NPO2 Beeld en geluid niet synchroon

  • 1 October 2023
  • 14 reacties
  • 1462 Bekeken

Beeld en geluid niet synchroon

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @heromulder, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb vandaag meer mensen gezien die hier last van hadden. We hebben het zojuist getest en alles loopt synchroon. Zou je dit kunnen testen en en bevestigen? Als het nog steeds niet synchroon loopt wil ik je vragen om een powerflip uit te voeren, hopelijk is het daarmee opgelsot!

     

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, TV Box en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en TV Box en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @heromulder, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb vandaag meer mensen gezien die hier last van hadden. We hebben het zojuist getest en alles loopt synchroon. Zou je dit kunnen testen en en bevestigen? Als het nog steeds niet synchroon loopt wil ik je vragen om een powerflip uit te voeren, hopelijk is het daarmee opgelsot!

     

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, TV Box en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en TV Box en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Na de powerflip loopt het beeld en het geluid nog steeds niet synchroon.

Wat kan ik nog meer doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @heromulder, bedankt voor je snelle reactie. We zijn er van op de hoogte en het is doorgezet naar ons TV-team. We gaan kijken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen! 

Ook hier in Rotterdam een groot synchronisatie probleem tussen beeld en geluid. En inderdaad op NPO2.

Reputatie 3

Ook in Houten (bij Utrecht) is het geluid van NPO2 sinds gisteren niet synchroon. Ong. 4-5 seconden is het beeld trager. Andere zenders geen probleem.

Aanvulling: alleen via het tv-kastje is die vertraging. Als ik via de app op de zelfde tv kijk is er geen probleem.

Vandaag - 3 oktober - loopt NPO2 weer synchroon. Bedankt daarvoor.

Reputatie 7
Badge +9

@heromulder bedankt voor je update!

@HelmerA & @jiepiewie, werkt het bij jullie ook weer? 

Ook in Rotterdam is geluid en beeld op NPO2 weer synchroon.

 

Wij hebben sinds kort Odido. Beeld en geluid bij npo lopen niet synchroon….

Vandaag 1 december 2023 loopt het geluid op NPO2 plotseling niet meer synchroon. Ik heb een powerflip toegepast, maar dat lost het niet op. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @heromulder, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Heb je toevallig een programma voorbeeld met een tijdstip voor mij? Dus: Zender: NPO1 Programma: - Tijdstip: - Dan zet ik het meteen voor je door! 

Het journaal om 4 uur is een voorbeeld

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @heromulder, heel erg bedankt! Ik mis alleen de zender nog. Zou je dit kunnen sturen? Groetjes, Ishana

Het probleem deed zich voor op NPO2 zoals in de kop vermeld was. Inmiddels is het probleem verholpen. Hartelijk dank daarvoor.

Reageer