Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 642 reacties
  • 47511 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

642 reacties

@Richie1234,

 

Ik heb mijn post nog gewijzigd met een betere en snellere reeks 😉

@Dave670 ,

 

Briljant! Het is gelukt!

Dank je 

@peter-keetfm,

Bluetooth is mij niet gelukt met de Harmony Hub. Maar dit werkt prima met infrarood 😃 de originele AB werkt dan ook nog via Bluetooth. Dus dikke prima zo.

Helaas na instaleren van de nieuwe media box de afstandsbediening ook geprobeerd te koppelen aan mijn tv wat niet best ging in plaats dat ik het op de tv ongedaan maakte heb ik hem blijkbaar ontkoppeld op de box zelf met als resultaat dat ik er niet meer inkom. :-(

Eerst denk je nog ik voer een reset uit naar fabriek instellingen wat meestal de problemen oplost maar dit had ook geen resultaat, wel kwam ik in een safe recovery modus terecht waar ik geen verstand van heb dus ben daar ook niet verder in gegaan,

Het gekke is dat mijn tv de afstandsbediening wel herkent en connect maar ergens gaat het mis in het zoeken/pairen vanuit de box zelf.

Na contact met Odidio medewerkster is mij een nieuwe afstandsbediening toegezegd is deze al onderweg?

Goede les geleerd door volgende keer eerst even te  kijken op community voordat ik de problemen zelf probeer op te lossen

Hoop dat jullie snel het probleem met nieuwe software op kunnen lossen.

@Teresa van Odido

Het is wel mogelijk om infrarood uit te schakelen.

Dat kan via ontwikkelaars menu.

Het is niet de bedoeling dat een gebruiker hiermee aan de slag gaat.

Daarom plaats ik hier geen handeling hoe.

@Jan.lohman Mijn advies klein stukje isolatie tape. (Verkrijgbaar bij Gamma)

 

Dit is gelukt 😀 scheelt een stuk plakband wat ik ook al niet zo mooi vind. 

Reputatie 2

@Demi van Odido

 

Na advies van @Hans-Juriën te hebben gevolgd zag ik zojuist de box herstarten.. En nu doet de afstandsbediening het! Ik kan uiteraard de tv app nog niet activeren, maar anderen apps werken al!

Bedankt zover! 

Reputatie 7
Badge

Zojuist de nieuwe mediabox geïnstalleerd.

Het volgende wordt aangegeven:

"Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox."

De chromecast functionaliteit werkt niet goed. Als je vanaf een smartphone video cast via de mediabox loopt het geluid niet synchroon met het beeld.

Met andere chromecast devices heb ik geen problemen.

Is dit een bekende issue met de nieuwe media box?

Dit is geen bekend probleem. Als je dit met alle apps hebt waarmee je cast, dan kan het mogelijk bij jou helpen de geluidsinstellingen van de Mediabox naar “passthrought” in te stellen via: Android instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en Geluid. Onder het kopje ‘Geluid’ kan je geavanceerde geluidsinstellingen vinden. Daar kan je  bij ‘Indelingen’ de optie “passthrough” kiezen.

@Finn A 

Ok

Probeer eens de afstandsbediening te resetten.

Hoe dat moet staat ook hier in dit topic.

 

@Finn A 

Je kunt wel alles bedienen in de box.

Dan zou je de afstandsbediening nog kunnen koppelen via het menu instellingen.

Zoals je dat bij Android/Google TV ook doet.

 

@floepie05 

Je kunt rustig meer Afstandsbedieningen koppelen.

Je moet de afstandsbediening van Odido niet ontkoppelen. !!

Ik heb er meerder gekoppeld.

Bij Kpn tv+ afstandsbediening is koppelen 7 en 9 vast houden.

 

Reputatie 1

Je bent geweldig!   Ik moest de mediabox even restarten voordat hij gekoppeld kon worden.  Alle knoppen doen het wel en ik heb weer controle over mijn receiver - de IR commands blijven staan - wow. 

De enige knoppen die niet werken zijn de apps knoppen en de KPN power knop.   Maar gelukkig is er wel cec communicatie tussen de mediabox en TV.

Reputatie 5

Even los van alle koppel/knoppen en bluetooth issues ben ik benieuwd of de Hdmi uitgang nu cec ondersteund? Dan kan ik weer met 1 afstandsbediening werken

 

 

@SLLover ja dit wordt ondersteund met de volgende opties:
 

 

@floepie05 

Zie ook mijn topic voor de Chromecast Google TV.

Met de knoppen is vergelijkbaar.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Muts10 Helemaal super! Ik heb de afstandsbediening jouw kant opgestuurd, die ontvang je binnen paar dagen per post. De Amino Aria 7X TV Box laat ik wel als opzegging doorlopen. Dat moet dan helemaal goedkomen!😁

Reputatie 6
Badge

Voor de Tweakers onder ons
 

Mocht je knoppen willen veranderen zoals de ‘apps knop’, snelkoppelingen willen maken, een sleeptimer willen installeren of een Appdock missen. Download en installeer dan tvQuickActions Pro App.

Deze app stelt je in staat om alle knoppen van de afstandsbediening te remappen. Wees wel voorzichtig want, aangezien je de box niet kunt resetten, is het op eigenrisico. Mocht je vastlopen en de afstandsbediening niet meer naar behoren werken, kun je een USB-muis aansluiten om de Android TV box te kunnen bedienen zonder afstandsbediening en de instellingen te resetten. 
 

 

Reputatie 2

@joep meloen Is onderweg. Je zou deze binnen een paar dagen in de brievenbus moeten hebben.

@Bvansteyn Deze heb ik gelijk voor je besteld, je zou deze ook binnen een paar dagen moeten ontvangen.

@Demi van Odido wat zijn jullie snel! De nieuwe afstandsbediening lag nu al in de bus en ik kan weer tv kijken! 👌 Dank!

Reputatie 1

Irritante bug bij het uitkomen standby dan vraagt box pincode om tv tekunnen kijken


Ik heb hier kinderslot volledig uitgezet en als startpunt gekozen voor NPO 1. Misschien helpt dat bij jou ook?

Kinderslot staat al uit maar dat werkte dus ook niet, gekozen zender ga ik nog proberen, staat nu op laast gekozen.

Reputatie 3

Hoi @Demi van Odido, Kan je voor mij een nieuwe afstandbediening regelen?

Reputatie 7
Badge +1

Vrijdag j.l. de mediabox opgehaald bij een DHL punt in mijn woonplaats,  het aansluiten op de LG Oled tv was een fluitje van een cent, wat gegevens invullen en het werkte.

Ik had voor het aansluiten alvast de batterijen in de a.b. geactiveerd dus voor de stroom en ethernetkabel in de box gingen, viel me op dat de a.b. meteen werd gekoppeld en je vervolgens met de a.b. van de mediabox alles kon instellen.

De box althans hier werkt super het beeld is perfect in mijn beleving zelfs nog beter dan met de App van LG die ik ook een tijdje heb gebruikt, maar ook zaken als geluid via een externe bron (Sony homecinnema) en dingen als apps installeren of gids enz. werken zoals men mag verwachten.

De knop rechtsonder met “apps” werkt niet maar dat klopt want daarvoor is de knop met het huisje bedoeld, de knop om de bron in te stellen is niet nodig aangezien de box dit zelf regelt evenals het activeren van de HDMI-ARC voor het externe geluid.

Reputatie 2

Hoi! Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als de rest (koppelen afstandsbediening en mediabox is verkeerd gegaan).

 

Kan ik dan het beste een nieuwe afstandsbediening krijgen? @Demi van Odido 

Reputatie 3

@peter-keetfm Het is me inmiddels gelukt. Had nog ergens een oude logitech harmony 300 liggen en daar kon ik het nokia 8000 profiel op zetten. Daarmee dan mijn andere afstandsbediening kunnen programmeren. Naast de gids de terug knop en de home knop nog niet werkend gekregen. Maar voor nu een werkbare situatie.

Raar dat de terug en home niet werkt bij jou met de 8000. Die werken hier namelijk wel met de Hub. 

@Dave670 Ik heb ook geen hub maar een ‘gewone’ ouderwetse Logitech 300, die is al vrij oud (2006 geloof ik). Misschien dat de mapping die logitech gemaakt heeft gewoon die toetsen niet heeft opgenomen.

Reputatie 1

(Nieuwe 4K box met afstandbediening)

 

Hallo, sinds vandaag kan ik via mijn ODIDO afstandsbediening het volume niet meer regelen, ook de mute knop werkt niet meer. Als ik de knoppen indruk knippert het rode ledje van de TV-BOX wel.

 

De rest werkt zoals het hoort (behalve de Netflix en APPS knoppen, ook die doen het niet) Ik heb alle HDMI(ARC) settings nagelopen op mijn TV, zelfs een reset gedaan. Op de mediabox, onder HDMI-CEC staat alles aan. 

 

Ik heb een Samsung Q55 Smart TV met een Soundbar. (Ook zonder soundbar is het volume niet regelbaar)

@theocoppes

Dit zal gewoon via de F1 tv pro app werken.

Je hebt geen smartphone of wat anders meer nodig.

Je pakt de afstandsbediening drukt op home pakt de F1 app en Race en gaan. 🏎️

Mijn advies om de nieuwe TV box bedraad aan te sluiten met een netwerk kabel.

Wifi is storing gevoelig bij voorkeur dus bedraad aansluiten.

Uit tests werkt het hier via 2.4GHz en de 5GHz prima. (Weinig wifi hier in de buurt)

De Odido TV box heeft een 100mbit poort.  (Poort 7)

Het is normaal dat de Zyxel 100mbit aan geeft bij de nieuwe aangesloten tv box.

 

 

 

Reputatie 4

Vanaf 9 okt overgestapt naar Odido met  T54 en WX5600.

Erg tevreden ermee. In het begin problemen met sommige WiFi, toen terug naar WPA2-PSK en tijdelijk eventjes 5G gestopt om goede verbinding met de oudere spullen. De slechtste RSSi is -72 met een airco en de omvormer op zolder, maar werkt altijd.

En vanmiddag komt de Mediabox.

Ik lees dat er veel problemen zijn met de afstandsbediening, Alternatief is je mobiel koppelen met de mediabox en de app  Remote for Android TV downloaden. De meeste knoppen werken dan , ook de knoppen van Netflix en Videoland werken.

Reageer