Beantwoord

Odido app op Chromecast Google TV starten vanuit Home Assistant

  • 19 October 2023
  • 8 reacties
  • 536 Bekeken

Ik heb de Odido app op de Chromecast met Google TV draaien, werkt prima.

Maar: nu wil ik die graag starten vanuit Home Assistant.

Daarvoor heb ik de url nodig waarmee de app kan worden gestart, zie

Android TV Remote - App Links/Deep Linking - Guide - Community Guides - Home Assistant Community (home-assistant.io)

Ik heb de suggesties geprobeerd (manifest xml, zieken op deeplink), maar ik kon de app niet starten via Home Assistant Service remote.turn_on. Andere apps (Netflix, Disney+, NPO Plus etc) werken zonder problemen met de url’s die in bovengenoemd topic worden genoemd.

Wie kan mij aan deze url helpen?

Groeten, Ronald Ruijs

icon

Beste antwoord door TMTV 21 October 2023, 16:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ronald Ruijs,

Ik heb AndroidManifest.xml uit het app-bestand kunnen halen, zie hieronder. Daar is helaas niets te vinden van wat in het topic dat je stuurde wordt genoemd.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no"?><manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:compileSdkVersion="30" android:compileSdkVersionCodename="11" android:installLocation="auto" package="com.tmobile.tv.nl" platformBuildVersionCode="30" platformBuildVersionName="11">
<uses-feature android:glEsVersion="0x00020000"/>
<uses-feature android:name="android.software.leanback" android:required="true"/>
<uses-feature android:name="android.hardware.touchscreen" android:required="false"/>
<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/>
<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_NETWORK_STATE"/>
<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_WIFI_STATE"/>
<uses-feature android:name="android.hardware.wifi" android:required="false"/>
<uses-feature android:name="android.hardware.location" android:required="false"/>
<uses-feature android:name="android.hardware.location.gps" android:required="false"/>
<uses-feature android:name="android.hardware.bluetooth" android:required="false"/>
<uses-feature android:name="android.hardware.gamepad" android:required="false"/>
<uses-feature android:name="android.hardware.usb.host" android:required="false"/>
<uses-feature android:name="android.hardware.type.pc" android:required="false"/>
<uses-permission android:name="android.permission.BLUETOOTH"/>
<uses-permission android:name="android.permission.VIBRATE"/>
<uses-permission android:name="com.android.providers.tv.permission.WRITE_EPG_DATA"/>
<uses-permission android:name="com.android.providers.tv.permission.READ_EPG_DATA"/>
<application android:allowBackup="false" android:appComponentFactory="androidx.core.app.CoreComponentFactory" android:banner="@mipmap/ic_banner" android:extractNativeLibs="false" android:hardwareAccelerated="true" android:icon="@mipmap/ic_launcher" android:label="@string/app_name" android:name="com.tmobile.tv.presentation.TMobileApplication" android:requestLegacyExternalStorage="true" android:roundIcon="@mipmap/ic_launcher_round" android:theme="@style/AppTheme" android:usesCleartextTraffic="true">
<activity android:alwaysRetainTaskState="true" android:configChanges="keyboard|keyboardHidden|layoutDirection|locale|navigation|orientation|screenLayout|screenSize|smallestScreenSize|uiMode" android:label="@string/app_name" android:launchMode="singleInstance" android:name="com.zodiac.tv.presentation.common.layouts.ZodiacActivity" android:preferMinimalPostProcessing="true" android:theme="@style/AppTheme">
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.MAIN"/>
<category android:name="android.intent.category.LEANBACK_LAUNCHER"/>
</intent-filter>
</activity>
<receiver android:name="com.zodiac.tv.presentation.reminders.RemindersAlarmReceiver"/>
<meta-data android:name="com.android.dynamic.apk.fused.modules" android:value="base"/>
<meta-data android:name="com.android.stamp.source" android:value="https://play.google.com/store"/>
<meta-data android:name="com.android.stamp.type" android:value="STAMP_TYPE_STANDALONE_APK"/>
<meta-data android:name="com.android.vending.splits" android:resource="@xml/splits0"/>
<meta-data android:name="com.android.vending.derived.apk.id" android:value="1"/>
</application>
</manifest>

Misschien dat iemand anders hier iets uit kan halen, maar als de URL helemaal ontbreekt, ben ik bang dat het niet gaat lukken.

Geinig, mijn AndoidManifest.xml ziet er heel anders uit, zie hieronder voor eerste intent-filter nodes:

 

<activity android:name="p015cm.aptoide.p016pt.DeepLinkIntentReceiver" android:exported="true" android:taskAffinity=".DeepLinkIntentReceiver">
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.VIEW"/>
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT"/>
<category android:name="android.intent.category.BROWSABLE"/>
<data android:mimeType="application/vnd.cm.aptoide.pt" android:scheme="file"/>
<data android:mimeType="application/vnd.cm.aptoide.pt" android:scheme="http"/>
</intent-filter>
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.VIEW"/>
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT"/>
<category android:name="android.intent.category.BROWSABLE"/>
<data android:scheme="aptoide"/>
<data android:scheme="aptoiderepo"/>
<data android:scheme="aptoideinstall"/>
<data android:scheme="aptoideauth"/>
<data android:scheme="aptoidesearch"/>
<data android:scheme="aptoidefeature"/>
</intent-filter>
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.VIEW"/>
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT"/>
<category android:name="android.intent.category.BROWSABLE"/>
<data android:scheme="market"/>
</intent-filter>
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.VIEW"/>
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT"/>
<category android:name="android.intent.category.BROWSABLE"/>
<data android:scheme="http" android:host="app.aptoide.com"/>
<data android:scheme="https" android:host="app.aptoide.com"/>
</intent-filter>

.

Reputatie 7
Badge +6

@Ronald Ruijs Die kreeg ik eerst ook, maar dat was volgens mij de mobiele app, of de site waarmee je de APK kunt ontleden, voegt er zelf iets aan toe. Ik denk dat die van mij de juiste is voor Google TV en daarmee ook dat het op dit moment niet mogelijk is om de app via Home Assistant te laten opstarten. Ik weet wel dat ze bezig zijn met een compleet nieuwe app. Mocht die er zijn, dan zal ik hem digitaal uit elkaar trekken om te kijken of het dan wel kan.

Reputatie 7
Badge +6

@Ronald Ruijs Vorige week is de nieuwe mediabox gelanceerd. Deze kun je wel via Home Assistant bedienen. De url van de app is com.tcuilauncher.tv.nl. Is dit misschien iets voor jou?

@TMTV dank voor je bericht, maar voor mij zijn aparte mediaboxen voor elke tv een gepasseerd station. App werkt goed op Chromecast, ik wacht nog op een update vor de LG (huidige is T-Mobile Beta), waarin de huidige issues zij opgelost (belangrijkste: niet mogelijk om app te starten als je na de T-Mobile app een andere app, bv Netflix hebt gestart. Dan moet je de tv uit en aan zetten). Voor die app heb ik nog wel een wens: in de Chromecast versie kun je met 1 druk op de knop (GUIDE) de televisiegids oproepen. Superhandig, zou ik ook wel willen voor de LG app!

Ik ben ook al op zoek geweest naar de link, maar nog niet gevonden. Reageer even zodat ik bij een reactie op de hoogte wordt gehouden..

Nog geen nieuws gezien mbt dit issue (ook niet mbt bug en LG Webos app)

Ik heb de Odido app op de Chromecast met Google TV draaien, werkt prima.

Maar: nu wil ik die graag starten vanuit Home Assistant.

Daarvoor heb ik de url nodig waarmee de app kan worden gestart, zie

Android TV Remote - App Links/Deep Linking - Guide - Community Guides - Home Assistant Community (home-assistant.io)

Ik heb de suggesties geprobeerd (manifest xml, zieken op deeplink), maar ik kon de app niet starten via Home Assistant Service remote.turn_on. Andere apps (Netflix, Disney+, NPO Plus etc) werken zonder problemen met de url’s die in bovengenoemd topic worden genoemd.

Wie kan mij aan deze url helpen?

Groeten, Ronald Ruijs

Beste Ronald, ik krijg de odido app op de chromecast niet werkend. Heb jij ook in eerste instantie problemen gehad met het in werking krijgen?
 

Reageer