Beantwoord

niet beloofde snelheid

  • 2 September 2020
  • 29 reacties
  • 3127 Bekeken


Toon eerste reactie

29 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Zuensmoker, er is inderdaad een te lage snelheid gemeten door onze monteur. Top dat je dit ook bij ons meldt en van harte welkom op de Community! 😄

Onze techneuten zullen dit oppakken en ervoor zorgen dat de lagere snelheid opgehoogd kan worden. Meestal is er sprake van een klein defect in de centrale of in de binnenkomende verbinding (het signaal, ook wel Licht genoemd bij Glasvezel). Dit is vaak goed aan te passen zodat ook jij richting de 900 tot 1000 Mbit/s downloadsnelheid kunt gaan. In sommige gevallen is een poortmove noodzakelijk om de snelheid naar het gewenste niveau te krijgen, ook dit is door onze monteurs op te lossen. Zij worden dan aangestuurd door Reggefiber (tegenwoordig onderdeel van KPN NetwerkNL). Voordat we echter zover zijn, gaan de specialisten eerst na waar het euvel zit en of het direct oplosbaar is. Zo niet, wordt meer hulp ingeschakeld om het te fixen. We komen tot een oplossing, dat weet ik zeker! 

Wat betreft het verlagen van jouw abonnement tot 500 Mbit/s: onze abonnementen kunnen op Glasvezel via KPN (dat is de netwerkbeheerder op de WBA technologie) tot maximaal 100 Mbit/s vanwege de hoge inkoopprijzen. Zo houden we de prijzen zo laag mogelijk aan onze kant. We leveren geen 200 en 500 Mbit/s meer over WBA. Op ODF, ons eigen netwerk, kunnen we wel de maximale 1000 leveren. We gaan ervoor zorgen dat dit ook bij jou straks het geval is zodat ook jij kunt genieten van de maximale Glasvezelsnelheid, zonder beperkingen.

Houd alsjeblieft rekening met de maximale verwerkingstijd bij onze techneuten van dertien dagen. Dat is erg lang, maar komt door een enorme hoeveelheid aan tickets en de grote drukte van de afgelopen weken. Dit is geen excuus, maar zorgt er wel voor dat tickets trager opgepakt kunnen worden dan gebruikelijk. Sorry voor het ongemak en alvast bedankt voor jouw begrip hierin!

 

Hallo @Zuensmoker 

Hebben jullie de snelheid gemeten met een laptop direct bekabeld met de modem minimaal CAT5e kabel en gebruik je Ookla speedtest app dus niet via het internet.

Bekijk het ook eens met een andere laptop en miss hoen kan het herstarten van de mediaconverter helpen.

Klopt maar het is ook geconstateerd door de monteurs die de reparatie kwam doen, zie werkbon alles is bekabeld en terug te zien op laptop en pc 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Zuensmoker 

Hebben jullie de snelheid gemeten met een laptop direct bekabeld met de modem minimaal CAT5e kabel en gebruik je de Ookla speedtest app dus niet via het internet?

Bekijk het ook eens met een andere laptop en misschien kan het herstarten van de mediaconverter helpen.

Overzicht werkbon

 

Reageer