Beantwoord

Niet synchroon beeld en geluid



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

60 reacties

Hallo lisa

Wij hebben geen tv box bij deze televisie.

Deze staat bij een tv die wat ouder is en niet met de WiFi verbonden kon worden.

Moet deze dan alsnog van het stroom?

En anders alleen de modem herstarten?

 

Reputatie 7

Hi @Anton17 en @soepkip67, heel goed dat jullie dit gelijk melden! Ik ga jullie hier dan ook graag verder bij helpen. Ervaren jullie dit probleem allebei nog steeds consistent? Mocht het zich inderdaad nog voordoen, ervaren jullie dit dan enkel bij live tv of ook bij het terugkijken van opnames? Zou jij @Anton17 net als @soepkip67 een powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Het zou super zijn als jullie meer voorbeelden (de zender en het programma inclusief datum en tijdstip) kunnen aanleveren als dit nog steeds speelt, zodat ik hiervoor kan aankloppen bij onze technische dienst. Jullie horen namelijk zonder problemen tv te kijken! 💪

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Anton17 ,

Wij ervaren precies  hetzelfde, dit is bij ons gaande vanaf dinsdag en lostte in de loop van de  avond op en vanaf woensdag is het weer constant. Het begint met een klein beetje out of sync en het word steeds erger. Ook een powerflip heeft niet geholpen. Het was bij ons een keertje tijden shownieuws net voor half negen en ook bij vandaag inside

Helaas is het weer mis nadat het een tijd goed is gegaan. Het beeld/geluid weer niet synchroon  bij SBS6 Veronica inside. Tijdstip 22.42u

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil heel graag aan jullie vragen of jullie inmiddels van het synchronisatie probleem af zijn? Het zou inmiddels namelijk helemaal verholpen moeten zijn, dus ik wil zeker weten of alles weer werkt zoals het hoort. Kunnen jullie dit aan mij laten weten? 💪

Reputatie 7

Hi @jvz1984, thanks voor deze vliegensvlugge reactie! Helemaal helder, perfect. Ik heb het doorgezet en laat het jullie weten, zodra ik hier een update over binnenkrijg. 

Hi @Anton17, merci voor deze aanvulling! Ik heb dit concrete voorbeeld en de andere voorbeelden die zijn genoemd, doorgezet naar mijn collega's zodat ze hier voor de zekerheid in kunnen duiken. Ook al vindt de definitieve fix vrijdag plaats, het is toch opvallend dat er nu weer meerdere problemen worden gemeld. Weet dat we hier druk mee bezig zijn! 💪

Hi @J0grO en @jvz1984, jullie ook bedankt voor de meldingen! Hebben jullie nog specifiek een programma van gisteren op RTL 4? Dan zet ik dit ook door als concreet voorbeeld voor mijn collega's. Nogmaals excuses dat jullie dit weer ervaren. 

Ja hoor, eigenlijk bij alles.

Maandag bij RTL Nieuws en Kijken zonder Kopen.

Dinsdag bij de herhaling van Kijken zonder Kopen, Bij RTL Nieuws, Bij Renze. Continue in mijn beleving.  Ook als je het terug wil kijken. Gisteren viel me verder op dat zodra je zapt het beeld een halve seconde (of minder nog) gelijk loopt met geluid en daarna het probleem optreedt.

Reputatie 7

Hi @Anton17, merci voor deze aanvulling! Ik heb dit concrete voorbeeld en de andere voorbeelden die zijn genoemd, doorgezet naar mijn collega's zodat ze hier voor de zekerheid in kunnen duiken. Ook al vindt de definitieve fix vrijdag plaats, het is toch opvallend dat er nu weer meerdere problemen worden gemeld. Weet dat we hier druk mee bezig zijn! 💪

Hi @J0grO en @jvz1984, jullie ook bedankt voor de meldingen! Hebben jullie nog specifiek een programma van gisteren op RTL 4 of een andere zender? Dan zet ik dit ook door als concreet voorbeeld voor mijn collega's. Nogmaals excuses dat jullie dit weer ervaren. 

hier ook. Gisteravond en nu ook problemen bij RTL 4, verschil tussen beeld en geluid is wel erg groot. Kijk via de app op smart TV. Niet te doen op deze manier.

Hier precies hetzelfde wat een drama, kijkt niet lekker.

Hoi Lisa

ik hoop het ook echt. We kijken op dit moment naar de wedstrijd van Wimbledon op de BBC en daar is het ook aan de hand. Het geluid van het slaan van de tennisbaan komt eerder dan de aktie van de tennisser. Hopelijk geldt de final fix voor alle zenders.

Reputatie 7

Hi @Anton17, @xlr72 en @the_menace, heel goed dat jullie dit gelijk aangeven! Ik baal er ontzettend van dat jullie opnieuw last hebben van dit issue. Gelukkig kan ik wel aangeven dat de final fix deze vrijdag plaatsvindt. Vorige week verdween het probleem door een tijdelijke workaround/fix en stond de definitieve voor deze week op de planning. Toch heb ik deze geluiden zojuist doorgezet naar mijn collega's met de vraag of het klopt dat een enkeling nog problemen kan ervaren tot de eindfix is uitgevoerd. Excuses voor het ongemak. Ik hoop echt dat jullie na deze week voor eens en altijd van dit probleem af zijn! 

Vanochtend (5.7.2022) is het weer feest bij RTL4 (Nieuws) ook NPO1 (NOS nieuws).

Hij loopt nu ineens weer gelijk op rtl4

Hier nu ook op rtl4, met beeld uit is fijner luisteren dan er beeld bij hebben.

Hallo Lisa

RTL4 loopt weer helemaal verkeerd.

het gaat om het nieuwe programma Renze. Zou je kunnen uitleggen wat er bij jullie gebeurt? Wat maakt het dat het nu weer helemaal mis gaat.

ik hoop dat het snel wordt opgelost want op deze manier moeten we helaas misschien toch weer kiezen voor een andere aanbieder. 

Reputatie 7

Hi @jack070, heel goed dat je dit laat weten! Omdat het gelukkig weer goed werkt, kan ik voor nu niet opnieuw een verzoek bij onze technische dienst indienen. Mocht dit binnenkort toch weer voorkomen, dan ontvang ik graag concrete voorbeelden van je van programma's en tijdstippen en ga ik er gelijk weer mee aan de slag!  

Nou, gelukkig de rest van de avond geen problemen. Alleen dus een aantal uren in de namiddag/vooravond op NPO1.

Toch weer een reactie. Sinds een aantal uren loopt NPO1 niet synchroon. Het scheelt een tiende van een seconde maar het is duidelijk te zien. 

Reputatie 7

Hi @jack070, heel fijn om dit te lezen! 😁 Thanks voor de terugkoppeling en veel kijk-plezier. Heel graag gedaan!

Hoi Lisa, bij mij gaat het nu ook allemaal goed. Hopelijk blijft het nu ook probleemvrij. Dankjewel!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb heel goed nieuws zo voor het weekend! Mijn collega's hebben aangegeven dat vannacht de eindfix is doorgevoerd voor het niet synchroon lopen van het beeld en geluid. Dit geldt voor alle zenders, dus ik hoor graag of jullie nu probleemvrij zijn. Kunnen jullie dit bij mij aangeven? 🎈

Reputatie 7

Hi @Louis51, echt super dat je dit zo snel kon doorzetten! Bedankt hiervoor, topper. Ik heb het doorgezet en hoop snel hier iets over te horen. Ik ben in ieder geval super blij dat het probleem bij jou al verdwenen lijkt te zijn. 

Hallo @Lisa, het geluid liep niet synchroon op afgelopen maandag en dinsdag op NPO1. Het gebeurde bij alle programmas, nieuws, “we zijn er bijna” nieuwsuur.

Gisteravond was het weer goed, vanavond loopt het ook goed

Louis

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel fijn dat je dit zo snel kon doorgeven! Dit helpt zeker en heb ik aan het onderzoek toegevoegd. Ik hoop snel iets hierover te kunnen delen.

Hi @the_menace, super dat je ook gelijk bent gaan kijken hoe je dit kon oplossen! Jouw voorbeeld heb ik ook doorgezet naar onze technische dienst. Thanks dat je dit hier kon doorzetten. 

Hi @jack070, hartstikke goed dat je hier ook aan de bel trekt! Ik kan je gelukkig laten weten dat mijn collega's ontzettend druk bezig zijn om de issues met het beeld en geluid op de commerciële zenders te verhelpen. Omdat NPO hier eerst nog niet onderviel, zet ik hier graag voorbeelden van door. Zo kan dit meegenomen worden in het onderzoek en hoop dat dit issue heel snel voor eens en altijd wordt gefixt. Zou je hier concrete voorbeelden van programma's op NPO 1 en CNN kunnen benoemen, inclusief de datum en het tijdsip? Merci!

Hi @Manon67, dankjewel dat je dit aangeeft! Ik wil er echt alles aan doen dat dit heel snel wordt gefixt. Heb jij nog concrete voorbeelden voor mij van programma's op NPO inclusief de datum en het tijdstip dat je deze hinder ervaarde? Dan ga ik dit doorzetten.

Hi @Louis51, welkom bij de T-Mobile voor thuis Community! Ik had ontzettend gehoopt dat de start van jouw abonnement vlekkeloos zou verlopen, dus ik vind het heel rot dat je deze problemen ervaart. Onze technische dienst is erg druk bezig om dit op te lossen, maar zoekt nog naar extra voorbeelden van programma's op NPO. Kan je aangeven wanneer en welk programma jij keek op NPO 1 waarbij je dit euvel opmerkte? Bedankt alvast!

Hi @R84, heel goed dat je mij gelijk van zo'n helder voorbeeld voorziet! Ik heb dit doorgezet naar onze technische dienst en hoop dat ik hier snel een update kan delen over dit algemene probleem.