Beantwoord

Netgear GS105E V2 Managed Plus Switch


  • is een King Poster
  • 61 reacties

Mijn vraag is het volgende is het mogelijk om de switch te gebruiken zonder de Zyxel T50 en deze direct aan te sluiten op de converter. Ik kijk geen tv via T-mobile maak wel gebruik van Videoland, Disney, Viaplay abonnement dus alleen internet gebruik. 

icon

Beste antwoord door eric 26 April 2023, 15:45

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt minimaal een router nodig om je LAN met het WAN te verbinden. Alleen een switch is onvoldoende.  Je kunt de switch wel achter de Zyxel verbinden aan 1 van de 4 LAN poorten.

Jammer Ik vind de zyxel helemaal niets continu problemen mee had begrepen dat dit een oplossing zou zijn, vergeet aan te geven dat ik als router een Apple time Capsule gebruik 

weet u wellicht hoe ik de switch moet instellen of pakt de managed switch dit zelf op

 

Je hebt minimaal een router nodig om je LAN met het WAN te verbinden. Alleen een switch is onvoldoende.  Je kunt de switch wel achter de Zyxel verbinden aan 1 van de 4 LAN poorten.

IK heb een Apple Time Capsule welke ik achter de Switch plaats kunt u mij verder helpen met de instelling van de Switch

@Imac 

Zoals @eric al aan geeft heb je een router nodig.

Als je bijvoorbeeld een Fritzbox neemt kun je zonder die switch direct op het glasvezel kastje aansluiten.

Dan kun je in ieder geval zonder T-Mobile router/modem.

 

 

@Imac

Zoals @eric al aan geeft heb je een router nodig.

Als je bijvoorbeeld een Fritzbox neemt kun je zonder die switch direct op het glasvezel kastje aansluiten.

Dan kun je in ieder geval zonder T-Mobile router/modem.

 

 

welke Fritz box adviseert u. jammer dat ik de Netgear niet aan de gang krijg deze heb ik in mijn bezit 

Ik zelf gebruik een 5590 direct op glasvezel.

Dit raad ik af omdat het glasvezel punt gevoelig is.

Je zal kunnen gaan voor een 7590 (ax)

Op de website van Avm kunt u even kijken.

 

Ik zelf gebruik een 5590 direct op glasvezel.

Dit raad ik af omdat het glasvezel punt gevoelig is.

Je zal kunnen gaan voor een 7590 (ax)

Op de website van Avm kunt u even kijken.

 

ik wil eigenlijk mijn Apple Time Capsule gebruiken ivm backup maken en dergelijke anders heb ik weer een router achter een router

O sorry die Apple is de router.

Zie jou topic dat werkte toch.?

 

O sorry die Apple is de router.

Zie jou topic dat werkte toch.?

 

Helaas niet dit zou komen om dat het een niet managed type was welke ik dus nu wel heb aangekocht maar loop tegen hetzelfde aan 

O sorry die Apple is de router.

Zie jou topic dat werkte toch.?

 

Helaas niet dit zou komen om dat het een niet managed type was welke ik dus nu wel heb aangekocht maar loop tegen hetzelfde aan 

Bij dit managed type de GS105E v2 krijg ik ook geen Van instellingen in het menu

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Imac 

Op deze pagina staan instructies over hoe je een VLAN kunt instellen.

Met deze gegevens moet het je lukken :

VLAN 300, naam internet.

Poort 1 tagged en poort 2 untagged

PVID 300 voor poort 1 en 2

Zo kun je de internetkabel vanaf de mediaçonverter op poort 1 aansluiten en de Time Capsule op poort 2 👍

Hallo @Imac 

Op deze pagina staan instructies over hoe je een VLAN kunt instellen.

Met deze gegevens moet het je lukken :

VLAN 300, naam internet.

Poort 1 tagged en poort 2 untagged

PVID 300 voor poort 1 en 2

Zo kun je de internetkabel vanaf de mediaçonverter op poort 1 aansluiten en de Time Capsule op poort 2 👍

naam internet ?? of moet ik het zo benoemen

@Imac 

Die switch zorgt er voor dat de vlan300 er uit wordt gehaald. (T-mobile gebruikt vlan300)

Omdat die Apple router geen vlan kan aan de wan zijde.

Als je die switch zo instelt zorgt de Apple router voor de rest.

In de switch hoef je geen namen toe te voegen.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Imac

T-Mobile kan natuurlijk ook 👍

In de link stond internet bij naam dus ik nam het over maar het maakt niet uit hoor 👍

@Imac

T-Mobile kan natuurlijk ook 👍

In de link stond internet bij naam dus ik nam het over maar het maakt niet uit hoor 👍

Hallo Waqqas, een medewerker van Netgear heeft voor mij de switch ingesteld maar we krijgen geen internet. de poorten zijn gecorrigeerd zoals opgegeven de media converter aangesloten op poort 1 en de apple router op poort 2. Edwin Amoah van Netgear vroeg of er vanuit T-mobile nog specifieke instelling nodig zijn. hij had wel een opmerking waarom poort 1 tagged moet zijn. 

@Imac

Misschien is het zo duidelijker. 

Ik heb dit van een ander forum gehaald.

Alle Vlan 6 en pvid 6 moet je veranderen in vlan en pvid 300.

Poort 1 is je glasvezel kastje.

Poort 2 is je Apple router.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Imac

Post ook eens wat foto's van de VLAN configuratie, port membership en PVID pagina.

Misschien is er zo beter te zien waar het niet correct staat.

Ier wat foto's 

 

 

Je moet ze wel op 300 zetten.

welke foto bedoel je

 

Vlan 300 op poort 1 en 2 zie mijn screenshot.

De 6 veranderen in 300.

 

zo heb ik ze ingevuld

 

Heb je pvid ook op 300 gezet.

Poort 1 en 2 

 

ja ze staan hier op 1 maar moest nog bevestigen maar ze staan op 300

 

Reageer