisie met de Wireless Key toe kunnen voegen

Reageer