odido TV app inloggen onmogelijk met VPN

  • 21 January 2024
  • 10 reacties
  • 553 Bekeken

Als ik via mijn router een VPN verbinding maak dan werken de inlog gegevens van de Odido TV app niet meer.

Krijg dan melding: inloggegevens onjuist.

Terwijl je zou zeggen dat de app gebonden is aan een account en niet een IP adres.

Daarom zou je verwachten dat alles werkt, ook de TV app.

Graag een oplossing hiervoor.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @bendieckman

Goede vraag! Het klopt dat het inloggen niet lukt, de Odido TV app werkt namelijk niet met een VPN verbinding. Daarnaast is de app alleen te gebruiken binnen Europa. 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @bendieckman

Goede vraag! Het klopt dat het inloggen niet lukt, de Odido TV app werkt namelijk niet met een VPN verbinding. Daarnaast is de app alleen te gebruiken binnen Europa. 

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben van mening dat ik als klant de vrijheid moet hebben om een VPN te gebruiken.

Als de app alleen te gebruiken is binnen Europa betekent dat het niet aan een IP adres gebonden is.

Daarom zou ik dan ook de vrijheid moeten hebben om wel gebruik te kunnen maken van een VPN!

Graag zie ik dan ook dat deze functionaliteit geboden wordt.

Gelukkig zijn er tegenwoordig voldoende aanbieders.

Reputatie 6
Badge +2

@bendieckman Dat begrijp ik goed! Wist je dat we een Wensen & Suggesties pagina hebben op de Community? Ik adviseer je om je idee daar te opperen en wie weet dat dit in de toekomst kan worden geïmplementeerd. 

Hier ook een probleem met het gebruik van de TV app. In dit geval via een VPN van Cyberghost. Krijg sinds een dag of 10 meldingen dat ik niet in een copyrighted geografical location ben. Dit terwijl ik in de regio A’dam het www betreed. Heeft vanaf december (overstap vanaf Tweak) perfect gewerkt.

Nu stelt Odido dat Cyberghost instellingen heeft gewijzigd. Uit deze blog concludeer ik dat er inderdaad wijzigingen zijn doorgevoerd maar dat de servicedesk van Odido dit blijkbaar zelf niet weet.

Dan zal ik dus ook de wens maar gaan achterlaten om de oude service in ere te herstellen. En anders wordt het vervroegd opzeggen.

 

 

Ik heb ProtonVPN en ook via Amsterdam het www op, ook zonder success.

Vind dat je als gebruiker het recht hebt om een VPN te gebruiken.

 

Helemaal mee eens. Het vreemde is dat ik nu dus een advies heb liggen dat ik met Cyberghost aan de slag moet om het op te lossen. Odido stelt dat zij geen instelling hebben gewijzigd terwijl tot 10 dagen terug het via mijn VPN nog werkte.

Ik heb overigens op de wensen pagina een wens ingediend om de instellingen aan te passen zodat een VPN wel werkt.

Komend van Tweak waar ik dezelfde VPN gebruikte en daar de VPN zonder een enkel probleem kon gebruiken.

Nog even verder op de site van Odido zelf gezocht naar VPN.

Daar kom je een artikel tegen wat is VPN: https://www.odido.nl/blog/wat-is-een-vpn-verbinding/

Hier staat onder andere Van die vertraging heb je minder last wanneer je razendsnel internet hebt. Dat kun je in huis halen met Glasvezel. Deze verbinding is zo snel en stabiel dat de vertraging die je met VPN hebt bijna onmerkbaar is. Zo combineer je snelheid met veiligheid. Check snel of Glasvezel al bij jou beschikbaar is.

Dus geen woord over het niet kunnen (onmogellijk maken) of mogen gebruiken van een VPN.

Dit lijkt mij dan op zijn minst misleiding.

En op https://www.odido.nl/tv/online-tv-app de volgende tekst zonder enig verder voorbehoud:

Online tv-kijken, waar en wanneer je wil.

Met de Odido online TV App kijk je online tv overal in Nederland en in de hele EU. Op je telefoon, tablet of laptop. Ben je onderweg? Dan kijk je online tv, bijvoorbeeld op je telefoon. Met de Odido online TV App kijk je naar al je favoriete programma’s, tot wel 7 dagen terug.

Was vandaag nog even aan het googelen …. en dan kom je op de site van Odido zelfs de VPN van Cyberghost tegen als goede VPN app. Zo goed dus dat Odido meent deze te moeten blokkeren.

https://www.odido.nl/blog/vpn-apps/

 

Als ik via mijn router een VPN verbinding maak dan werken de inlog gegevens van de Odido TV app niet meer.

Krijg dan melding: inloggegevens onjuist.

Terwijl je zou zeggen dat de app gebonden is aan een account en niet een IP adres.

Daarom zou je verwachten dat alles werkt, ook de TV app.

Graag een oplossing hiervoor.

Ik heb dit even getest en bij mij werkt het gewoon.

De Nokia box 8000 verbonden met het 4g netwerk van mijn mobiel.

VPN cliënt pro app op de Nokia box deze maakt verbinding via VPN met mijn thuisnetwerk.

Mijn thuis opstelling is Fritzbox 5590 (glasvezel router) DMZ naar een Netgear R9000 router waar het hele netwerk achter zit.

Op deze Netgear draait ook de VPN server.

Ik kan dan via een 4g verbinding de Odido TV app gebruiken.

(Waarschijnlijk werkt dit ook met hun eigen (nieuwe) TV box ,dat heb ik nog niet getest.)

 

PS

Odido is bezig met onderhoud van het netwerk.

Dit houdt in dat het public ip adres kan veranderen wat invloed kan hebben bij gebruik bij een VPN.

 

Reageer