Beantwoord

netwerkkabel wordt niet herkend (interactieve tv)

  • 17 November 2020
  • 4 reacties
  • 365 Bekeken

Reputatie 1

(Ik ben een nieuwe klant) De netwerkkabel zit juist ingeplugd. (in tv box en in zyxel modem). Tv box knippert blauw. Ik blijf deze melding zien op de tv en kom niet verder. Resetten / opnieuw opstarten van zowel tv, tv box en modem heeft geen resultaat gehad. Iemand een idee wat er aan de hand is? 

icon

Beste antwoord door soepkip67 19 November 2020, 11:26

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @luiaardje 

Haal de modem en tv box eens beide van het stroom en verwijder de internetkabel uit de tv box. Start de modem op en daarna de tv box zonder internetkabel. Plug deze er pas in wanneer de melding geen netwerkverbinding gevonden verschijnt.

Probeer het ook eens met een andere internetkabel.

Reputatie 1

@Waqqas Helaas na dit gedaan te hebben kom ik eveneens niet verder dan het scherm zoals op de foto.  Ik heb de kabel gebruikt die in het installatiepakket zat. (Een andere heb ik niet).

Heb je nog andere tips?

(De wifi werkt overigens wel zonder problemen) 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @luiaardje ,

 

Je kan ook nog proberen om de kabel op een andere poort van het modem(Zyxel) te proberen. Het kan zijn dat er een probleem is met één van de poorten.

Laat even weten of dit de oplossing is. Als dit het geval is kan het zijn dat ze je modem vervangen als er één of meerdere poorten defect zijn

Reputatie 6
Badge +3

Heb je toevallig tijdens het opstarten op een knop gedrukt tijdens het opstarten. Bij mij komt de vraag voorbij (press any button to select nework interface) maar ik laat hem gewoon doorlopen zonder iets te doen. 

Op Ok klikken werkt ook niet neem ik aan? 

Reageer