Beantwoord

Opnemen interactieve TV



Toon eerste reactie

48 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dit soort zaken duurt altijd (te) lang, kijk maar eens hoe lang Ziggo er over doet om haar klanten over te zetten van analoog naar digitaal en zelfs bij de combinatie KPN/Telfort duurt een update maanden lang.

Reputatie 6

Hoi @BromE, hoewel ik je graag had willen vertellen wanneer jij aan de beurt bent, is er geen planning voorhanden. Klanten worden in batches overgezet, maar wie wanneer gaat is niet inzichtelijk. Hou je mailbox wel in de gaten, ongeveer een week voordat je overgezet wordt, laten we je dat per e-mail weten!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sammie1983 en @BromE, het is vooralsnog inderdaad niet mogelijk om de genoemde Belgische zenders op te nemen - dit geldt ook voor bijvoorbeeld ARD en ZDF (Duitse omroepen). 

Dat heeft te maken met het niet verstrekken van licenties door deze omroepen om de zenders op te kunnen nemen. Het is niet precies hetzelfde als bij het uitzenden van zenders in TV Anywhere, maar de licentiekwestie is wel dezelfde. Zolang wij geen rechten verleend krijgen, mogen we dit niet uitzenden/laten opnemen. Check voor de zekerheid altijd de huidige zenderlijst zodat jullie volledig up-to-date zijn omtrent het zender/opneempakket. 

Wanneer en of we die rechten wel verleend krijgen, durf ik nu niet te zeggen. 

Hi @Marjan2208,

 

Wat Doornekamp zegt, klopt als een bus: Het nieuwe TV platform wordt in fasen doorgevoerd bij al onze klanten. Je zult dus op termijn ook overgaan hiernaar en de optie tot cloudopnemen kunnen selecteren. Je wordt een week voor de overgang bij jou geïnformeerd door midel avn een e-mail. 

Mag ik vragen waar je zag op onze website dat opnemen alleen kan met een TV Box met opnamefunctie? Dit hebben we namelijk naar mijn weten overal aangepast. Zie hier: website uitleg over opnamefunctie. Als er nog ergens oude informatie staat, dan wil ik dat uiteraard graag aanpassen. Let me know! 

@Sander 

Ik geloof dat T-Mobile dit topic als beantwoord beschouwd (. Ik hoop serieus dat dat een misvatting is. Te zien aan de recentere reacties is dit voor klanten een hot-topic. Een die dus nog wel aandacht vereist en niet in een "gesloten"-bakje verdwijnt. Ik stel een duidelijk antwoord voor met een tijdschema wanneer we HDD kunnen opnemen, of wanneer Cloud in heel Nederland beschikbaar komt. Tot die tijd dan misschien een 50% korting op het abonnementsgeld tot de invoering van 1 van beiden goed geregeld is.

Ik hoop op een serieuze reactie van T-Mobile medewerkers.

mag ik vragen hoe het kan dat de meeste providers wel een licentie hiervoor hebben gekregen?

Ik denk dat ze wachten dat je het volledige bedrag moet betalen voor je abonnement. Ik wacht ook al een half jaar op deze functie en hij is nog steeds niet beschikbaar. Ik verwacht wel een compensatie van T-Mobile omdat ik voor het opnemen ben overgestapt. Is dat niet het geval ben ik over een half jaar weer vertrokken bij T-Mobile.

Reputatie 2

Zo snel als ik gekomen ben, ben ik ook weer weg. Als ik nog 3 maanden moet wachten is dat 3 maanden langer dan mij werd voorgeschoteld.

Reputatie 7
Badge +16

@LouiseM Jullie zijn per definitie geen klagers en zo zou ik ook niemand willen noemen, het is een volkomen terechte vraag waar op dit moment geen concreet antwoord op is. Omdat de uitrol gefaseerd gebeurt, kan ik niet exact duiden wie wanneer overgezet wordt. Wat ik wel wil mededelen is dat we voornamelijk in twee hoofdfases migreren: dat betekent dat je in de tweede uitrolfase aan de beurt bent. Dit is nog steeds geen precieze indicatie qua tijd, maar geeft wel aan dat je niet in de achterste rij zit - so to speak.

Nogmaals, excuses voor de vaagheid maar meer dan dit kan ik op dit moment niet melden. Wat ik wel wil doen, is je op de hoogte houden van de berichtgevingen, dat doen we natuurlijk al in dit topic, maar mocht je dat ook persoonlijk willen, dan vind ik het geen enkel probleem je elke week een update te sturen. 

Alvast een prachtig weekend toegewenst! 🌞🎈

Er staat onder dat de box tijdelijk niet leverbaar is en er gewerkt word aan een oplossing.

 

Dit moet je ook nog eens vooraf selecteren als je op je link klikt welke TV dienst je hebt, oud of nieuw.

 

Reputatie 2

Is er ook wellicht een planning?

Reputatie 2

Heb onlangs een update van de app gekregen met de cloud opneem optie. Die doet het alleen niet want....geen abonnement voor. Zoeken op de website..is een endless loop. Ik ga de boel maar afkopen

Reputatie 3

@Brian sedert mei dit jaar wacht ik met smart op een opname functie, destijds kon dit nog volgens jullie website met een HDD maar vanwege de nieuwe cloud omgeving werd deze niet meer geleverd.

Met de email van vorige maand werd wederom een verwachting gewekt om vervolgens keihard de kop in te worden gedrukt want wederom moet ik geduldig wachten tot voor mij deze cloud eindelijk beschikbaar wordt gesteld.

Ik weet niet volgens welk mechanisme deze overzetting plaats vind en nog minder hoe lang ik hier zelf nog op deze overzetting moet wachten. Kunnen jullie misschien betere info verstekken? Bijvoorbeeld:

Van de klanten met een Tv-abonnement zijn inmiddels x (%) klanten overgezet naar de nieuwe omgeving, dagelijks komen hier y klanten bij. De verwachte einddatum is thans dd-mm-2020

Reputatie 7

Hi @Marjan2208,

 

Wat Doornekamp zegt, klopt als een bus: Het nieuwe TV platform wordt in fasen doorgevoerd bij al onze klanten. Je zult dus op termijn ook overgaan hiernaar en de optie tot cloudopnemen kunnen selecteren. Je wordt een week voor de overgang bij jou geïnformeerd door midel avn een e-mail. 

Mag ik vragen waar je zag op onze website dat opnemen alleen kan met een TV Box met opnamefunctie? Dit hebben we namelijk naar mijn weten overal aangepast. Zie hier: website uitleg over opnamefunctie. Als er nog ergens oude informatie staat, dan wil ik dat uiteraard graag aanpassen. Let me know! 

Reputatie 7

Heb onlangs een update van de app gekregen met de cloud opneem optie. Die doet het alleen niet want....geen abonnement voor. Zoeken op de website..is een endless loop. Ik ga de boel maar afkopen

@BromE Cloud opnemen kan je gemakkelijk activeren via My Thuis met 1 druk op de knop. Via de website wordt je hier ook naar verwezen. :wink:

Reputatie 2

Heb onlangs een update van de app gekregen met de cloud opneem optie. Die doet het alleen niet want....geen abonnement voor. Zoeken op de website..is een endless loop. Ik ga de boel maar afkopen

@BromE Cloud opnemen kan je gemakkelijk activeren via My Thuis met 1 druk op de knop. Via de website wordt je hier ook naar verwezen. :wink:

Nee, dat is alleen als je al op het cloud platform zit.

Reputatie 3

@Jason het is wel wrang om vandaag te constateren dat wat voorheen mogelijk was: terugkijken op BBC2 nu vanwege de nieuwe CLOUD die wij nog niet hebben in de oude situatie al door ons neus is geboord.

Misschien was het met de oude android APP van TV-Anywhere nog mogelijk geweest maar de update van deze APP is stukken sneller dan T-Mobile is met het omzetten van haar gebruikers.

Tevens hoop ik dat straks dwz in de nieuwe situatie “doorspoelen”  alleen geld voor de situaties “ begin gemist” en “terugkijken” en niet voor iets wat je na “cloud opnemen” naar kijkt!

Overigens als jij schrijft “Het is nu geen kwestie van maanden maar eerder één van weken”, schep je bij mij een verwachtingspatroon van maximaal 5 weken, dus thans 4! Ik hoop dat T-mobile dit waar kan maken want tot dusver is het TV gedeelte van T-Mobile voor ons waardeloos op belangrijke punten die de concurrent, zoals bijvoorbeeld ZIGGO, al lang en breed kon leveren.

 

Meer dan X% en Y dagelijks en dd-mm-jjjj zullen ze willen communiceren, geeneens 2020 willen ze prijsgeven.

Deep Secret op het hoogste  nivo.

Reputatie 7
Badge +16

@Sammie1983 Je mag alles vragen, daar zijn we voor! Ik weet echter niet waarom andere providers wel licenties verstrekt krijgen om deze zenders via de app uit te mogen zenden, dan wel op te nemen. Daar zullen afspraken voor gemaakt zijn en daar hebben wij geen inzage in. Sorry dat ik geen beter antwoord heb dan dit.

Reputatie 7
Badge +16

In week 35 en 36 vindt geen migratie plaats, maar vanaf week 37 is de overzetting op T-Mobile TV weer in volle gang. Jullie wachten, en volkomen terecht, op een exacte overzetdatum. Sorry, maar die heb ik niet. Zoals eerder vermeld, wordt iedereen gefaseerd overgezet op het nieuwe platform. Dit is een bewuste keuze geweest om het netwerk zo min mogelijk te belasten en iedereen te voorzien van de juiste apparatuur, voor zover die nog niet aanwezig is of was. 

Ondanks het feit dat ik me volledig in jullie sentiment kan vinden en het nu wat langer duurt dan initieel gedacht, zijn we al gestart met de migratie. In week 33 en 34 zijn er 20.000 aansluitingen overgezet en vanaf aankomende week proberen we wederom zo'n 2.500 huishoudens per dag over te zetten - vanaf maandag tot en met donderdag. Ik durf het bijna niet te vragen, maar jullie zijn straks echt aan de beurt. Het is nu geen kwestie van maanden maar eerder één van weken. Ik hoop oprecht dat ook bij iedereen in dit topic de migratie naar T-Mobile TV vlug plaatsvindt zodat iedereen van alle extra functionaliteiten kan gaan genieten. 

Bedankt zover voor jullie geduld, we snappen dat het niet makkelijk geweest is, maar er komt iets heel moois voor terug! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WJ4IoT, we kunnen geen tijdstippen, hoeveelheden of exacte data doorgeven. Dit komt doordat de uitrol in fases gebeurt. Dit is een redelijk flauw antwoord en ik begrijp dat het een “Deep Secret” genoemd wordt, maar meer dan dit kan ik je op dit moment ook niet geven.

Om het nogmaals aan te geven, citeer ik bij deze mezelf: “Dit (de uitrol van T-Mobile TV) is een bewuste keuze geweest om het netwerk zo min mogelijk te belasten en iedereen te voorzien van de juiste apparatuur, voor zover die nog niet aanwezig is of was. 

Ondanks het feit dat ik me volledig in jullie sentiment kan vinden en het nu wat langer duurt dan initieel gedacht, zijn we al gestart met de migratie. In week 33 en 34 zijn er 20.000 aansluitingen overgezet en vanaf aankomende week proberen we wederom zo'n 2.500 huishoudens per dag over te zetten - vanaf maandag tot en met donderdag. Ik durf het bijna niet te vragen, maar jullie zijn straks echt aan de beurt. Het is nu geen kwestie van maanden maar eerder één van weken. Ik hoop oprecht dat ook bij iedereen in dit topic de migratie naar T-Mobile TV vlug plaatsvindt zodat iedereen van alle extra functionaliteiten kan gaan genieten.”

Hi Jason,

Bedankt voor je reactie, echter heb ik hier niet veel aan vrees ik. Het klinkt allemaal erg leuk dat jullie in week 37 weer beginnen met overzetten, maar zegt natuurlijk niet wanneer wij aan de beurt zijn of hoeveel tijd de volledige migratie in beslag gaat nemen. 10.000 klanten per week omzetten klinkt als een aardig aantal echter het zegt niets over hoeveel klanten jullie in totaal hebben. Bij 100.000 klanten duurt het 10 weken bij 1.000.000 klanten duurt het 2 jaar, daarnaast is de vraag stoppen jullie elke keer na 2 weken? Dan komt er helemaal geen eind aan. Ik kan gewoon niet geloven dat jullie ons geen antwoord kunnen geven wanneer de verwachting is om ons (de klagers op dit forum) te gaan omzetten, er moet toch een planning zijn? 

Reputatie 6

@Timo78 bedankt voor je reactie! Als je de link volgt die jij stuurt, moet je eerst kiezen tussen Interactieve TV of T-Mobile TV. Wanneer je klikt op ‘Interactieve TV’, krijg je informatie dat behoort bij deze optie. Hier maken we gebruik van TV Boxen met harde schijf en niet van de Cloud. Klik je op ‘T-Mobile TV’, krijg je de opties behorende bij deze dienst, waaronder dus Cloud opnemen. Omdat we beide TV diensten aanbieden, willen we ook over beide diensten informatie beschikbaar stellen. 😊

Reputatie 2

@Timo78 maar als beide diensten worden aangeboden waarom kan ik dan niet kiezen voor de harde schijf?

Reageer