Beantwoord

Probleem HDMI HDCP2.2 met tb box (Amino Aria 610x)



Toon eerste reactie

36 reacties

@UmbertoR dat is jammer! Hopen dat T-Mobile hier snel naar kijkt. Goed dat je het probleem met een simpele splitter zelf op hebt kunnen lossen, maar dit zou bij toekomstige klanten niet de oplossing moeten zijn.
Hi @Sterre !

is het niet mogelijk om alleen de interface (het menu en de gids) Ultra HD te maken? De content kan dan gewoon Full HD blijven en krijgen de 4K tv's Ultra HD signaal met HDCP binnen. Win-win? 🙂
@rayyaanbayrak dit is goed nieuws! Van wat ik begrijp is deze update alleen op jouw tv kastje uitgevoerd? Geeft hij nu 4K resolutie door aan je tv?
Reputatie 1
Ik zal testen of het bij mij werkt, want de oplossing met de splitter is ook niet echt DE oplossing.
Het beeld flikkert soms, aan het begin was dat niet zo.

Ik hoop dat het werkt

Moet ik hiervoor zelf bellen of is het een algemene update?
Reputatie 1
@UmbertoR ik moest er zelf voor bellen.
Reputatie 1
@rayyaanbayrak

Ga het eerst zo proberen en dan de klantenservice/het technisch team bellen
Reputatie 1
Zo doet die het niet, ook niet na een hertstart van de box.
Ik heb de vraag uit gezet via de klantenservice
Reputatie 1
Met de splitter die ik heb gaat het niet geheel vlekkeloos. Af en toe flikkert het beeld
Ik ga nu wat anders proberen
splitter met op de ingang de tv-box dan op de uitgangen een kabel naar de tv en een kabel naar de receiver.
Kijken wat dat doet als ik het geluid van de tv-box via de receiver wil.

In het algemeen zal het betekenen dat oudere apparatuur niet gaat werken, omdat die niet HDCP2.2 compatibel zijn

verder ben ik nog in afwachting van de genoemde oplossing door @rayyaanbayrak
Reputatie 7
Hoi @UmbertoR

Het blijkt dat de oplossing voor @rayyaanbayrak voor jou niet heeft geholpen. Dat is balen. We zullen het dus niet aan de praat krijgen, omdat onze TV Box niet met 4K werkt en de receiver daarmee de foutmelding blijft geven. Ik kan het niet mooier maken.

Ik hoor daarom met grote belangstelling of jouw alternatief ervoor heeft gezorgd dat de melding wegblijft en er geen haperingen meer voordoen!
Reputatie 7
Hi UmbertoR, goed om te horen dat het gelukt is met de workaround! Ik begrijp dus dat je via de splitter het geluid en TV hebt kunnen scheiden zodat het geluid via de receiver loopt en het beeld rechtstreeks op de TV?
Reputatie 1
Ja en nee, als ik op de tv HDMI1 kies heb ik ook beeld

Reageer