Beantwoord

Nieuw tv platform

  • 6 February 2022
  • 21 reacties
  • 576 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Goedendag,

 

Onlangs heb ik mijn tv abonnement opgezegd, vooral eigenlijk omdat de tv box zo ontzettend traag is. ( Ik heb nog een oude box van Vodafone)

Maar nu zag ik dat er een nieuw tv platform van T-Mobile is. Werkt dit platform sneller, en zit hier een betere tv box bij?

Zo ja, kan ik dan mijn opzegging annuleren? (Is nog in behandeling)

En op dit nieuwe platform aangesloten worden?

M.v.g Jaap

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 February 2022, 23:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jaap87 

Hier lees je alles over T-Mobile TV

Het is mogelijk om een migratie aan te vragen naar het nieuwe T-Mobile TV, dus dan zou je de opzegging kunnen annuleren.

Een moderator zou je hiermee kunnen helpen.

Volgens mij krijg je de Amino Aria 710x

Reputatie 1

@Waqqas  bedankt voor je reactie.

Kan ik op een of andere manier contact opnemen met een moderator, of wordt dit bericht automatisch door een moderator gelezen?

 

@Waqqas  bedankt voor je reactie.

Kan ik op een of andere manier contact opnemen met een moderator, of wordt dit bericht automatisch door een moderator gelezen?

Eén van de moderators reageert vanzelf op je bericht.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jaap87, van harte welkom op de Community!

Om de migratie naar T-Mobile TV in werking te brengen, dien je enkel Aria 610x TV Boxen te hebben thuis. Omdat je nu nog gebruikmaakt van een Entone Kamai 510, zal ik die eerst omruilen voor je. Zodra de Aria 610x aangesloten is, kan ik de migratie voor je aanvragen. Geef me tegen die tijd alsjeblieft een seintje in dit topic, dan zorgen we ervoor dat de migratie aangevraagd wordt. De oude TV Box mag straks bij het grofvuil gezet worden of naar een milieustraat gebracht worden, die hoeven we niet langer geretourneerd te hebben. 

Binnen enkele dagen ontvang je de track&trace-code, dit gebeurt zodra het pakketje bij PostNL aangeboden wordt ter verzending. Zo kun je de status van bezorging te allen tijde in de gaten houden.

Ik hoor het graag zodra de nieuwere box aangesloten is! 😉

P.s. de opzegging heb ik geannuleerd.

Reputatie 7
Badge +16

@Jaap87 Nu we toch bezig zijn, ik zie dat je ook nog gebruikmaakt van het Huawei modem, daar is op zich helemaal niets mis mee natuurlijk, maar mocht je over willen gaan op het Zyxel modem, let me know. De Zyxel heeft meer functionaliteit dan de Huawei (any port any service bijvoorbeeld en mesh-opties, alsmede bandsteering).

 

Reputatie 1

Hoi @Jason 

 

Geweldig!

Dan wil ik ook graag het nieuwe modem, dan is alles weer up to date .

Ik laat het weten als ik de spullen heb aangesloten.

 

Bedankt

Reputatie 7
Badge +16

@Jaap87 Helemaal super, ik stuur het nieuwe modem naar je toe. Ook hiervoor geldt een uiterste levertijd van zo’n vijf dagen! 😄👍

De Huawei mag trouwens ook bij het grofvuil.

Reputatie 1

@Jason 

Ik heb de spullen al ontvangen en geïnstalleerd. Snelle service 👍🏻

Het internet werkt prima.

De tv box geeft knipperend beeld (roze achtergrond) en op een gegeven moment komt de melding "verbinding maken met server"

Dan wordt het lampje blauw, en heb ik geen beeld meer.

Klopt dit?

Reputatie 1

Herstel.

Inmiddels werkt de tv ook.

Was even een rondje hardlopen, en had de box aan laten staan. Toen ik terugkwam stond het invulveld voor het wachtwoord in beeld en startte de box verder op.

Het tv menu en gids, werken vele malen sneller dan eerst, daar ben ik blij mee.👍🏻 

Ben zeer benieuwd naar het nieuwe platform.

Reputatie 7

Hi @Jaap87, super leuk om te lezen hoe enthousiast je al bent met de nieuwe apparatuur! Thanks voor het seintje en fijn dat zowel het Zyxel modem als de nieuwe TV Box inmiddels perfect werken. Ik regel dan ook met liefde de migratie naar T-Mobile TV voor je, zodat je het nieuwe platform kunt ontdekken. Voordat ik dat doe, wil ik nog even de voorwaarden met je delen. Komt ‘ie:

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij nog steeds nét zo enthousiast bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

 

Reputatie 1

Hoi @Lisa 

 

Ik ben nog steeds enthousiast, dus bij deze ga ik akkoord.

Alvast bedankt!

 

 

Reputatie 7

Hi @Jaap87, kijk dit is nog eens een vliegensvlugge reactie! Helemaal top, ik heb zojuist dan ook de migratie voor jou aangevraagd. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Voor nu wil ik je een super mooie dag wensen! ☘

Reputatie 1

Hoi Lisa,

Inmiddels ben ik overgezet naar het nieuwe T-Mobile tv.

Het ziet er allemaal goed uit, dus wat dat betreft ben ik zeer tevreden.

Maar er is toch nog een probleem, af en toe valt het beeld telkens even op zwart, en komt dan weer terug. Dus als ik de tv aanzet heb ik 10 seconden beeld, en dan valt het een halve seconde weg, dan weer 10 seconden beeld, en zo gaat het maar door. Hoe langer de tv aan staat, hoe minder vaak het beeld wegvalt, na ongeveer een uur blijft het beeld goed.

Ik heb bij de tv box al een paar keer de stekker en netwerk kabel even uit het stopcontact gehaald. En opgestart tot de melding voor het netwerk kwam, en toen de netwerk kabel weer aangesloten.

Modem ook al een paar keer opnieuw opgestart. Maar dit helpt allemaal niet.

 

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

 

M.v.g. Jaap

Reputatie 7
Badge +15

@Jaap87 

Verliest je tv de verbinding met de tv box dus geen signaal via HDMI of is het puur het beeld van de tv box bij tv kijken? En is je tv box verder ook rechtstreeks op de Zyxel aangesloten?

Reputatie 1

Hoi @Waqqas 

 

De box is rechtstreeks op de Zyxel aangesloten.

Het lijkt alsof het HDMI signaal wegvalt, maar geen idee hoe ik dat kan zien. Het beeld valt steeds heel kort op zwart en is gelijk weer terug, geluid valt dan ook weg.

Heb een andere HDMI aansluiting op de tv geprobeerd, maar dat haalde niets uit.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jaap87 ,

 

Kun je even in het volgende topic kijken?

Hier staan wat instellingen met betrekking tot eventuele HDMI problemen.

Reputatie 7
Badge +15

@Jaap87 

Dit is een raar probleem maar het ligt niet aan de tv box. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en inderdaad kan het de ene keer vaker wegvallen en de andere keer is het wat beter.

Een andere HDMI poort kan je ook proberen, bij mij was het probleem vanzelf weg na een tijdje.

Reputatie 1

@soepkip67  en @Waqqas  

 

Bedankt voor jullie reacties, 

Ik heb de tv box nu op HDMI mode 2 gezet, en nu lijkt het opgelost.

Ik houd jullie op de hoogte.

Reputatie 7

Hi @Jaap87, heel fijn om te lezen dat dit issue voor nu lijkt opgelost! Merci toppers @Waqqas en @soepkip67 voor de goede hulp. Mocht er toch nog een probleem om het hoekje komen kijken, trek dan vooral weer aan de bel. Dan helpen we je graag verder totdat alles perfect werkt! 🎈

Reputatie 1

Nog even een terugkoppeling,

 

In HDMI modus 2 was het haperende beeld opgelost, maar startte de tv box soms niet in een keer op.

Uiteindelijk in HDMI modus 3 gezet, en sindsdien werkt alles perfect!

👍🏻

Reputatie 7

Hi @Jaap87, helemaal super om te lezen dat HDMI modus 3 perfect bij jou werkt! Goed dat jij hiermee hebt gespeeld en merci voor het doorgeven. Veel kijkplezier!