Beste antwoord door Brian
Bekijk origineelNetflix foutmelding op philips smarttv
Alles wat hiervoor omschreven is heb ik gedaan. Er komt een monteur deze kant op. Mocht dat geen uitkomst bieden ben ik helaas genoodzaakt zijn om naar de concurrent uit te wijken.
Inmiddels heb ik de monteur gehad en deze heeft een WiFi repeater geplaatst. Daarna heb ik Netflix kunnen kijken.
Maar jullie raden het al, vandaag weer geen Netflix kunnen kijken! Ik heb weer gebeld en t mobile laat me nu helemaal in de kou staan door ditmaal geen monteur te sturen op hun kosten. Inmiddels ben ik furieus. Ik doe er zelf helemaal niks meer aan, aangezien de fout bij t mobile ligt. Ik dien al me contracten uit en stap over na Ziggo.
Met me telefoon heb ik al t mobile vanaf Orange en geen probleem ergens mee. Dit valt me enorm tegen dat men me in de kou laat staan!!!
Ik benieuwd wat de uitkomst is van deze thread, wij kampen namelijk met exact hetzelfde probleem.
Verwijder ik in de app alle updates(android tv os) dan gaat het even goed, totdat de app weer geüpdate word.
Zeer vervelend is het wel!!
Hoi
Welkom op de Community, goed dat je jouw vraag hier stelt! Heb je al gekeken naar de oplossing van Masterted in: Netflix fout 2-5? Overigens ben ik het volledig met je eens dat dit opgelost moet worden!
Hoi
Ik stuur het modem jouw kant op, inclusief de bijbehorende Media Converter. De nieuwe apparatuur dient wel door Guidion geïnstalleerd te worden, daarom stuur ik meteen een afspraaktool mee per sms en e-mail zodat je een afspraak met hen kunt inplannen zodra je de Zyxel en converter ontvangen hebt. Binnen enkele dagen ontvang je ook nog een track&trace-code zodra het pakketje bij PostNL aangeboden wordt. Zo kun je de bezorgstatus te allen tijde in de gaten blijven houden.
De Draytek mag je afleveren bij een milieustraat, bij het grofvuil deponeren of op een andere wijze wegdoen. Dit modem hoeven we niet langer geretourneerd te hebben!
Met dat gezegd de WAN instellingen zijn afgeschermd dus ik heb daar geen aanpassing kunnen doen. Wanneer ik lokaal troubleshoot dan valt op dat een MTU van 1500 problemen geeft en dat een max van 1472 mogelijk is. Maar goed ik vermoed dat het heeft te maken met een WAN instelling welke niet netjes om kan gaan met de Netflix servers (en vermoedelijk hebben ze fix daarvoor weggehaald bij Netflix voor bepaalde builds die ze aanbieden).
Hi
Ik heb een Nvidia Shield geen Philips TV. Maar gezien onze problemen rond dezelfde tijd plaats hebben gevonden klinkt het dat een update voor Netflix op Android TV (9?) in combinatie met bepaalde WAN instellingen op de Vigor die dit probleem veroorzaken. Ik vraag me ook af of de nieuwere modems van Tmobile dit zelfde probleem zou hebben (misschien na 5 jaar klant is het sowieso tijd om de modem te laten vervangen).
Ik ben in ieder geval niet heel happig om te investeren om dit op te lossen, dus ik ben aan het kijken naar alternatieven (of wachten op Netflix totdat die hopelijk met een fix komen).
Ik heb alles gedaan wat er in dat artikel stond. Ook heb ik een speed test gedaan via de tv. De download is gewoon het gene ik afneem. Alleen wat opviel dat ik geen upload test kon doen. Wellicht dat hij geblockd word door een firewall. Dat geeft het programma althans door.
Hi
Hoi
We zijn op de achtergrond bezig om samen met Netflix naar oplossingen te zoeken. Dit hangt ook deels samen met licenties en updates op onze Boxen. Tot die tijd kun je het best gebruik maken van bovenstaande tips. Sorry voor het ongemak!
Beste T-mobile,
Precies hetzelfde probleem hier met de Draytek Vigor glasvezel modem in combinatie met een splinternieuwe Philips OLED TV.
Hoop dat dit spoedig wordt opgelost want dit is echt schandalig. Half Nederland zit op Netflix met uitzondering van T-Mobile.
Overigens die oude Draytek modems mogen sowieso wel eens ge-upgrade worden.
Voor diegene die geïnteresseerd zijn in waarom dit gebeurt en wat je eventueel kan doen om dit op te lossen. Blijkbaar laat Netflix hun servers voor hun Android TV versie van hun applicatie op een andere manier verbinding maken dan voorheen. Dit doen ze door MTU Path Discovery te gebruiken (vermoedelijk om efficiënter hogere bitrate videobestanden te streamen, het zou me ook niet verbazen als niet 4k account hier geen last van hebben). De Vigor modem/router van T-Mobile is ingesteld op Auto MTU en geeft aan een MTU size van 1500 aan te kunnen. Dit klopt niet in de praktijk (bij mijn eigen meting kwam ik niet verder dan 1480). Dit is dan ook een bug in de Vigor, maar goed zover ik weet krijgt deze versie ook geen ondersteuning meer van de fabrikant.
Met dat gezegd, dit kan op meerdere manieren opgelost worden:
-Netflix zou hun netwerk stack kunnen aanpassen om rekening te houden met modems die een verkeerde MTU doorgeven (geef dit op korte termijn een lage kans);
-T-Mobile zou een update kunnen pushen om de MTU vast op 1400 (oid) te zetten. Dit zou vermoedelijk op korte termijn kunnen maar ik heb geen idee in hoeverre T-Mobile een recalcitrante klant wilt geloven;
-T-Mobile zou de Vigor routers op verzoek kunnen vervangen voor de Huawei, waarschijnlijk hebben die er geen last van (wel begrepen van bovenstaande reacties dat bij T-Mobile hier geen animo voor is);
-Als klant (dit heb ik gedaan) kan je de Vigor vervangen met je eigen modem (mits die vlan's ondersteunt), het enige wat je nodig hebt is een converter die je glasvezel omzet naar RJ45/Ethernet (bijvoorbeeld een TP-Link MC220L).
Hoi
Goed om te horen
Voor diegene die geïnteresseerd zijn in waarom dit gebeurt en wat je eventueel kan doen om dit op te lossen. Blijkbaar laat Netflix hun servers voor hun Android TV versie van hun applicatie op een andere manier verbinding maken dan voorheen. Dit doen ze door MTU Path Discovery te gebruiken (vermoedelijk om efficiënter hogere bitrate videobestanden te streamen, het zou me ook niet verbazen als niet 4k account hier geen last van hebben). De Vigor modem/router van T-Mobile is ingesteld op Auto MTU en geeft aan een MTU size van 1500 aan te kunnen. Dit klopt niet in de praktijk (bij mijn eigen meting kwam ik niet verder dan 1480). Dit is dan ook een bug in de Vigor, maar goed zover ik weet krijgt deze versie ook geen ondersteuning meer van de fabrikant.
Met dat gezegd, dit kan op meerdere manieren opgelost worden:
-Netflix zou hun netwerk stack kunnen aanpassen om rekening te houden met modems die een verkeerde MTU doorgeven (geef dit op korte termijn een lage kans);
-T-Mobile zou een update kunnen pushen om de MTU vast op 1400 (oid) te zetten. Dit zou vermoedelijk op korte termijn kunnen maar ik heb geen idee in hoeverre T-Mobile een recalcitrante klant wilt geloven;
-T-Mobile zou de Vigor routers op verzoek kunnen vervangen voor de Huawei, waarschijnlijk hebben die er geen last van (wel begrepen van bovenstaande reacties dat bij T-Mobile hier geen animo voor is);
-Als klant (dit heb ik gedaan) kan je de Vigor vervangen met je eigen modem (mits die vlan's ondersteunt), het enige wat je nodig hebt is een converter die je glasvezel omzet naar RJ45/Ethernet (bijvoorbeeld een TP-Link MC220L).
Hoi
Ik zie het, had deze reactie van je nog niet gezien. Ik had het ook voor me vakantie al geconstateerd (voor kerst: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/nw-2-5-foutmelding-netflix-op-nvidia-shield-317133) maar ik dacht laat me nog even een reactie hier achterlaten omdat mijn eigen topic gesloten was. Je kan tevens dit zelf bevestigen door van buiten je netwerk een verbinding naar je netwerk te maken en af te luisteren met fiddler oid (tcpdump zou ook kunnen). Vervolgens kan je in de IP-Header zien wat de Vigor doet.
Vreemd dat je Netflix app niet meer naar behoren werkt! Mogelijk moet je je Smart TV van een nieuwe driver update voorzien. Heb je dit ook al geprobeerd? Welk type model TV heb je? Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van Philips in plaats van Netflix. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Jammer genoeg bieden wij geen Netflix aan via je T-Mobile Thuis abonnement dus ik kan je hierbij niet ondersteunen.
Beste Jason,
Ik heb een hele poos terug ook een melding gedaan op dit topic (Bemmel123) en wij gebruiken sindsdien de 8.8.8.8. dns oplossing. Helaas werkt dit nog steeds vaak heel slecht. Ik lees nu dat jullie de Draytek modem om kunnen ruilen voor een zyxel. Hoe kom ik hiervoor in aanmerking want na 3 jaar zou het mooi zijn als Netlfix eindelijk zonder storing werkt.
alvast dank!
Hi allen, we hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht
Hoi
Goed dat je het in dit topic aangeeft! Zodra we een reactie hebben vanuit de techneuten, plaatsen we het hier.
Heej Glassertje,
Alles wat met het internet te maken heeft heb ik opnieuw opgestart. De tv rechtstreeks aangesloten zonder switch ertussen. Via WiFi gebruikt. Via een smartfone rechtstreeks naar de tv streamen wel via WiFi. Niks hielp. Naar philips gegaan en die geeft aan dat ik volgens hun gewoon Netflix moet kunnen kijken. Als ik hem op Ziggo aansluit kan ik wel Netflix kijken. Het enigste wat verschild is de provider.
Hi allen, we hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht
Kun je de speedtest zoals in mijn vorige bericht beschreven, vanaf je pc doen en de resultaten hier plaatsen?
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.