Beantwoord

Opnemen - tv box - cloud - verkeerde informatie!


Beste T-mobile,

In begin mei zijn wij overstapt naar jullie provider, wij hebben op dit moment internet en tv fast. Bij de overstap naar jullie hebben wij veel providers vergeleken. Op jullie website staat vermeld dat het opnemen van programma’s in het pakket zit. Bij het ontvangen van de tv kastjes kregen wij de melding dat de tv boxen met hard disk tijdelijk niet leverbaar zijn maar dat er een oplossing word gezocht. Wij hebben nu dus 2 tv kastjes zonder opname functie, wel kregen wij de afstandbedieningen met opname functie.

Eergisteren ontvingen wij een mail dat jullie over zijn gegaan naar het opnemen via een cloud, maar tot onze verbazing moet je hier 5 euro extra voor betalen. De reden van de overstap naar jullie was onder andere het opnemen binnen dit pakket, en nu moeten wij ineens extra betalen hiervoor gaan betalen? 

Zojuist met de klantenservice gesproken, zij was erg verbaast dat dit dus nog steeds op jullie website staat vermeld. Zij kon mij niet verder helpen en bood geen oplossing aan, behalve het nemen van een cloud abonnement van 5 euro. Ik kon eventueel wel het contract kosteloos opzeggen onder het mom van verkeerde informatie dat ik heb ontvangen.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/gebruiken/opnemen-pauzeren

Wat klopt hier niet? Heb ik dan afgelopen maanden teveel betaald omdat het in het pakket zou zitten maar ik het uiteindelijk niet heb gekregen? Ik heb gekozen voor interactieve tv, zie eerste screenshot, en daarbij komt de opname functie nog steeds in beeld? Ook heb ik een afstandsbediening met opname knop ontvangen en betaal ik voor interactieve tv, niet zo gek toch dat de nieuwe klant er van uit gaat dat het in het pakket inbegrepen zit? 

Het zou jullie sieren om de mensen die al klant zijn en nog geen tv box met harddisk hebben ontvangen, gratis de cloud aan te bieden, dan is het namelijk een oplossing!!!

Ik ga mij nog even verdiepen in andere providers want ik voel me flink verkeerd geïnformeerd.

MVG ontevreden klant

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 July 2020, 15:18

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @N.tmobile Goedemiddag, Moest je dan al niet extra betalen om te kunnen opnemen? 
Voor opnemen moet je altijd overal extra betalen.

In de cloud opnemen is een geweldige service daar hangt een prijskaartje aan!

Groetjes. 
 

@CrisTien Uiteraard vind ik de cloud een mooie service en snap ik dat hier geld voor word gevraagd. Het gaat mij er om dat ons een tv box is beloofd met opname functie maar omdat deze niet leverbaar was zouden ze kijken naar een oplossing. Nu is de oplossing dat wij dus een cloud abbo moeten gaan nemen terwijl wij in eerste instantie gewoon met ons abonnement een opname box konden krijgen. Wij zijn verkeerd geïnformeerd en het staat nog steeds zo op de website vermeld. 

Reputatie 7
Badge +14

Verbeter mij als ik fout zit, Voor die opnamen boxen die je nooit hebt gekregen moest je toch al extra betalen @N.tmobile ?

De moderators kunnen precies zien hoe het nu zit en zullen je verder helpen.

@CrisTien Geen probleem, ik waardeer je moeite. In de tarievenlijst van ons abbonement staat het volgende:

Interactieve tv box met harddiskrecorder = 5 euro p.m

Interactieve tv box = 5 euro p.m.

Beiden dus hetzelfde bedrag. 

Staat er onder aan de factuur nog een korting in de trand van “ eerste box gratis” met een min bedrag van 5 euro.

Zoja, dan heb je niet de kosten voor het opnemen in je pakket betaald, opname box met HDD kost 10 euro.

Maar netjes is het niet.

Niet nodig

Reputatie 7
Badge

@N.tmobile vervelend om te lezen dat er niet geleverd is volgens jouw verwachtingen.

Bij T-Mobile Thuis is de opnamefunctie altijd een extra betaalde optie geweest. In het geval van de TV-box met opnamefunctie betaal je €5 extra per maand. Het hangt er echter vanaf of de TV-box met opnamefunctie de eerste TV-box is of een extra box, dit staat ook in de tarievenlijst vermeldt:

In totaal betaal je voor de combinatie van een standaard TV-box + TV-box met opnamefunctie dus altijd in totaal €10 per maand. Omdat je geen TV-box met opnamfunctie hebt ontvangen, betaal je nu dus in totaal €5 per maand voor twee standaard TV-boxen (één gratis + één extra).

In het geval van Cloud Opnemen op het nieuwe platform, betaal je voor deze dienst €5 per maand. In totaal kom je dan weer op €10 per maand extra uit. Voordeel van Cloud Opnemen is echter dat de opnames op beide TV-boxen te gebruiken is en straks ook op TV Anywhere. Dus volgens mij moeten wij bij T-Mobile ervoor zorgen dat je snel gebruikt kunt maken van Cloud Opnemen en dan ben je helemaal geholpen :sweat_smile:

Dank u voor uw antwoord.
Ik ging met t-mobile zodat ik wat mij betreft programma's kon opnemen, ik betaalde de prijs voor opname, ik wist dat dit 10 euro was en kreeg op geen enkel moment te horen dat ik deze functie niet zou krijgen, anders zou ik met een andere provider zijn gegaan, omdat ik NU moet opnemen, niet later.
Ook heb ik geen 2 standaard boxen ontvangen, wat kan ik doen met de andere box, opnemen? en de tweede tv-box is gratis? Wat heeft het voor zin om 2 dozen te verzenden waarmee ik niet kan opnemen?

Mijn vraag is nu, ik wil niet wachten op de cloud, ik zou graag een tv-box willen ontvangen nu ik met NU kan opnemen. Later kan ik naar de cloud gaan, hoe kan dit niet? Ik betaal dan graag 10 euro per maand, zoals ik dacht dat ik het toch deed toen ik met T-mobile ging.

Ik heb geen idee of wij al kunnen opnemen. We wonen in Amersfoort en hebben glasvezel. Het opnemen van programma's is voor ons erg belangrijk. Hoever is T-Mobile met het uitrollen van de opname mogelijkheden? Graag verneem ik hoe lang het nog gaat duren en hoe ik geïnformeerd wordt als het werkt. Zodra het contract het toestaat om boetevrij over te stappen ga ik deze provider verlaten. Wat hebben wij een spijt dat we niet meer bij Tele2 zitten. Wat mijn vrouw al zegt: Goedkoop is duurkoop.

Reputatie 7
Badge +14

Tele2 is nog goedkoper dan t-mobile. Dus hoe valt dat bij je vrouw?

Dag Eric, Door Tele2 is ons meegedeeld dat wij een stuk goedkoper uit konden zijn voor hetzelfde pakket. Maar dan moesten wij wel overstappen naar T-Mobile en aansluitkosten betalen. Daarna kwam de aap uit de mouw. Na 20 jaar tevreden klant te zijn geweest bij Tele2 moet ik nu steeds informeren naar hoe het zit met de opnemen van programma's en word ik wel overal gebombardeerd door flut emails en flut reclame van T-Mobile. Ik kan wel kotsen van ze onderhand. En aan de andere kant zeurt mijn vrouw ook steeds aan mijn kop

@Leeuwhans , Als je net bent overgestapt van Tele2 naar T-Mobile moet je cloud opname er bij kunnen bestellen, alle nieuwe klanten krijgen nu direct het nieuwe platform.

Reageer