Beantwoord

odido app in buitenland met gebruik van chrome cast google

  • 28 December 2023
  • 9 reacties
  • 239 Bekeken

Ik zit in Frankrijk en heb een oude Sony bravo’s tv. Dit is geen smart tv. Ik heb een Google chromecast 4K die de mogelijkheden heeft om Netflix, NPO plus Ed. Via deze Chromecast de Odido app voor tv , vroeger tv anywhere, gedownload. Ik krijg het beginscherm waar ik tv klantnummer en tv pincode moet invullen. Voor de zekerheid contact gezocht met Odido voor de juiste gegevens.

 

bij het invullen wordt tellen in het scherm van de tv aangegeven dat het klantnummer en tv pincode niet kloppen. Ik kan dus mijn tv niet registeren en dus ook geen gebruik maken van de app.

 

Wat is hier de oorzaak van?

icon

Beste antwoord door Ishana van Odido 29 December 2023, 10:33

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Koni0139, ik geef je graag meer duidelijkheid! We hebben twee apps: de Odido TV app en Odido Online TV (dit was TV Anywhere). De Odido TV app werkt alleen op geschikte tv’s die zijn verbonden met het Odido netwerk van de klant, zoals het bekabeld internet of de Wifi. Maar met Odido Online TV zou je wel in het buitenland moeten kunnen inloggen! Je kunt het namelijk gebruiken op elk netwerk binnen de EU, als uitzondering geldt alleen de Apple TV App. Laat je me weten of dit gelukt is? Groetjes, Ishana

Beste ishana,

jouw antwoord houdt dus in dat de tv app alleen thuis op het door jullie geleverde netwerk gebruikt kan worden. Andere tv’s bv vakantie huizen in buitenland die wel de app op de smart tv hebben is dan onbruikbaar.

de oplossing is dus vanuit de oude tv anywhere streamen naar de tv.

dat laatste werkt. 
 

dank

 

 

Ik heb sinds 3 dagen de Chromecast 4K.

Zit in de caravan in NL. Wil Odido kijken maar in de playstore van de Chromecast 4K staat alleen de thuisapp "Odido tv" en niet de "Odido online tv" app. Met de service/monteur gebeld die vond dat vreemd.

Lijkt me dat Odido moet zorgen dat voor de 4K het in de goed playstore moet worden gezet.

Reputatie 7
Badge +14

De chromecast ondersteuning is er alleen als je Odido vast thuis internet aansluiting gebruikt. Via andere internet aansluitingen in binnen en eu is de tv anywhere apps voor android en ios de oplossing.

Eric

Zowel de Odido online tv als de tv anywhere app komen niet voor in de Play Store app voor de Chromecast 4K.

Odido moet deze in de Chromecast 4K app store zetten.

Overal staat dat je met de Chromecast 4K overal ook buiten je thuisnetwerk Odido kan bekijken zonder smartphone, laptop of tablets.

Reputatie 6
Badge

Eric

Zowel de Odido online tv als de tv anywhere app komen niet voor in de Play Store app voor de Chromecast 4K.

Odido moet deze in de Chromecast 4K app store zetten.

Overal staat dat je met de Chromecast 4K overal ook buiten je thuisnetwerk Odido kan bekijken zonder smartphone, laptop of tablets.

Die apps zijn voor Android en de Chromecast waar je apps op kan installeren draait op ‘Android TV. Ben wel benieuwd waar ‘overal’ staat dat je met deze Chromecast buiten je thuis netwerk kan kijken ...

Reputatie 7
Badge +14

Volgens mij werkt het met Chromecast zo dat je eerst op je telefoon een uitzending start en dan het casting symbool gebruikt om de tv uitzending naar de chromecast te sturen..

 

Alleen dat casting icoon verschijnt dus niet ...

Reputatie 7
Badge +14

Zitten ze wel op hetzelfde ( wifi) netwerk?

Reageer