Beantwoord

Onregelmatigheden bij t.v. kijken

  • 18 September 2021
  • 35 reacties
  • 540 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 3

Dag Lisa, jouw instructie (zie cursieve tekst hieronder) heb ik inmiddels meerdere keren gekregen. Helaas brachten deze acties geen verbeteringen. 

Wat jouw vragen betreft: 

  • Eergisteravond had ik bij het kijken naar het acht uur journaal zo nu en dan een wazig beeld.
  • Bijna standaard blijven Cloud opnames van SBS 9 (kanaal 12) halverwege het spelen haken, en herstelpogingen (vooruit/achteruit/afsluiten + opnieuw opstarten) hebben hierbij geen effect. De enige ‘oplossing’ is: opname verwijderen. 
  • Gisteravond heb ik mijn notitieblok gepakt en het volgende genoteerd: 
  1. 20.50 uur NPO 1: rechtstreekse uitzending ‘DNA onbekend’ - beeld 1 ½ minuut grijs en vervolgens weer ok.
  2. 21.45 uur BBC First Cloud opname ‘Mapp and Lucia’- geluid valt uit; ik wacht een paar minuten om te checken of het e.e.a. zich herstelt - wat niet gebeurt -; met toetsen afstandsbediening ‘sluiten’ en ‘opnames’ (hervatten) is het geluid weer aanwezig. 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.”

Reputatie 7
Badge +4

@dejon049 sinds kort is er ook een T-Mobile tv app voor Smart tv als je een LG Samsung of android smart tv heb zou je die ook eens kunnen proberen

Reputatie 3

Hidden.nld, hartelijk dank voor het meedenken. 

Mijn Sony Bravia is een ouder type smart TV (KDL47W807A, gekocht op 28-03-2014). Deze TV beschikt helaas nog niet over het Android TM 8.0 Oreo TM-besturingssysteem (OS), dat nodig is voor het downloaden van de T-Mobile TV app.  

Reputatie 7
Badge +16

Slim dat je het doorgeeft, ik haak daar graag op in: de beeldproblemen herken ik niet per se, als in er waren geen algemene issues gisteren, wat ik wel weet, is dat er nog af en toe problemen opspelen bij het terugkijken van opnames. Hier wordt hard aan gewerkt en dit zou binnenkort volledig opgelost moeten zijn - wellicht is dit nog de nasleep daarvan! 

Bluetooth-streaming is lastig om te beoordelen vanuit het vaste verbindingsperspectief omdat we hierop in principe geen directe support bieden, ik denk echter graag met je mee: vaak wordt Bluetooth verstoord door storingsbronnen zoals legacy apparatuur; dat zijn andere, veelal ietwat verouderde apparaten, die het signaal interrumperen doordat ze zich als het ware ertussen willen wringen. Het lastige bij Bluetooth is dat het net als bij wifi honderden externe, vaak onzichtbare factoren kunnen zijn die hieraan ten grondslag liggen. Vaak helpt het om één voor één alle draadloos verbonden apparatuur eventjes los te koppelen en dan één voor één te verbinden, dan herken je soms direct de bron van verstoring. 

Wat betreft de wifi: kan het zijn dat jouw smartphone buiten de marge van zo'n zes meter bij het modem vandaan lag/was op het moment van uitval of betrof het een totale uitval van de 5 Ghz-frequentie? In het laatste geval, zou ik je willen adviseren om bandsteering eens uit te zetten, dat kan via My T-Mobile Thuis: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement.

Lekker snel en adequaat opgelost van jou trouwens! 😄👍

Reputatie 7

Hoi @dejon049,

 

Bedankt voor de uitleg en notities! Ik heb de opdracht uitgezet bij onze technische dienst. Nu is het aan hen om na te gaan wat er precies misgaat. Wellicht dat dit iets lokaals is (dan moet misschien een TV Box of modem vervangen worden) of er speelt iets anders (dan moeten we dieper het netwerk in). Hoe dan ook, we houden je op de hoogte. Je kunt ook altijd via dit topic navraag doen! 

@dejon049 Je gebruikt de KPN adaptors nog steeds, je kan even als je tenminste 1 adaptor even aan een computer kunt aansluiten ipv de TV de Devolo cockpit gebruiken, de adaptors komen daar namelijk vandaan en er is misschien een update voor die dingen.

https://www.devolo.nl/devolo-cockpit

Tevens kan je ook.controleren of ze een goede verbinding maken.

En doe nooit een stekker naast een adaptor in hetzelfde dubbele stopcontact maar gebruik dan een stekkerblok als je meerdere stekker kwijt moet en doe die in de adaptor.

 

Reputatie 3

Dankjewel voor je reactie, Doornekamp33. Binnenkort zal ik kijken of er een update nodig/mogelijk is. Wat je tweede advies betreft: ik heb de aansluiting correct uitgevoerd (staat ook vermeld in de KPN brochure 8454490-43216). 

Wanneer ik het e.e.a. heb gecheckt geef ik uitsluitsel. 

Nog een goede avond en een zonnige zondag gewenst! 

Reputatie 3

Dag Lisa, 

Ik had niet goed naar de datum gekeken:

De afspraak staat voor volgende week dinsdag gepland. 

 

Reputatie 3

Dag Lisa c.s.,

 

Helaas had ik in de afgelopen week ook ‘bedraad’ bij cloud opnames last van stilstaand beeld, ontbrak eveneens zo nu en dan het geluid en waren opnames niet volledig. Vanavond had ik helemaal geen t.v.-ontvangst. Na diverse restarts (zowel via t.v. box als via modem) heb ik gecheckt of ‘onbedraadde’ ontvangst met de van de Guidion-monteur gelregen LAN-kabel mogelijk zou zijn. Dit lukte evenmin. Tot mijn verrassing kreeg ik wél beeld toen ik het e.e.a. met de oude KPN LAN-kabel nog eens testte. 't Is me wel een gedoe. Wordt vervol;gd?! 

 

 

Reputatie 7

Hi @dejon049, dankjewel dat jij dit zo helder deelt! Gelukkig kan ik aangeven dat het issue van het wegvallende geluid bij opnames inmiddels is opgelost. Ervaar jij zelf ook dat jij weer Cloud Opnames kan maken en bekijken zonder wegvallend geluid? Ik hoor het graag van je! Ik had echt gehoopt dat er nog een andere oplossing zou zijn zodat jij jouw provincial omroep kon terugkijken. Excuses hiervoor! Ook wil ik ervoor zorgen dat de resets die jij nu telkens uitvoert, niet meer nodig zijn bij het aanzetten van jouw tv. Ik zie dat het modem alweer bijna een maand onafgebroken aan staat. Zou je eens op de volgende manier een reset willen uitvoeren?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als ik verder nog ergens bij kan helpen, laat het dan zeker weten. Je mag mij alles vragen! ☘