Beantwoord

Netflix foutmelding op philips smarttv

  • 31 July 2019
  • 48 reacties
  • 14150 Bekeken


Toon eerste reactie

48 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Falastine Waarschijnlijk maak jij gebruik van een Draytek modem, kan dat kloppen? Zo ja: deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter. Dan heb je dit probleem niet meer en kun je weer genieten van Netflix zoals voorheen. Sorry dat de problemen bij dat verouderde modem aanhouden, daar is jammer genoeg geen directe fix voor, maar gelukkig wel een workaround!

Alles wat hiervoor omschreven is heb ik gedaan. Er komt een monteur deze kant op. Mocht dat geen uitkomst bieden ben ik helaas genoodzaakt zijn om naar de concurrent uit te wijken.

Inmiddels heb ik de monteur gehad en deze heeft een WiFi repeater geplaatst. Daarna heb ik Netflix kunnen kijken. 

Maar jullie raden het al, vandaag weer geen Netflix kunnen kijken! Ik heb weer gebeld en t mobile laat me nu helemaal in de kou staan door ditmaal geen monteur te sturen op hun kosten. Inmiddels ben ik furieus. Ik doe er zelf helemaal niks meer aan, aangezien de fout bij t mobile ligt. Ik dien al me contracten uit en stap over na Ziggo. 

Met me telefoon heb ik al t mobile vanaf Orange en geen probleem ergens mee. Dit valt me enorm tegen dat men me in de kou laat staan!!!

Reputatie 1

Ik benieuwd wat de uitkomst is van deze thread, wij kampen namelijk met exact hetzelfde probleem.

Verwijder ik in de app alle updates(android tv os) dan gaat het even goed, totdat de app weer geüpdate word.

 

Zeer vervelend is het wel!!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @OLED,

 

Welkom op de Community, goed dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Heb je al gekeken naar de oplossing van Masterted in: Netflix fout 2-5? Overigens ben ik het volledig met je eens dat dit opgelost moet worden! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bemmel123, top dat je het weer aankaart, we hebben nu inderdaad de mogelijkheid om het Draytek modem om te ruilen voor een Zyxel T-50. Hiermee zal dit probleem niet langer opspelen en kun je ongestoord genieten van Netflix op de Philips televisie.

Ik stuur het modem jouw kant op, inclusief de bijbehorende Media Converter. De nieuwe apparatuur dient wel door Guidion geïnstalleerd te worden, daarom stuur ik meteen een afspraaktool mee per sms en e-mail zodat je een afspraak met hen kunt inplannen zodra je de Zyxel en converter ontvangen hebt. Binnen enkele dagen ontvang je ook nog een track&trace-code zodra het pakketje bij PostNL aangeboden wordt. Zo kun je de bezorgstatus te allen tijde in de gaten blijven houden.

De Draytek mag je afleveren bij een milieustraat, bij het grofvuil deponeren of op een andere wijze wegdoen. Dit modem hoeven we niet langer geretourneerd te hebben! 

Reputatie 2

@klaas111 Ik heb zelf ook contact gehad en de technische dienst bij Tmobile is er heillig van overtuigd dat het aan mijn Nvidia Shield ligt en/of Netflix en wilt er verder niks mee doen.

Met dat gezegd de WAN instellingen zijn afgeschermd dus ik heb daar geen aanpassing kunnen doen. Wanneer ik lokaal troubleshoot dan valt op dat een MTU van 1500 problemen geeft en dat een max van 1472 mogelijk is. Maar goed ik vermoed dat het heeft te maken met een WAN instelling welke niet netjes om kan gaan met de Netflix servers (en vermoedelijk hebben ze fix daarvoor weggehaald bij Netflix voor bepaalde builds die ze aanbieden).

@Gioia Kunnen jullie hierin ondersteunen? Ik heb namelijk geen mogelijkheid om deze aanpassing te doen in mijn Vigor router

Reputatie 2

Hi @EduardA Het modem dat wij leveren biedt geen Admin toegang dus i vermoed dat je deze instellingen niet aan kan passen. We hebben overigens geen andere meldingen over problemen met Netflix ontvangen dus ik vermoed dat het specifiek een probleem is met de combinatie Philips TV en Netflix. Als jouw vermoeden juist is dan zou je eventueel wel een eigen modem aan kunnen sluiten om de instellingen aan te passen.

Ik heb een Nvidia Shield geen Philips TV. Maar gezien onze problemen rond dezelfde tijd plaats hebben gevonden klinkt het dat een update voor Netflix op Android TV (9?) in combinatie met bepaalde WAN instellingen op de Vigor die dit probleem veroorzaken. Ik vraag me ook af of de nieuwere modems van Tmobile dit zelfde probleem zou hebben (misschien na 5 jaar klant is het sowieso tijd om de modem te laten vervangen). 

Ik ben in ieder geval niet heel happig om te investeren om dit op te lossen, dus ik ben aan het kijken naar alternatieven (of wachten op Netflix totdat die hopelijk met een fix komen).

Ik heb alles gedaan wat er in dat artikel stond. Ook heb ik een speed test gedaan via de tv. De download is gewoon het gene ik afneem. Alleen wat opviel dat ik geen upload test kon doen. Wellicht dat hij geblockd word door een firewall. Dat geeft het programma althans door.

Reputatie 7

Hi @gerie76 Zou je mij misschien via een privébericht je klantnummer en/of adres door willen sturen? Dan kunnen we kijken wat her verschil is tussen je nieuwe en oude adres, dit geeft mogelijk een indicatie van waar het probleem zit. Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Netfixxer Goedemorgen, hopelijk heb je een prachtige jaarwisseling gehad! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je pas via allerlei omwegen van Netflix kunt genieten. Het antwoord is al eerder gegeven, maar nog even ter verduidelijking: onze TV Boxen ondersteunen momenteel geen Netflix. Wanneer en of dit gaat wijzigen, weten we nu niet. Er is een topic met wat handige tips waarmee je toch relaxed naar Netflix kunt kijken: Netflix net mogelijk?

 

We zijn op de achtergrond bezig om samen met Netflix naar oplossingen te zoeken. Dit hangt ook deels samen met licenties en updates op onze Boxen. Tot die tijd kun je het best gebruik maken van bovenstaande tips. Sorry voor het ongemak!

Beste T-mobile, 

Precies hetzelfde probleem hier met de Draytek Vigor glasvezel modem in combinatie met een splinternieuwe Philips OLED TV. 

Hoop dat dit spoedig wordt opgelost want dit is echt schandalig. Half Nederland zit op Netflix met uitzondering van T-Mobile. 

Overigens die oude Draytek modems mogen sowieso wel eens ge-upgrade worden. 

Reputatie 7
Badge +16

@Jason je hebt @Netfixxer zijn reactie niet goed begrepen.

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in waarom dit gebeurt en wat je eventueel kan doen om dit op te lossen. Blijkbaar laat Netflix hun servers voor hun Android TV versie van hun applicatie op een andere manier verbinding maken dan voorheen. Dit doen ze door MTU Path Discovery te gebruiken (vermoedelijk om efficiënter hogere bitrate videobestanden te streamen, het zou me ook niet verbazen als niet 4k account hier geen last van hebben). De Vigor modem/router van T-Mobile is ingesteld op Auto MTU en geeft aan een MTU size van 1500 aan te kunnen. Dit klopt niet in de praktijk (bij mijn eigen meting kwam ik niet verder dan 1480). Dit is dan ook een bug in de Vigor, maar goed zover ik weet krijgt deze versie ook geen ondersteuning meer van de fabrikant.

Met dat gezegd, dit kan op meerdere manieren opgelost worden:

-Netflix zou hun netwerk stack kunnen aanpassen om rekening te houden met modems die een verkeerde MTU doorgeven (geef dit op korte termijn een lage kans);

-T-Mobile zou een update kunnen pushen om de MTU vast op 1400 (oid) te zetten. Dit zou vermoedelijk op korte termijn kunnen maar ik heb geen idee in hoeverre T-Mobile een recalcitrante klant wilt geloven;

-T-Mobile zou de Vigor routers op verzoek kunnen vervangen voor de Huawei, waarschijnlijk hebben die er geen last van (wel begrepen van bovenstaande reacties dat bij T-Mobile hier geen animo voor is);

-Als klant (dit heb ik gedaan) kan je de Vigor vervangen met je eigen modem (mits die vlan's ondersteunt), het enige wat je nodig hebt is een converter die je glasvezel omzet naar RJ45/Ethernet (bijvoorbeeld een TP-Link MC220L).

 

@Tony Vito Ik vermoed dat de factory reset gewoon de Netflix app terugzet naar een oudere versie. Heb je er inmiddels weer last van?

Hoi @EduardA Goed dat je zo scherp bent; ik heb inmiddels zo’n 3 uur geleden in een ander topic van Netfixxer zelf ongeveer samengevat wat je hierboven zegt: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/netflix-fout-nw-2-5-317793. Thanks voor het meedenken, wordt superhard gewaardeerd! :smile:

Reputatie 7

Goed om te horen @gerie76! Ik heb de inlogs die ik heb ontvangen vorige week doorgezet naar Netflix. Verzoek vanuit hun kant is om af en toe even te proberen om in te loggen zodat ze recente informatie hebben @EduardA @klaas111 @rolo65 @OLED.

Reputatie 2

@Jason je hebt @Netfixxer zijn reactie niet goed begrepen.

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in waarom dit gebeurt en wat je eventueel kan doen om dit op te lossen. Blijkbaar laat Netflix hun servers voor hun Android TV versie van hun applicatie op een andere manier verbinding maken dan voorheen. Dit doen ze door MTU Path Discovery te gebruiken (vermoedelijk om efficiënter hogere bitrate videobestanden te streamen, het zou me ook niet verbazen als niet 4k account hier geen last van hebben). De Vigor modem/router van T-Mobile is ingesteld op Auto MTU en geeft aan een MTU size van 1500 aan te kunnen. Dit klopt niet in de praktijk (bij mijn eigen meting kwam ik niet verder dan 1480). Dit is dan ook een bug in de Vigor, maar goed zover ik weet krijgt deze versie ook geen ondersteuning meer van de fabrikant.

Met dat gezegd, dit kan op meerdere manieren opgelost worden:

-Netflix zou hun netwerk stack kunnen aanpassen om rekening te houden met modems die een verkeerde MTU doorgeven (geef dit op korte termijn een lage kans);

-T-Mobile zou een update kunnen pushen om de MTU vast op 1400 (oid) te zetten. Dit zou vermoedelijk op korte termijn kunnen maar ik heb geen idee in hoeverre T-Mobile een recalcitrante klant wilt geloven;

-T-Mobile zou de Vigor routers op verzoek kunnen vervangen voor de Huawei, waarschijnlijk hebben die er geen last van (wel begrepen van bovenstaande reacties dat bij T-Mobile hier geen animo voor is);

-Als klant (dit heb ik gedaan) kan je de Vigor vervangen met je eigen modem (mits die vlan's ondersteunt), het enige wat je nodig hebt is een converter die je glasvezel omzet naar RJ45/Ethernet (bijvoorbeeld een TP-Link MC220L).

 

@Tony Vito Ik vermoed dat de factory reset gewoon de Netflix app terugzet naar een oudere versie. Heb je er inmiddels weer last van?

Hoi @EduardA Goed dat je zo scherp bent; ik heb inmiddels zo’n 3 uur geleden in een ander topic van Netfixxer zelf ongeveer samengevat wat je hierboven zegt: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/netflix-fout-nw-2-5-317793. Thanks voor het meedenken, wordt superhard gewaardeerd! :smile:

@Jason 

Ik zie het, had deze reactie van je nog niet gezien. Ik had het ook voor me vakantie al geconstateerd (voor kerst: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/nw-2-5-foutmelding-netflix-op-nvidia-shield-317133) maar ik dacht laat me nog even een reactie hier achterlaten omdat mijn eigen topic gesloten was. Je kan tevens dit zelf bevestigen door van buiten je netwerk een verbinding naar je netwerk te maken en af te luisteren met fiddler oid (tcpdump zou ook kunnen). Vervolgens kan je in de IP-Header zien wat de Vigor doet.

 

 

 

 

Reputatie 7
Hey @gerie76,

Vreemd dat je Netflix app niet meer naar behoren werkt! Mogelijk moet je je Smart TV van een nieuwe driver update voorzien. Heb je dit ook al geprobeerd? Welk type model TV heb je? Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van Philips in plaats van Netflix. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Jammer genoeg bieden wij geen Netflix aan via je T-Mobile Thuis abonnement dus ik kan je hierbij niet ondersteunen.

@Falastine Waarschijnlijk maak jij gebruik van een Draytek modem, kan dat kloppen? Zo ja: deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter. Dan heb je dit probleem niet meer en kun je weer genieten van Netflix zoals voorheen. Sorry dat de problemen bij dat verouderde modem aanhouden, daar is jammer genoeg geen directe fix voor, maar gelukkig wel een workaround!

Beste Jason,

 

Ik heb een hele poos terug ook een melding gedaan op dit topic (Bemmel123) en wij gebruiken sindsdien de 8.8.8.8. dns oplossing. Helaas werkt dit nog steeds vaak heel slecht. Ik lees nu dat jullie de Draytek modem om kunnen ruilen voor een zyxel. Hoe kom ik hiervoor in aanmerking want na 3 jaar zou het mooi zijn als Netlfix eindelijk zonder storing werkt.

 

alvast dank!

Reputatie 7

Hi allen, we hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht @gerie76 @EduardA @klaas111 @rolo65 @OLED?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bvandep212,

 

Goed dat je het in dit topic aangeeft! Zodra we een reactie hebben vanuit de techneuten, plaatsen we het hier. 

Heej Glassertje,

 

Alles wat met het internet te maken heeft heb ik opnieuw opgestart. De tv rechtstreeks aangesloten zonder switch ertussen. Via WiFi gebruikt. Via een smartfone rechtstreeks naar de tv streamen wel via WiFi. Niks hielp. Naar philips gegaan en die geeft aan dat ik volgens  hun gewoon Netflix moet kunnen kijken. Als ik hem op Ziggo aansluit kan ik wel Netflix kijken. Het enigste wat verschild is de provider.

Reputatie 6

Heb je al eens een speedtest gedaan? Dan kunnen we eens kijken of er iets met je snelheid is. Liefst bekabeld.

 

Edit: Heb je de stappen al uitgevoerd zoals in dit artikel staat?

Hi allen, we hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht @gerie76 @EduardA @klaas111 @rolo65 @OLED?

@Brian het probleem is hier inmiddels verholpen! Een verhuizing en nieuw internetabonnement/modem bood de oplossing…… 

Reputatie 6

Kun je de speedtest zoals in mijn vorige bericht beschreven, vanaf je pc doen en de resultaten hier plaatsen?

Reageer