Beantwoord

Ondertiteling per zender aanzetten

  • 6 December 2017
  • 34 reacties
  • 15789 Bekeken


Toon eerste reactie

34 reacties

Hoi Sander,

Voor zover het mogelijk is zou ikzelf graag voor iedere zender de mogelijkheid zien om het audiospoor en ondertitelpoor handmatig in te stellen.

Zo zou je met de audioinstelling bijvoorbeeld Nickelodeon kunnen forceren om orgineel Engelse programma's niet met Nederlandse "overgesproken" audio af te spelen.

Ook zou je dan bij Engelse zenders kunnen kiezen tussen geen, Nederlandse of Engelse ondertiteling.

Dus in plaats van "inbakken", de keus aan de klant overlaten. Je kan dan standaard, waar nodig, wel alles Nederlands ondertitelen.
Reputatie 7
Hoi pwenas,

Dat vind ik het onderzoeken waard! Kun je mij een lijstje van zenders geven waar jij graag standaard Nederlandse ondertitels bij wilt zien? Let wel: niet bij iedere zender en/of ieder programma wordt ondertiteling meegeleverd. Als we het wel krijgen, dan kan ik eens vragen of het kunnen 'inbakken'!
Reputatie 4
ja en kan dit dan ook niet ingesteld worden aan de kant van T-Mobile voor betreffende zenders? zodat de ondertiteling standaard getoond wordt?
Reputatie 7
Hee pwenas,

Dat klopt! Er zijn ook zenders waar de ondertiteling standaard wordt meegezonden. Dan is bovenstaande natuurlijk niet van toepassing. 🙂
Reputatie 4
Kan het dan niet niet als bv het standaard discovory channel, daar zit de ondertiteling ingebakken
Reputatie 7
Hoi pwenas en apis4,

Jullie hebben helemaal gelijk. De ondertiteling zet je bij alle zenders tegelijk aan òf uit. Het aanzetten van de ondertiteling per kanaal is dan ook al enige tijd een wens op onze Community Wishlist. Ik ben het helemaal eens dat dit hoger op de prioriteitenlijst mag. Dat ga ik dan ook graag doen voor jullie (en alle andere klanten uiteraard). Hierbij wel de kanttekening: zo'n proces duurt vaak lang, er zijn mogelijk hoge kosten aan verbonden waardoor het niet wordt doorgevoerd. Weet dat ik het de organisatie inslinger. In het wishlist topic houden we jullie op de hoogte als er een doorbraak is.

Hoe dan ook, bedankt voor deze feedback: zo houden we onze diensten naar wens van onze klanten!
Reputatie 6
Badge
Hi pwenas, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! :)
Zou je de volgende stappen eens willen proberen:

1. Klik op Menu
2. Klik op instellingen
3. Klik op Video en audio
4. Scroll bij Ondertiteling van links naar rechts om een andere taal te zoeken
5. Bevestig met OK (vinkje komt bij taal te staan)
6. Druk op Exit om menu te sluiten.

Als dit niet werkt haal dan de TV Box even van de stroom en van de netwerkkabel. Sluit dan de stroomkabel weer aan en zodra je de melding ziet dat de ethernet kabel niet verbonden is sluit deze dan ook weer aan. Ik hoor graag wat het resultaat is!


Waar zou dit de oplossing voor moeten zijn dan? Het is al heel lang zo dat je niet per zender de ondertiteling kan instellen en het audio commentaar (heb ik ook al een hele tijd geleden aangegeven). Vind dat zelf ook heel irritant en ook de hoofdreden dat ik bij de wenslijst van de nieuwe afstandbediening een knop direct naar de instellingen zou willen maar beter nog zou zijn dat het wel per zender apart is in te stellen.
Bijv. Nickelodeon op 'Engels' zodat je geen NL gedubbed krijgt en bij Eurosport wel NL. Nu moet je iedere keer handmatig naar de instellingen om of teletekst uit te zetten of een ander audio 'taal' te kiezen. Bovendien als je het op de ene box instelt geldt het ook meteen voor de andere box. Kan me herinneren dat er een antwoord als 'handig toch?' op kwam :8
Niet als je op de ene box bijv. de ondertitel aanzet voor History Channel en je op de andere bij NPO1 ineens teletekst stijl ondertiteling door het beeld krijgt. Of 's avonds op de slaapkamer box ondertiteling aanzet omdat het geluid zacht staat en de volgende dag op de andere weer handmatig drie lagen menu door moet om het uit te zetten 😉 .

Mag eigenlijk wel met stip op 1 in de/mijn Prioriteiten lijst
Reputatie 4
Hoi Brian,

Helaas, heb hem op een andere taal gezet (kan uit Engels en Nederlands kiezen), maar bij beide talen hetzelfde resultaat, zowel op NPO als op Discovery World ondertiteling. Ook na een reboot volgens de procedure die je hebt beschreven.
Reputatie 7
Hi pwenas, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! :)
Zou je de volgende stappen eens willen proberen:

1. Klik op Menu
2. Klik op instellingen
3. Klik op Video en audio
4. Scroll bij Ondertiteling van links naar rechts om een andere taal te zoeken
5. Bevestig met OK (vinkje komt bij taal te staan)
6. Druk op Exit om menu te sluiten.

Als dit niet werkt haal dan de TV Box even van de stroom en van de netwerkkabel. Sluit dan de stroomkabel weer aan en zodra je de melding ziet dat de ethernet kabel niet verbonden is sluit deze dan ook weer aan. Ik hoor graag wat het resultaat is!

Reageer