Beantwoord

odido app op chromecast werkt niet via hotspot samsung mobiel

  • 17 October 2023
  • 6 reacties
  • 460 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

De odido app op de chromecast werkt thuis prima via thuiswifi van odido, de bediening gaat goed via de chromecast en de afstandsbediening daarvan. Als ik de chromecast meeneem op vakantie en de chromecast verbind met de hotspot van mijn mobiele telefoon met odido abonnement dan opent de app niet meer. Het klantnummer of de pincode zijn dan onjuist. Ik kan wel casten via de odido app op de telefoon naar de chromecast maar de app niet openen en bedienen via de chromecast wat veel handiger is. Weet iemand hoe dat kan?

icon

Beste antwoord door TMTV 17 October 2023, 16:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @EgonS,

Welkom op de Community!

Dat werkt inderdaad niet. De app die je op de Chromecast kunt installeren werkt alleen thuis op je vaste internetverbinding van Odido. Dat heeft te maken met de rechten die bepaalde zenders geven. De mobiele app (en dus ook streamen naar de Chromecast vanaf je mobiel) werkt wel buitenshuis.

Dank voor je antwoord! Jammer dat dat aan 'bepaalde zenders' ligt. Die zenders kun je dan wel bekijken via casten vanaf je telefoon? Of zijn die  zenders sowieso geblokt? In het eerste geval zie ik geen probleem met die rechten want je kan die zenders dan toch gewoon bekijken en in het tweede geval zou de app op de chromecast gewoon kunnen werken voor de zenders die wel de juiste rechten hebben. Links- of rechtsom vreemd dat die hele app dan op slot gaat toch? Wordt er gewerkt aan een oplossing? (Ik heb nota bene Odido mobiel internet) 

Reputatie 7
Badge +14

De zenders zijn met de Odido tv apps alleen via vast internet van odido te bekijken. De app Odido online tv  is bedoeld voor tablet en telefoon (ios en android). Die werken wel via andere vaste internet aansluitingen en via je mobiele data.

Bedankt Eric! Het gaat erom dat je zenders die je buitenshuis niet mag bekijken ervoor zorgen dat je alle zenders niet kan bekijken via de chromecast. De chromecast heeft een fijnere gebruikerservaring. Dat is dus jammer. Ik klaag niet dat bepaalde zenders geen rechten hebben maar wel de klacht dat je zenders die wel de juiste rechten hebben ook niet kan bekijken via chromecast. Dat is jammer en zou ik graag opgelost zien.

Reputatie 7
Badge +14

Als wat jij wilt nu niet werkt is daar helaas geen oplossing voor. De rechten en de diverse apps hebben een bepaalde usecase en dan past dat niet bij jouw wens.

Alle begrip hoor, ik hoop alleen dat ze bij Odido buitenshuis tv kijken wat gebruikersvriendelijk maken. Via app op telefoon en dan casten is niet prettig zappen enz. Daar valt zeker nog winst te behalen. Het zou allemaal wat menselijker worden volgens de reclame en vandaar de nieuwe naam. Ik wens ze succes met de volgende stappen naar meer gebruikersvriendelijkheid bij buitenshuis tv kijken. Dank voor jullie reacties nogmaals.

Reageer