Beantwoord

Opnames maken in de cloud

  • 18 May 2023
  • 50 reacties
  • 805 Bekeken


Toon eerste reactie

50 reacties

Reputatie 3

Nog even een aanvullende vraag maar schijnbaar neem ik nog steeds op op de HD van de TV Box.
Alleen kan ik nu maar één opname maken en niet meer gelijktijdig twee zoals voorheen.
Kan dat kloppen of is hier duidelijk iets anders aan de hand?
Inmiddels wel een nieuwe TV Box aangevraagd!
 

Reputatie 3

Omdat het toch wat hinderlijk is dat na het inschakelen van de TV-Box (Aria 610X) er ogenschijnlijk niets gebeurt (pas na het kiezen van een zender via de cijfertoetsen op de afstandsbediening schijnt de box tot leven te komen) toch de vraag of er een instelmogelijkheid is zodat de TV-Box altijd opstart met het tonen van het laatstgekozen programma. Ik weet het, dit is geen onoverkomelijk probleem maar misschien heb ik zelf iets over het hoofd gezien bij het aansluiten van de box waardoor de TV op zwart blijft en ook geen geluid geeft na het inschakelen van de box. Heeft iemand hier ervaring mee….?

Reputatie 3

Beste Tommie,
Het is lastig om een goede conclusie te trekken uit de verschillende manieren waarop de TV-Box en de TV samen kunnen werken. Gisteren een aantal malen de TV-Box opgestart door eerst de TV aan te zetten en te wachten tot deze het bericht ‘geen signaal’ liet zien om vervolgens de TV-Box aan te zetten. Dit ging gisteren goed maar zojuist (weer even getest) kreeg ik eerst het bericht dat de TV-Box opnieuw was opgestart (niet door mij in ieder geval) en na dat ik op ’Start met TV kijken’ had geklikt kreeg ik het bericht te zien dat ‘de TV-Box niet verbonden was met de TV dienst ‘. Vervolgens op ‘Herstarten’ geklikt waarna er dan eindelijk beeld te zien was. Normaal gesproken schakel ik eerst de TV-Box aan en daarna de TV. Dat geeft dus vaak problemen. Echter vandaag is dus gebleken dat ‘eerst TV en daarna Box ook niet optimaal is. Trouwens de kleur van het ledlampje op de TV-Box is blauw als ik een programma keuze moet maken om beeld te krijgen. Jammer, want ik klaag niet over de kwaliteit van het beeld maar m’n huisgenoot begint zich toch echt zorgen te maken hoe ze de TV ‘aan de praat’ kan krijgen als ik een keer niet in de buurt ben om de diverse handelingen uit te voeren die zo langzamerhand nodig zijn om een avondje TV te kunnen kijken!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @HanL, zodra je de TV Box opstart, zou er wel gelijk beeld en geluid moeten zijn. Daar hoef je niet eerst een zender voor te kiezen. Wil je eens proberen om de TV Box een powerflip te geven? Hopelijk werkt het hierna weer zoals het zou moeten! 😄

Reputatie 7
Badge +9

@HanL dat begrijp ik volkomen!

Ik wil het laatste nog met je checken, staat de TV Box goed geregistreerd? Staat je eigen klantnummer bij de instellengen, dit check je zo: 

 

T-Mobile TV

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Over (onderaan) > Hier vindt de klant het TV-klantnummer

 

Als dit niet goed geregistreerd staat hoor ik het graag, als dit wel zo is ga ik het nogmaals doorzetten naar onze techneuten en hopelijk kunnen zij dit euvel oplossen!

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem, kan ook maar 1 programna tegelijk opnemen,  terwijl ik wel ben overgezet naar de cloud.  Krijg ik nu een nieuw kastje,  en moet de oude harddisk retour.  Stuurt t-mobile deze automatisch op.  De helpdesk aan de telefoon weet niet dat je kastje omgewisseld moet worden.  T-Mobile stuur me aub een nieuw kastje zonder harddisk svp.   B.v d. Gerard Hooijmans

Reputatie 3

Zojuist gecheckt en het TV-klantnummer staat correct geregistreerd in het overzicht.

Reputatie 7
Badge +9

@HanL bedankt voor het nakijken.

Alles lijkt perfect te staan, ik heb dit doorgezet naar onze techneuten. Ik wacht hun antwoord af, hopelijk hebben zij de oplossing hiervoor. Wordt vervolgd...

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HanL & @GHooijmans, ik ben meteen jullie dossiers ingedoken en ik was blij om te zien dat er inmiddels een nieuwe TV Box wordt ingepakt in ons distributiecentrum! Zodra het is overgegeven aan DHL ontvangen jullie van hen een Track & Trace code per email. Hiermee kunnen jullie snel zien wanneer de TV Box bezorgt wordt en dit zal maximaal enkele dagen duren.

Vervolgens kunnen jullie weer een hoop meer opnames tegelijkertijd inplannen, zelfs een heel stuk meer dan voorheen! 😄

Reputatie 1

Is er al bekend wanneer het verstuurd wordt,  ik zie nog steeds geen status wijziging. Moet de oude harddisk tv box retour? Ik zie er nu twee op de rekening staan

 

Reputatie 7
Badge +6

@HanL Wat je, in aanvulling op de suggestie van @Nora, ook nog zou kunnen proberen, is om een andere HDMI-modus te kiezen. Dat doe je in het menu via Account > Instellingen > TV-Box. Er zijn vier mogelijkheden. Welke de meeste kans van slagen heeft, kan ik niet inschatten, dus ik zou ze gewoon proberen tot het werkt. Hopelijk helpt dit om meteen weer beeld te krijgen.

Reputatie 3

Dank voor het bericht inzake het toesturen van een nieuwe TV Box. Met de oude TV Box (met HD) heb ik nu uitsluitend problemen. Opnames worden niet toegestaan (Ned 1 - 2 - 3 of BBC First) of zijn wel in te stellen maar kunnen door een fout niet worden afgespeeld. Verder zijn er opnames (zoals een opname van zaterdagavond - Ned.2) die in eerste instantie volledig worden opgenomen maar 2 dagen later alsnog met foutvermelding op de afspeellijst staan (en dan niet meer zijn af te spelen). Ook met terugkijken werken een heleboel programma’s niet! Kortom, de lol van T-Mobile Thuis gaat er wel een beetje af en ik hoop dan ook dat de nieuwe TV Box uitkomst brengt. Ik heb trouwens opnemen in de cloud aangevraagd en vraag me af of dat nu automatisch gaat werken als de nieuwe TV Box is geinstalleerd.

Reputatie 3

Beste Tommie,

Na de factory reset van het Zyxel T50 modem werkt e.e.a. redelijk betrouwbaar. Zo nu en dan blijft het TV beeld op zwart na het inschakelen van de TV-Box maar dan moet je een bewuste zenderkeuze maken en werkt e.e.a. normaal. Wel vorige week weer een aantal malen uitval gehad van het T-Mobile netwerk (lampje wereldbolletje of volledig uit of knippert rood) maar deze onderbrekingen waren steeds van korte duur. Alleen is er nu een ander klein probleempje na de factory reset en betreft het eigenlijk een ander onderwerp maar mogelijk kan je me hier ook bij van dienst zijn. We hebben nog een (ouderwetse) vaste telefoonlijn en op de handset van de deze telefoon was tot voor kort te zien welk nummer (of eventueel de aanduiding anoniem)  ons probeerde te bereiken (CLIP: Call Line Identification). Die functie is helaas na de factory reset van het modem verdwenen. Als we nu van buiten af gebeld worden krijgen we de melding ‘Extern’ te zien. Ik heb al in het modem gekeken (via username en password) of er misschien een software switch ingesteld moet worden om de CLIP functie weer te activeren maar kan dat in de instellingen van het modem niet ontdekken. Is het mogelijk om ook bij dit kleine probleem assistentie te verlenen? Is dit een instelling van het modem of moet deze CLIP functie opnieuw na een factory reset van het modem door T-Mobile worden geactiveerd? Ik verneem het graag! Alvast met dank!

Reputatie 3

Beste Jason,
We zijn nu ruim een week verder maar helaas nog steeds geen bericht ontvangen dat de nieuwe TV-Box onderweg zou zijn, laat staan dat ik deze reeds mocht ontvangen. Tevens afgelopen week 17 keer een programma ingesteld om op te nemen en 17 keer is dat niet gelukt (een fout melding dat de opname niet was gelukt). Ik word hier zo langzamerhand heel erg moedeloos van en overweeg thans serieus om het abonnement bij T-Mobile te beëindigen.
Is er nog een kans dat het systeem goed gaat werken of moet ik inderdaad uitwijken naar een andere provider?

Reputatie 3

Beste Tommie,
Inmiddels getest met een afgekoppelde router op poort 1 en dat maakt qua opstarten van de TV-Box geen verschil. De box start nog steeds op zonder foutmeldingen alleen blijft het probleem dat het TV beeld op zwart blijft en ik eerst een een zender moet kiezen alvorens ik beeld zie op de TV.
Maar goed daar valt mee te leven………(alles beter dan diverse foutmeldingen en een niet opstartende
TV-Box)!

Reputatie 3

Het wijzigen van de HDMI instellingen heeft geen resultaat opgeleverd (ook modus 3 niet die het goed zou moeten doen met de 6-series TV-Box).
Sterker nog, in een of twee gevallen gaf de TV aan dat het HDMI signaal ontbrak.
Dus maar weer teruggegaan naar de Standaard instelling. Zojuist nog getest, de TV-Box start op maar daarna blijft het scherm van de TV zwart. Je moet dan bewust een programmakeuze maken (bijvoorbeeld NPO 1) voordat je beeld ziet op de TV!
Informatie via:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, bedankt voor je terugkoppeling.

Zou je naar de HDMI instellingen kunnen kijken? Je vindt deze optie in het Menu onder Instellingen - TV Box - HDMI Modus. Je ziet dan de volgende opties:

 

  • Standaard
  • HDMI modus 1
  • HDMI modus 2
  • HDMI modus 3
  • HDMI modus 4

 

Zou je de modus 2, 3 en 4 kunnen uitproberen? Hopelijk lost dit het zwarte beeld op! 

Reputatie 3

Ik heb deze test al eens uitgevoerd (zie bericht van TMTV van 21 dagen geleden) maar dat was toen zonder positief resultaat. Ik zal de test nog een keer uitvoeren en he resultaat melden!

Reputatie 3

Ik kreeg bericht van T-Mobile dat er een afspraak gemaakt moest worden met een monteur van Guidion i.v.m. de problemen die ik heb met de Amino Aria 610X TV-Box (zie ook mijn bericht van 3 dagen geleden) De lijkt mij echter thans een stap te ver.
De verbinding tussen modem en TV-Box is al 8 jaar in gebruik en werkte tot medio mei onberispelijk. De problemen zijn pas ontstaan vanaf medio mei toen de nieuwe toepassing (T-Mobile Thuis) werd geïnstalleerd en de toenmalige TV-Box met ingebouwde HD moest worden vervangen door de Amino Aria 610X TV-Box. Omdat de problemen zich voordoen met de Amino Aria TV-Box en zelfs een reset van de TV-Box (via het resetknopje op de TV-Box zelf) niet schijnt te helpen is het misschien raadzaam eerst de box eens te vervangen alvorens een monteur langs te sturen die mijns inziens momenteel weinig kan doen aan de situatie! Graag verneem ik de reactie van een T-Mobile moderator!
 

Reputatie 3

Hoi @HanL & @GHooijmans, ik ben meteen jullie dossiers ingedoken en ik was blij om te zien dat er inmiddels een nieuwe TV Box wordt ingepakt in ons distributiecentrum! Zodra het is overgegeven aan DHL ontvangen jullie van hen een Track & Trace code per email. Hiermee kunnen jullie snel zien wanneer de TV Box bezorgt wordt en dit zal maximaal enkele dagen duren.

Vervolgens kunnen jullie weer een hoop meer opnames tegelijkertijd inplannen, zelfs een heel stuk meer dan voorheen! 😄

Beste Cal,
Is al bekend wanneer ik de nieuwe TV Box mag verwachten? Ik krijg steeds meer problemen met de
Entone box o.a. dat de netwerkverbinding mislukt is. Weliswaar werkt het dan om de toets ‘opnieuw verbinden’  te gebruiken maar elegant is het niet om bij het opstarten van de box telkens weer een handeling te moeten verrichten om TV beeld te krijgen!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zou toch de afspraak inplannen met de monteur. Ik wil namelijk toch zeker weten dat we er alles aan gedaan hebben! Wil je mij, nadat de monteur geweest is, een terugkoppeling geven? 

Reputatie 7
Badge +16

@GHooijmans De Amulet mag na aansluiting van de nieuwere box naar een milieustraat gebracht worden - deze box hoeft niet meer geretourneerd te worden. De order-status wordt automatisch geüpdatet zodra het pakketje met de nieuwere box ons distributiecentrum verlaten heeft en aangeboden wordt bij een bezorger. Dan ontvang je ook de track&trace-code per e-mail en/of sms.

 

@HanL Dat opnames niet toegestaan worden, is een bug in de overgang naar T-Mobile TV, maar is alleen het geval wanneer je gekozen hebt om via de hdd te blijven opnemen. De overige issues zullen ook spoedig verholpen worden! Wanneer je gekozen hebt voor Cloud Opnemen: een klein aantal zenders valt onder licenties en restricties en hierdoor is het niet toegestaan om deze digitaal op te nemen. Een kleine greep uit die zenders: BBC Four, ZDF, ARD en Canvas.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HanL, bedankt voor het testen.

Om een duidelijker beeld te schetsen, start je eerst de tv op en dan de TV Box? Welk kleur led lampje is aan op de TV Box als je een programmakeuze moet maken om beeld te krijgen? 

Reputatie 3

Omdat de TV-Box gedurende een aantal dagen stabiel bleef werken ben ik zo vrij geweest om de monteur van Guidion voor 8 augustus af te zeggen. Inmiddels gaat het weer redelijk vaak fout met het inschakelen van de TV-Box (De TV-Box is opnieuw opgestart - vervolgens: TV-Box niet verbonden met de TV dienst - vervolgens: de TV Box is opnieuw opgestart). Met een beetje geluk werkt na het doorlopen van de vermelde cyclus de TV-Box weer normaal en kan er TV gekeken worden.
Echter ben ik nu van mening dat e.e.a. niet ligt aan een niet goed werkende TV-Box maar aan de stabiliteit van het T-Mobile netwerk. Gedurende de afgelopen weken valt regelmatig het netwerk volledig uit (geen WAN signaal / aardbolletje uit of het knippert). Na verloop van tijd start het modem wel weer op maar de TV-Box is dan volkomen van slag. Alleen al het afgelopen weekend viel twee keer het WAN signaal volledig uit en werkte internet dus ook niet. In het verleden heb ik het T-Mobile netwerk altijd als zeer stabiel ervaren maar de laatste paar weken is die stabiliteit ver te zoeken. Ik neem aan dat deze instabiliteit van het T-Mobile netwerk toch niets te maken heeft met het feit dat ik kortgeleden de internet snelheid heb laten ophogen (100/30)? Mocht e.e.a. door T-Mobile nader bekeken moeten worden, het gaat om postcode gebied 3421CM!

Reputatie 3

Op verzoek van de heer Amar van T-Mobile Thuis heb ik voor een aantal dagen genoteerd wat de ervaringen waren met de Amino Aria 610X TV-Box. De TV-Box daartoe (en indien mogelijk) meerdere keren per dag ingeschakeld!

19 juli:
TV-Box diverse keren ingeschakeld. Beeld blijft zwart. TV geeft pas beeld na een zenderkeuze.

20 juli 12.30 uur:
Melding: ‘De TV-Box is opnieuw gestart’ (hetgeen niet het geval is).
Start met TV kijken.
Vervolgens de melding dat de TV-Box niet verbonden is met de TV dienst.
Box spanningsvrij gemaakt en vervolgens weer opgestart.
Melding: ‘De TV-Box is opnieuw gestart’
‘Start met TV kijken’ waarna de TV-Box werkt.
’s-Avonds geen probleem met het opstarten van de TV-Box.

 

21 juli 12.35 uur:
TV-Box wil niet starten (lampje blijft rood). Uiteindelijk na diverse pogingen om in te schakelen gaat het lampje op de box naar blauw en verschijnt op de TV de melding dat de netwerkverbinding mislukt is. ‘Reconnect Now’ reageert niet. En poging om de box uit te zetten via de afstandsbediening werkt zeer traag. Box weer ingeschakeld (via afstandsbediening - werkt ook niet gelijk) waarna de melding volgt dat de netwerkverbinding is mislukt. Box gereset (spanning eraf) waarna de box opgestart. Vervolgens verschijnt het bericht op de TV dat het ophalen van het IP-adres niet is gelukt.
Vervolgens start de box toch verder op alleen kan er met geen mogelijkheid een zender gekozen worden (beeldscherm blijft zwart). TV-Box wederom gereset (spanning eraf) daarna opnieuw opgestart echter geen beeld. Vervolgens voor de derde keer de box gereset en daarna eindelijk de mogelijkheid om TV te kunnen kijken.
 

22 juli 16.05 uur:
TV-Box ingeschakeld waarna de melding dat de TV-Box opnieuw is opgestart (hetgeen niet het geval is). Vervolgens de melding dat de TV-Box niet verbonden is met de TV dienst. ‘Druk op Herstarten’ uitgevoerd. De TV-Box start opnieuw op waarna het mogelijk is om TV te kijken.

23 juli 15.20 uur: (vermoedelijk die dag een korte storing bij T-Mobile omdat internet op een gegeven moment volledig was uitgevallen. Het WAN signaal (aardbolletje) ontbrak op het Zyxel T50 modem.
TV-Box wil niet opstarten. Pas na herhaaldelijk indrukken van de TV-Box knop op de afstandsbediening start de box op (blauw lampje). Vervolgens de melding ‘Netwerkverbinding mislukt’. ‘Reconnect now’ geeft geen reactie. TV-Box uitgeschakeld via de afstandsbediening en wederom ingeschakeld (hetgeen zeer traag verloopt). Melding: ‘Netwerk verbinding mislukt’. ‘Reconnect now’ geeft geen reactie.TV-Box gereset en wederom opgestart. TV geeft nu beeld echter met storingsstrepen aan de bovenkant van het beeld. TV-Box gereset (spanning eraf). Box opgestart, TV blijft op zwart, kan geen zenderkeuze maken. Tevens de TV uit en aan gezet waarna de melding verschijnt dat de TV-Box opnieuw is opgestart. Vervolgens is er weer beeld!

24 juli 11.50 uur:
Na het inschakelen van de TV-Box verschijnt de melding dat de TV-Box opnieuw is opgestart (hetgeen niet het geval is). Vervolgens verschijnt de melding dat de TV-Box niet is verbonden met het netwerk.
TV-Box opnieuw opgestart (uit / aan via de afstandsbediening) waarna er weer normaal beeld is.
 

Kortom het is eigenlijk onmogelijk om normaal de Amino Aria 610X TV-Box in te schakelen om vervolgens gelijk TV te kunnen kijken. Meestal moeten er allerlei handelingen verricht worden om de TV-Box ‘aan de praat te krijgen met in het uiterste geval een volledige reset van de box middels het spanningsvrij maken van de box of een reset via het reset knopje op de box zelf. Als ik thans bijvoorbeeld om 20.00 uur naar het nieuws op de TV wil kijken begin ik al een half uur van te voren met het inschakelen van de TV en vervolgens de TV-Box (in die volgorde dus i.v.m. de HDMI onderhandelingen tussen box en TV) in de hoop tegen achten normaal TV te kunnen kijken.
Geen ideale situatie dus zeker niet voor m’n huisgenoot die wat minder bedreven is in het ‘aan de praat krijgen’ van de Amino Aria 610V TV-Box.

 

Ref. 64571949

Reageer