Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 642 reacties
  • 47511 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox

Toon eerste reactie

642 reacties

Reputatie 1

Nu is het geluid weer weggevallen. Dit is niet te doen jongens kom op stuur maar een werkende op !!!

Dan moet ik onder de grond een kabel trekken, dus liever niet.

Maar ik dacht zelf aan het resetten van modem en WIFI plus punt. Of heeft dat geen zin.

Reputatie 1

Heeft iemand hier na de update gehad dat er geen geluid was na het aanzetten van de box?. Dan bedoel ik in zijn geheel niet. Enige oplossing is reboot TV box en dan werkt het weer. Voor de update nog nooit last mee gehad en nu al 3x sinds de update. Super irritant.

Ja, hier ook na de meest recente update soms geen geluid na aanzetten TV en Box. Wat mij wel helpt is nogmaals uit- en aanzetten van Box en TV, vrijwel altijd is er dan weer geluid. Reset (nog?) niet nodig geweest. Is wel iets wat in een volgende update opgelost moet worden, want dit issue is wel irritant.

Reputatie 6
Badge +2

@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling, ik begrijp goed dat je dat liever niet wil! 

Ik heb gelijk jouw verbinding nogmaals onder de loep genomen en zie wel dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Om er voor te zorgen dat dit wordt hersteld en jij weer heerlijk van onze diensten kunt genieten, heb ik meteen een monteur aangestuurd! 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Heeft iemand hier na de update gehad dat er geen geluid was na het aanzetten van de box?. Dan bedoel ik in zijn geheel niet. Enige oplossing is reboot TV box en dan werkt het weer. Voor de update nog nooit last mee gehad en nu al 3x sinds de update. Super irritant.

 

Ja hier ook. Voor de update deden alleen een viertal knoppen het niet (o.a. Netflix en Apps), na de update werken de knoppen, maar heb ik bijna dagelijks geen geluid uit mijn soundbar (LG SJ6) na het aanzetten van de box en tv. Enige dat helpt is een complete reset van de box. Echt mega irritant. Het zou niet zo moeten zijn dat je steeds de box opnieuw dient op te starten om geluid te krijgen.

Graag met spoed deze bug oplossen via een update a.u.b. Lukt dit niet, stuur dan mijn oude box maar weer terug!

Hoi Tommy van Odido,

Met de Pasen had ik 2x pech ,beide afstandsbedieningen voor mijn 2 boxen deden het niet meer ,

Beide ab opnieuw geprobeerd te koppelen met de boxen maar helaas niet gelukt.

Kan jij mij 2x een nieuwe ab opsturen en alvast bedankt. 

Reputatie 3

Ik heb het even rustig afgewacht, maar eerlijk gezegd, het oplossen van zoveel problemen is wel zeer tijdrovend. Ik verwacht van zo’n groot bedrijf eigenlijk dat de box eerst vooraf grondig wordt getest en verbeterd voordat de release naar klanten intern word vrijgegeven. Nu zou het Odido sieren om geen kosten bij de klant in rekening te brengen voor een gemankeerd apparaat, net zolang alle tekortkomingen zijn verholpen. Je klanten zijn natuurlijk geen onbezoldigd testpanel.  

 

Eens een bug kan natuurlijk maar dit lijkt met op beta testen. Moet gewoon snel gefixt worden niet dat we weer maanden moeten wachten voor een update 

Hallo, ik heb regelmatig dat als ik een programma terug kijk dat ik wel geluid heb maar de gesproken tekst hoor ik niet of heel zachtjes.

Er is wel ondertiteling.

Heb al vanalles geprobeerd, aan, uit. Opnieuw opstarten. Niets werkt. Wat is hier aan te doen.?bvd

Deze probleem is bij mij ook de laatste tijd aanwezig maar dan helemaal geen geluid ook wanneer ik een app Netflix , Disney of een andere afsluit.

Hallo,

Gisteren heb ik een storing gemeld voor de tv box, Ik kreeg even beeld, dan springt de tv weer op zwart, dan komt er weer even beeld, ect. Gisteren over gebeld, en ook al eerder en ik zou binnen 3 dagen worden teruggebeld. Kreeg net een mailtje met als inhoud: “ Na onderzoek blijkt dat er sprake is van een algemene storing op het netwerk. We werken hard om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.“ 

Zie nergens op de site dat er een algemene storing is. Is dat bekend bij u en geld deze storing dan ook in de regio Eindhoven? Als ik via de app kijk die ik op mijn Apple TV heb geïnstalleerd heb ik dat probleem niet. 

Hoi allemaal,

 

Ik heb ook sinds kort de nieuwe box.. 

Ik merk wel dat deze het zelfde signaal heeft als de afstandbediening van een led kaars van de Action 🤣

Als ik die aanzet zie ik at de tv naar kanaal 9 gaat, ook de radio gaat naar 9 🤣

 

Kunnen jullie hier iets mee?

Ook ik heb het logo helemaal uitgelijnd naar rechts bijna buiten beeld. 

Reputatie 1

Sinds de laatste update werken diverse knoppen (zoals netflix, apps, tv, radio). Prima dus.

Echter de knop (rechts-onder) waarmee je de inputbronnen van de TV kunt instellen werkt nu niet meer. Sterker nog: als ik die knop in druk, is de afstandbediening (op een drietal knoppen na) helemaal van slag en werkt niet meer.
Wat ik ook doe geen enkele toets of toetscombinatie brengt een oplossing.
Tot dat ik de batterij verwijder en opnieuw er in zet. Daarna werkt alles weer gewoon. M.u.v. die ene toets rechts-onder natuurlijk.

Herkent iemand dit probleem of is er iets fout met mijn afstandsbediening?

Ja ik heb problemen met een plotseling verdwijnend geluid dat niet meer terugkomt en dan ruil ik de nieuwe mediabox om en heb ik weer (tijdelijk) geluid. Wat is dat toch dat zoveel mensen daarmee tobben? 

Reputatie 7
Badge +9

Ze zijn druk bezig met de nieuwe update @robertpnl! Wanneer die uit zal komen weet ik op dit moment nog niet. Hopelijk krijgen we hier snel wat meer informatie over! 

Reputatie 6
Badge +2

@Jan.lohman Dank je wel voor je feedback! 

Bedoel je dat als je gebruik maakt van de afstandsbediening van de Mediabox deze ook jouw aparte radio bediend? 

@Michael37 Goed dat je dit meldt, dit is uiteraard niet de bedoeling. Ik help je graag verder om dit op te lossen! Wil je het volgende eens proberen? 

Ga naar Instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet werken, wil je dan dit proberen?

 Ga naar Instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

Mocht dit niet de oplossing zijn dan sta ik natuurlijk klaar om verder te helpen! 

@Mackeessie Dank je wel voor je terugkoppeling, ik begrijp goed dat je dat liever niet wil! 

Ik heb gelijk jouw verbinding nogmaals onder de loep genomen en zie wel dat de verbinding niet helemaal stabiel is. Om er voor te zorgen dat dit wordt hersteld en jij weer heerlijk van onze diensten kunt genieten, heb ik meteen een monteur aangestuurd! 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

De monteur is langs geweest en kon niks vreemds vinden. Hij heeft een nieuw TV kastje besteld omdat bij een verbroken verbinding van de TVbox er niet opnieuw verbinding met het netwerk gemaakt kon worden en de WIFI wel goed werkte.Stroom eraf halen ( resetten?) was dan de oplossing. Het is een ouder kastje, nog van T-Mobile, volgens de monteur. Ik ben benieuwd 

@Teresa van Odido 

Ik bedoel meer als ik de odidobox aan heb staan op tv of radio stand dat als ik dan savonds de led kaarsjes aan doe met de afstandbediening van die kaarsjes de ontvanger daar op reageerde met het getal 9 

Is er ook een manier om ZONDER google spyware tv te kijken via Odido ?

Ik houd mijn huis graag google en meta vrij.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Jan.lohman Dat is inderdaad vreemd. Je hebt de afstandsbediening van de LED kaarsjes niet zelf aan de Mediabox gekoppeld toch? 

Wil je eens in de instellingen kijken of deze er wel tussen staat? Je vind dit onder Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Afstandsbedieningen en accessoires. Op die manier kun je de afstandsbediening dan loskoppelen. 

 Vind het knap dat er een monteur is langsgekomen terwijl ik niet thuis was. Dus krijg ii

Hoi @Teresa van Odido deze is niet gekoppeld aan de mediabox, dat had ik net gecontroleerd. Vind het wel apart nog nooit meegemaakt. 

Is er ook een manier om ZONDER google spyware tv te kijken via Odido ?

Ik houd mijn huis graag google en meta vrij.

 

Een smart TV zonder Android of Google TV waarop de Odido TV app kan werken.

Ook Apple TV kastje kan een oplossing zijn.

Je kunt naar Kpn maar daar krijg (huur) je ook een Android TV box.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Jan.lohman Dank je wel voor het nakijken! Wil je hier filmpje van maken en deze delen middels een WeTrafser link? 

wat een drama dat tv kastje , continu uitvallen , regelmatig 3 keer herstarten voordat je beeld hebt , geen geluid bij tv, vastlopen en onderin de balk kwijt . Waarom ben ik in hemelsnaam ooit overgestapt naar jullie ik kan werkelijk geen 1 reden meer bedenken…………...wat een ongelooflijke rommel zeg. 

Modem is echt bagger 
Tv kastjes echt slechte kwaliteit tot nauwelijks werken . Gaan jullie alle klanten hiervoor compenseren ivm het niet opleveren van werkende diensten ? 

@Jan.lohman Dank je wel voor het nakijken! Wil je hier filmpje van maken en deze delen middels een WeTrafser link? 

Hierbij de link @Teresa van Odido  https://we.tl/t-keiQZ2CjVl

Reputatie 3

Dat “geknipperde beeld” gebeurt bij het starten van een nieuw tv-programma volgens de gids. Soms gebeurt dat tijdens een uitzending omdat een programma nog bezig is. Ik heb dit ook. En soms gebeurt dit samen met een rode foutmelding. 

Eerlijk gezegd vind ik dit een hoge prio issue. Niet zo hoog dat acuut een oplossing moet komen maar kan wel met een tijdelijke update worden opgelost denk ik. Het is een zichtbaar probleem...

Uit de TS lees ik dat dit probleem wordt opgelost met de volgende update. De laatste update was 20/3 . Wanneer is deze update gepland voor uitrol?

 

Net zo irritant als steeds geen geluid wanneer je de box aanzet en ook een bekend issue is.

We zijn 2 maanden verder en nog geen update. Dit soort issues moet gewoon met een hotfix opgelost worden. Advies aan odido plan een maandelijkse update ronde met bugfixes en eventuele verbeteringen. Updates gaan nu te traag en geeft veel irritatie.

Reageer