Beantwoord

Nieuwe klant - TV feedback



Toon eerste reactie

30 reacties

Beste Piotr,

Ook ik hoopte (ben er van uitgegaan) dat een overstap naar T-Mobile Thuis, geen tot weinig verandering zou betekenen in de service/bediengemak van de hardware en het televisieaanbod. Maar als je mijn reactie van de afgelopen 9 maanden nog eens naleest, zie je dat ik behoorlijk teleurgesteld (om niet te zeggen boos) geweest ben. En net zoals jij nu, hebben je collega's de afgelopen periode mij steeds geprobeerd te troosten door te schrijven (beloven) dat het allemaal beter wordt met updates, maar feit is dat er (wat mij betreft) niet noemenswaardig veel veranderd is in het gebruiksgemak van (met name) de media box van T-Mobile. V.w.b. jouw workaround van de TV-gids (guide): fijn om te weten, maar ook dit geeft weer een zwak punt in de gebruiksvriendelijkheid aan van de hardware, wat naar mijn mening allang opgelost had kunnen worden. Je zou er toch van uit moeten kunnen gaan dat, als je de media box 's ochtends opstart, de informatie (bijvoorbeeld van de TV-gids) toch is bijgewerkt/geactualiseerd en niet is blijven staan op de dag van gisteren?! Ook jouw reactie op de veranderde programmering van de televisieprogramma's i.v.m. onvoorziene omstandigheden, zou m.i. met de techniek van vandaag (zelfs van gisteren!) allang opgelost kunnen worden. Daarnaast ondervang je gelijk het probleem dat als programma's/serie's zijn afgelopen, de media box niet gewoon dat tijdslot blijft opnemen. Waarschijnlijk al lang voor jouw tijd hadden we al in de 80-/90-er jaren het zogenaamde VPS (Video Programming Systeem o.i.d.) waarbij de omroep een signaal mee stuurde waarop (toentertijd) de VHS videorecorder de opname startte/beëindigde!! Als het programma dan niet uitgezonden werd, nam de videorecorder alleen even het begin van het tijdslot op, waardoor je als kijker wist: “Oh, er was een verandering in de programmering!”(N.B. 30 jaar geleden!!) Nou ben ik vergeten hoe het bij Ziggo gaat/ging, maar ik meen me te herinneren, dat als een serie ten einde is, de media box dan ook stopt met het opnemen ervan en het tijdslot dan niet meer opneemt. Ziggo programmeert dan ook (naast het tijdslot) de naam van het programma. Allemaal gebruikersgemak dat anno 2020 (en zelfs ver daarvoor, zie VPS) allang bekend is. N.B. dat VPS systeem werd in Duitsland heel goed gebruikt en is T-Mobile niet een Duitse firma?

Ik denk dat T-Mobile er goed aan doet om (volgens mij) met slechts fractie van de kosten, die men inzet bij het uitrollen van het 5G netwerk, de techniek van hun media box werkelijk up-to-date brengt! T-Mobile pronkt met het beste en snelste mobile netwerk van NL (daarom blijf ik ook klant van T-Mobile!), ze hebben een glasvezel netwerk, maar wat heb je aan een “Alles-In-Een-Pakket” als er aan het eind van de productielijn/aanbod een media box staat, met de techniek/gebruiksvriendelijkheid van gisteren?? Let op: Ik heb het dus alleen over de media box. 

Zoals al eerder aangegeven: ik heb er spijt van overgestapt te zijn naar T-Mobile-Thuis, ik heb herhaaldelijk (en ik geef toe, behoorlijk uitgebreid) mijn mening (maar ook tips en ideeën) hier te hebben verkondigd en in het vooruitzicht gesteld, dat ik anders het abonnement bij T-Mobile-Thuis op zou zeggen. Dat heb ik inmiddels gedaan: per 25 juni ga ik weer terug naar Ziggo!

Liever 2 goede providers dan één met een hoop ergernissen! Ik wens T-Mobile-Thuis veel wijsheid en snelheid toe in hun beslissingen de media box werkelijk te vernieuwen. Succes!

Reputatie 6
Badge

Innoveren is niet het sterkste punt van T-Mobile Thuis! Het duurt allemaal ontzettend lang!

Beste Stefan,

Dat is een (zeer) korte samenvatting van mijn betoog.

Goed verhaal, lekker kort ;-)

Terug naar Ziggo 

Sinds gisteren staat de Ziggo mediabox weer onder mijn tv. Weliswaar is de kast 3x groter dan de TM mediabox en zal hij ongetwijfeld meer stroom gebruiken, maar wat een opluchting! Eindelijk weer simpel, snel en slim programma's programmeren (ook via de smartphone!), net gemiste programma's via de gids zo weer terug te bekijken (dus niet alleen RTL4/5/7), gewoon zelf een favorietenlijst kunnen samenstellen met gewoon oplopende voorkeurnummers en niet TM kanaalnummers, waardoor je niet al die kanaalnummers uit je hoofd hoeft te keren maar gewoon je zelf ingestelde voorkeur nummers kunt intypen! I.p.v. 100 Mbit up/down, 250 Mbit down/25 Mbit up. Mijn internet download snelheid is (voor een paar euro meer), 2,5x sneller en de stream wordt niet gestoord door de magnetron, wat bij TM wel het geval was. Ik kan weer (onafhankelijk van de mediabox) kabelradio beluisteren, waardoor ik geen kanaalnummer 1005 hoef in te geven als ik de mediabox van tv naar radio omschakel. Kortom: allemaal handigheidjes die ik 11 maanden gemist heb, maar nu weer terug heb. Ik had geen zin meer om te luisteren naar alle goedbedoelde tips en misschien nog eens maanden te moeten wachten op "de grote update", van de mediabox, waarvoor hier op dit forum op verschillende plaatsen diverse keren is gevraagd en er ideeën voor zijn aangedragen. Ik ben er helemaal klaar mee en heb zelfs een maand vóór dat mijn contract afloopt, de TM hardware ingeruild voor de (misschien) oude coax technologie van Ziggo, maar oh wat werkt dat een stuk gebruiksvriendelijker! Omdat TM geen retourkarton stuurt, doe ik de TM-hardware maar in de doos waar de spullen van Ziggo in geleverd werden.... tja... ik heb het geprobeerd, best wel veel geduld gehad en ideeën aangedragen, maar het was een fout die ik niet graag toegeef, maar (als pleister op de wond) 180 euro 'leergeld' heeft opgeleverd. Dank aan het forumteam, het ga u goed! Mvg Louis

PS: T-Mobile Mobiel is (wel) prima!

Reputatie 1

Terug naar Ziggo 

Sinds gisteren staat de Ziggo mediabox weer onder mijn tv. Weliswaar is de kast 3x groter dan de TM mediabox en zal hij ongetwijfeld meer stroom gebruiken, maar wat een opluchting! Eindelijk weer simpel, snel en slim programma's programmeren (ook via de smartphone!), net gemiste programma's via de gids zo weer terug te bekijken (dus niet alleen RTL4/5/7), gewoon zelf een favorietenlijst kunnen samenstellen met gewoon oplopende voorkeurnummers en niet TM kanaalnummers, waardoor je niet al die kanaalnummers uit je hoofd hoeft te keren maar gewoon je zelf ingestelde voorkeur nummers kunt intypen! I.p.v. 100 Mbit up/down, 250 Mbit down/25 Mbit up. Mijn internet download snelheid is (voor een paar euro meer), 2,5x sneller en de stream wordt niet gestoord door de magnetron, wat bij TM wel het geval was. Ik kan weer (onafhankelijk van de mediabox) kabelradio beluisteren, waardoor ik geen kanaalnummer 1005 hoef in te geven als ik de mediabox van tv naar radio omschakel. Kortom: allemaal handigheidjes die ik 11 maanden gemist heb, maar nu weer terug heb. Ik had geen zin meer om te luisteren naar alle goedbedoelde tips en misschien nog eens maanden te moeten wachten op "de grote update", van de mediabox, waarvoor hier op dit forum op verschillende plaatsen diverse keren is gevraagd en er ideeën voor zijn aangedragen. Ik ben er helemaal klaar mee en heb zelfs een maand vóór dat mijn contract afloopt, de TM hardware ingeruild voor de (misschien) oude coax technologie van Ziggo, maar oh wat werkt dat een stuk gebruiksvriendelijker! Omdat TM geen retourkarton stuurt, doe ik de TM-hardware maar in de doos waar de spullen van Ziggo in geleverd werden.... tja... ik heb het geprobeerd, best wel veel geduld gehad en ideeën aangedragen, maar het was een fout die ik niet graag toegeef, maar (als pleister op de wond) 180 euro 'leergeld' heeft opgeleverd. Dank aan het forumteam, het ga u goed! Mvg Louis

PS: T-Mobile Mobiel is (wel) prima!

Ik kan zelf niet wachten om terug over te stappen naar ziggo.

Zoveel gebruiksvriendelijker, TM loopt tien jaar achter. DLS 🤪

 

Reageer