Beantwoord

Overstappen vanaf Ziggo

  • 24 August 2022
  • 7 reacties
  • 247 Bekeken

Ik ben aan het overwegen om over te stappen van Ziggo naar T-mobile.
We hebben glasvezel in de meterkast en een eigen Wifi Deco Mesh systeem wat zeer goed functioneert door het gehele huis incl tuin. 

Helaas bij onze huiskamer TV (meest gebruikte) alleen coax liggen en daar een UTP krijgen kan wel eens een uitdaging gaan worden.
Deze TV heeft niet de t-mobile app (is 4 jaar oud ofzo), dus hier zou ik moeten kijken via een TV kastje. 

Is het haalbaar/ betrouwbaar om het TV kastje te voeden via een uitbreiding op het Mesh systeem, dus een schoteltje er bij en die bedraad naar het kastje doorzetten?
De afstand van meterkast naar de TV is niet groot (4/5 meter wel met deuren), dus veel signaal verlies zou daar niet moeten zijn. Deze TV wordt het meest gebruikt en moet het gewoon stabiel doen.

In de keuken hebben we een Samsung the Frame, met dus de App en op de slaapkamer ook een nieuwe smart tv (en eventueel nog Chromecast).

Ben benieuwd naar de mogelijkheden.

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 August 2022, 11:26

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gjjvanbeek 

Bij T-Mobile kan je de Zyxel vervangen door de Deco dus op de internetkabel vanaf de mediaconverter aansluiten. Je hoeft enkel in de app IPTV,/VLAN in te schakelen bij advanced, kiezen voor custom ISP en VLAN id 300 invoeren voor internet en tv met connection type Dynamic IP.

Is er toevallig een lege leiding waardoor er een internetkabel vanaf de meterkast naar de woonkamer kan? Indien Guidion de kabel gaat aanleggen dan zijn hier mogelijk meerkosten aan verbonden.

Tv kijken via een mesh uitbreiding kan wel maar de kwaliteit kan niet gegarandeerd worden indien de Deco draadloos is verbonden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gjjvanbeek, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Superleuk dat je een overstap overweegt, je bent van harte welkom bij T-Mobile voor thuis! 😄 Begrijp ik goed dat je enkel COAX thuis hebt of gaat dat alleen om de aansluiting bij de tv? Heb je een DSL-aansluitpunt (ISRA-punt) in de meterkast of woonkamer? 

Onderstaand de meest voorkomende ISRA’s:

 

Mocht je wel een ISRA hebben, dan kun je de TV Box direct op het modem aansluiten in één van de LAN-poorten óf gebruikmaken van een powerline adapter. Met een powerline heb je echter wel het risico dat de draadloze verbinding niet optimaal werkt. Omdat ons signaal in HD doorgegeven wordt, adviseren we altijd om direct, bekabeld aan te sluiten. De TV Box zelf kan overigens niet op wifi via Mesh verbonden worden, dat ondersteunt de box niet. 

Misschien een brutaal voorstel, maar aangezien je een Chromecast hebt, kun je deze wellicht naar de woonkamer verplaatsen zodat je alsnog via de app kunt streamen - is dat een ideetje? Dan voorkom je veel gehannes met kabels en adapters.

 

Reputatie 7
Badge +16

Excuses voor de DSL referentie, ik zag oprecht niet dat je Glasvezel al benoemde in de tweede zin! 🤦‍♂️😅

Bedankt voor de reactie!
In de meterkast ligt glasvezel klaar, maar die gebruiken we nu (Ziggo) dus niet.

Het coax verhaal gaat uitsluitend over het aansluiten van onze "hoofd” TV. deze staat een 3- 4 mtr van de meterkast, maar is te oud want ik kan de T-Mobile tv app niet vinden in de store.
Op deze plek hebben we alleen een coax kabel via de kruipruimte liggen, deze vervangen voor een UTP wil ik gaan proberen maar weet niet of dit lukt.
Kijken via de chromecast zou kunnen, maar wil eigenlijk wel “ouderwets” met de afstandsbediening tv kunnen kijken.

Via Powerline adapter heeft ook mijn voorkeur niet.

Is een Xiaomi Mi TV box misschien ook een oplossing? We hebben een erg stabiel sterk wifi Deco systeem, zelfs in de tuin stream ik naar een tv (ziggo app of netflixen etc).
De hoofd TV zitten tussen 2 schotels (3-4mtr) in, dus heb daar wel een sterk signaal.

 

Reputatie 7
Badge +16

@gjjvanbeek Een Xiaomi mediabox zou zeker een oplossing kunnen zijn - mooi alternatief! Zolang de mediabox Android en/of Google TV ondersteunt, kun je de T-Mobile tv-app downloaden en gebruiken. Dat scheelt je dan ook weer één TV Box in het maandbedrag. 

Je zou voor de COAX eventueel nog een MoCA-adapter kunnen gebruiken, maar daar heb ik persoonlijke mindere ervaringen mee dus dat zou ik niet per se aanraden. 

Mochten wij je verder kunnen assisteren, laat het weten, dan pakken we het zo snel mogelijk verder op! 😄

Ja, bedankt! Dan is het werken via Wifi voldoende dus?
Dan ga ik daarvoor, even kijken naar de verschillende google ondersteunde mediaboxen als de Xiaomi of een nieuwe Google chromecast (met afstandsbedieng).

Bedankt voor de reacties!

Reputatie 7

Hi @gjjvanbeek,

De TV app zal helemaal werken via de wifi. Sterker nog, zo gebruik ik 'm zelf ook! Alvast heel erg veel kijkplezier.

Reageer