oude box werkt ineens niet meer

  • 16 October 2023
  • 20 reacties
  • 330 Bekeken

Reputatie 2

Onbegrijpelijk …. Welke nieuwe box??

gisteren kijk je nog tv en vanavond krijg je de melding sluit de nieuwe tv box aan na een herstart want ik had geen beeld. Box van de stroom en stroom erop dus maar helaas. 
Bel de service maar jij die slapen na 20.00 uur. 
 

ik ben werkelijk klaar met dit T mobile, oh nee Odido … of wat is het? Gevalletje piep systeem dit waar ik heel slecht tegen kan!

jullie gaan een klant kwijt raken zeker met het nieuwe platform waar het beeld verschrikkelijk is!!

 

 

Cal van Odido 6 maanden geleden

Hoi @hoekie1971, goed dat je aan de bel trekt, ik vermoed dat dit snel op te lossen is! 🙂 Maak je toevallig gebruik van een eigen router of switch met vlan 640? In dat geval raad ik je graag aan om dit aan te passen naar vlan 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat je vervolgens snel meer te zien krijgt, ik ben benieuwd! 

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @hoekie1971, goed dat je aan de bel trekt, ik vermoed dat dit snel op te lossen is! 🙂 Maak je toevallig gebruik van een eigen router of switch met vlan 640? In dat geval raad ik je graag aan om dit aan te passen naar vlan 300 en de TV Box opnieuw op te starten.

Ik verwacht dat je vervolgens snel meer te zien krijgt, ik ben benieuwd! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @hoekie1971,

Kleine correctie op @Cal van Odido: je kunt de aparte TV-poorten helemaal verwijderen, dus geen VLAN 300 of 640, maar instellen als gewone LAN-poorten. Dan zouden de TV-boxen weer moeten werken.

Reputatie 2

Dank voor jullie reactie!

Ik heb de box nu rechtstreeks op de router aangesloten (LAN2) en kreeg updates binnen en zit vervolgens op het nieuwe tv platform wat ik niet wil want ik vind het beeld echt belabberd. Dat was de reden dat ik nog op het oude platform zat. Het heeft altijd gewerkt mijn setup echter sinds gisteren dus niet meer. Inderdaad wel een switch er tussen zitten ivm diverse vlan's. 

De box zat dus idd op een switch in vlan 640. Nu dus rechtstreeks op de router in LAN2 maar beeld is zo slecht dat ik ga kijken voor een andere oplossing. Dit vind ik geen televisie kijken.

Hoi @hoekie1971,

Kleine correctie op @Cal van Odido: je kunt de aparte TV-poorten helemaal verwijderen, dus geen VLAN 300 of 640, maar instellen als gewone LAN-poorten. Dan zouden de TV-boxen weer moeten werken.

Werkt dit ook met de ‘oude’ Vodafone Entone STB?

Reputatie 7
Badge +6

@Ozzie2 Ja, als het goed is zijn alle TV-boxen overgezet, zelf de oudjes uit het Vodafone-tijdperk. Mocht het toch niet werken, laat het hier weten. Dan kan een moderator je TV-box omruilen voor een nieuwer exemplaar.

Ik gebruik heb een FritzBox 7490 met de Amino setup box op LAN4, werkte al die jaren uitstekend. FritzBox heeft een profiel voor T-Mobilethuis. Naar aanleiding van de opmerking dat een normale LAN aansluiting zou werken de Amino verhuisd naar LAN3 poort.

Apparaat maakte verbinding en startte meteen een update maar na die update zie ik alleen een zwart scherm, net of de TV instellingen niet worden gepakt.

@Ozzie2 Ja, als het goed is zijn alle TV-boxen overgezet, zelf de oudjes uit het Vodafone-tijdperk. Mocht het toch niet werken, laat het hier weten. Dan kan een moderator je TV-box omruilen voor een nieuwer exemplaar.

Er is al contact geweest met Odido, en volgende week komt de nieuwe TV box.

 

Heb de switch omgezet van VLAN naar LAN. De melding over de nieuwe TV box is weg. Hij geeft nu aan dat ie een update aan het uitvoeren is zie foto, maar dit is al vanaf 14:00 bezig, en het is nu 19:00. Enig idee hoe lang dit duurt?

 

Reputatie 7
Badge +6

@Ozzie2 Dit zou niet zo lang moeten duren. Ik zou 'm gewoon even van de stroom halen en opnieuw aansluiten en kijken wat ‘ie dan doet. Hopelijk start hij dan wel goed door. Er waren eerder wat problemen met het omzetten van dit type TV-boxen. Mocht dat niet helpen, dan is het wachten op de nieuwe. Ik zou ze sowieso omwisselen als je hem binnen hebt. De nieuwe is een stuk sneller.

@Roesjka Kun je de TV-box eens aansluiten op poort 1 of 2. Poort 3 wordt soms ook gebruikt voor het oude TV-platform. Mocht dat ook niet werken, kun je dan een screenshot plaatsen van de pagina Internet > Toegangsgegevens > Internettoegang op de Fritzbox? Dan kan ik zien hoe dit er bij jou precies uitziet en wat het beste is qua instellingen.

@Ozzie2 Dit zou niet zo lang moeten duren. Ik zou 'm gewoon even van de stroom halen en opnieuw aansluiten en kijken wat ‘ie dan doet. Hopelijk start hij dan wel goed door. Er waren eerder wat problemen met het omzetten van dit type TV-boxen. Mocht dat niet helpen, dan is het wachten op de nieuwe. Ik zou ze sowieso omwisselen als je hem binnen hebt. De nieuwe is een stuk sneller.

@Roesjka Kun je de TV-box eens aansluiten op poort 1 of 2. Poort 3 wordt soms ook gebruikt voor het oude TV-platform. Mocht dat ook niet werken, kun je dan een screenshot plaatsen van de pagina Internet > Toegangsgegevens > Internettoegang op de Fritzbox? Dan kan ik zien hoe dit er bij jou precies uitziet en wat het beste is qua instellingen.

Had ik ook al geprobeerd, maar een andere thread gaf de oplossing.

In de instellingegn van de FritzBox een willekeurig andere provider kiezen en activeren c.q. Apply, wachten tot het instellen daarvan klaar is.

Dan opnieuw T-Mobilethuis opnieuw kiezen en activeren/Apply, dan zou alles weer moeten werken.

Het schijnt dat AVM het T-Mobilethuis profiel al enige tijd geleden had aangepast voor de nieuwe situatie.

Heb alleen nog ruzie met de instellingen van de TV setup box, die wil mijn favoriete zenders niet laten zien met de gids toets, alleen Alle Zenders wat natuurlijk belachelijk is.

Reputatie 7
Badge +6

@Roesjka Fijn dat dat alvast gelukt is! Ik heb net ook gereageerd in je topic over de TV-gids.

Hier hetzelfde probleem.

Krijg de melding zoals beschreven op de foto, maar heb echt nog geen nieuwe box ontvangen.

Sterker nog, heb inmiddels wel glasvezel van t-mobile/ Odido, maar verder is alles wat hier draait of draaide nog uit het Vodafone thuis tijdperk.

De Tv box, en zelfs het Huawei modem, nog nooit vervangen of de optie gehad om te vervangen.

Tv box inmiddels onbruikbaar, inclusief de opnames die nog niet waren bekeken, maar wel aangeven dat ik de nieuwe box nog niet heb aangesloten, " DIE HEEFT U WEL VAN ONS ONTVANGEN"

Niet dus, telefonisch contact, maar wegens drukte een belachelijk lange wachttijd.

Was ik van T-Mobile niet gewent.

Hoe kom ik nu aan een nieuwe box, en is de oude nog werkend te krijgen.

Voor het laatste vrees ik van niet.

Hier hetzelfde probleem.

Krijg de melding zoals beschreven op de foto, maar heb echt nog geen nieuwe box ontvangen.

Sterker nog, heb inmiddels wel glasvezel van t-mobile/ Odido, maar verder is alles wat hier draait of draaide nog uit het Vodafone thuis tijdperk.

De Tv box, en zelfs het Huawei modem, nog nooit vervangen of de optie gehad om te vervangen.

Tv box inmiddels onbruikbaar, inclusief de opnames die nog niet waren bekeken, maar wel aangeven dat ik de nieuwe box nog niet heb aangesloten, " DIE HEEFT U WEL VAN ONS ONTVANGEN"

Niet dus, telefonisch contact, maar wegens drukte een belachelijk lange wachttijd.

Was ik van T-Mobile niet gewent.

Hoe kom ik nu aan een nieuwe box, en is de oude nog werkend te krijgen.

Voor het laatste vrees ik van niet.

Inmiddels contact gehad met klantenservice.

Oude box is er zelf mee gestopt, niet meer aan de praat te krijgen, dus er wordt een Swap gedaan naar de nieuwe box.

Hopelijk is daarmee het probleem opgelost.

Reputatie 7
Badge +6

@Redikim Gebruik je een eigen router? Verwijder dan VLAN 640 maak er een gewone LAN-poort van. Dan zou de box vanzelf moeten updaten. Gebruik je de Huawei, dank kun je hem een fabreiskreset geven. Houd er wel rekening mee dat je eventuele eigen instellingen dan opnieuw moet doen. Je kunt ook vragen om de Huawei om te ruilen. Die is verouderd en er zijn inmiddels betere routers. De opnames op de TV-box zijn niet meer terug te halen.

@Redikim Gebruik je een eigen router? Verwijder dan VLAN 640 maak er een gewone LAN-poort van. Dan zou de box vanzelf moeten updaten. Gebruik je de Huawei, dank kun je hem een fabreiskreset geven. Houd er wel rekening mee dat je eventuele eigen instellingen dan opnieuw moet doen. Je kunt ook vragen om de Huawei om te ruilen. Die is verouderd en er zijn inmiddels betere routers. De opnames op de TV-box zijn niet meer terug te halen.

Was er al bang voor. 

Ik gebruik geen eigen router maar de oude van ooit Vodafone thuis. Fabrieksreset zie ik niet zitten, als dat al mogelijk is, voor hetzelfde geld stopt ook die er ineens mee, net als de tv box.

Voorlopig komt er een Swap voor de overleden tv box, in de hoop dat die ook probleemloos op de Huawei router kan worden aangesloten, en gaat dat niet hang ik weer wel aan de telefoon om een Swap voor de router voor te stellen. Ben al sinds 2015 klant met het thuisgebeuren, dus ze mogen ook voor de vaste trouwe klanten wel eens wat investeren.

We wachten eerst de nieuwe tv box maar af.

Reputatie 7
Badge +6

@Redikim Je kunt nog proberen om de box aan te sluiten op poort 1 of 2. Dat wil nog wel eens helpen. Als je aangeeft dat je een nieuwe router wil, kan een moderator dat voor je regelen. De Huawei's worden makkelijk omgeruild.

@Redikim Je kunt nog proberen om de box aan te sluiten op poort 1 of 2. Dat wil nog wel eens helpen. Als je aangeeft dat je een nieuwe router wil, kan een moderator dat voor je regelen. De Huawei's worden makkelijk omgeruild.

Box aansluiten op poort 1 of 2 had ik al gedaan, maar levert niets op.

Had tijdens het telefoongesprek over de box al gestuurd richting een andere router, ook omdat die meer aansluitingen had, maar volgens de medewerker die ik aan de lijn had kon ik alle kabels op de router laten zitten, en die op de nieuwe tv box aansluiten. En daar twijfel ik dus aan,

Heb nu poort 1 en 2 aansluiting voor internet, 2 aansluitingen voor telefoon, en 2 aansluitingen voor de utp kabel met aanduiding TV. Ik weet dus niet of de nieuwe tv box op poort 1 of 2 moet(!die beide al bezet zijn) of dat de kabel in de aanduiding Tv kan blijven en dus weer voor een werkende nieuwe tv box zorgt.

Het liefst had ik natuurlijk een Swap voor beide apparaten gehad, maar als een moderator dat zou kunnen regelen dan graag natuurlijk.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Redikim, ik ben voor je gaan kijken om een swap uit te voeren maar ik zie dat je geen TV Box meer in bezit moet hebben? Deze is namelijk op 17-04 opgezegd. Je kunt de nieuwe Mediabox gemakkelijk zelf aanvragen in Mijn Odido. Het modem heb ik direct voor je omgeruild! 

Hey @Redikim, ik ben voor je gaan kijken om een swap uit te voeren maar ik zie dat je geen TV Box meer in bezit moet hebben? Deze is namelijk op 17-04 opgezegd. Je kunt de nieuwe Mediabox gemakkelijk zelf aanvragen in Mijn Odido. Het modem heb ik direct voor je omgeruild! 

Tommie, bedankt daarvoor, maar heb toch echt nog een tvbix staan hier en die heeft tot voor kort ook nog gewerkt. Daarvoor is maandag j.l al contact geweest met de klantenservice, en die hebben een Swap in werking gezet, waarvan ik ook al een mail heb ontvangen, ik hoop dat jou tussenkomst deze niet verstoort?

Gr, Rene.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Redikim, ik zie inderdaad dat de desbetreffende collega een swap voor je heeft aangevraagd en een ticket heeft ingeschoten. Dit kan alleen niet omdat er sinds 17-04 geen TV Box meer is. Dit is niet erg natuurlijk maar dan kan er niks geswapped worden. Omdat het een oude TV Box is die we ook niet meer retour hoeven is er niks aan de hand. Je kunt zelf een nieuwe Mediabox aanvragen in Mijn Odido als je deze zou willen. Je betaald ook sinds 17-04 niet meer voor de TV Box. 

Ok, dan heb ik er nu 1 via de app aangevraagd.

Hopelijk komt er dan ook maar 1 en niet toch 2.😉

Reageer