Problemen geluid interrupties Mediabox en problemen afstandsbediening

  • 3 May 2024
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Hallo!

Sinds maandag zijn wij aangesloten met de Odido internet & TV. Tot nu toe bevalt het Internet gedeelte goed; super snel!

Echter ervaren wij enkele problemen met de Mediabox, die helaas onze ervaring sterk negatief beinvloeden. Deze zie ik nog niet onder de Known Issues.

  1. Met onregelmatige intervallen valt het geluid van de Mediabox steeds circa 1 seconde weg. Dit gebeurd gemiddeld elke paar minuten, maar soms ook 2 of 3 keer snel achter elkaar met enkele seconden ertussen. Herstarten van de mediabox of geluid via andere output lost dit probleem niet op. Hierdoor is het zeer storend TV kijken. @Odido Medwerker, kunt u aangeven of dit probleem bekend en erkend is, en of er gewerkt wordt aan een oplossing?
  2. Regelmatig ontkoppelt de verbinding tussen afstandbediening en TV; waardoor we het geluid niet meer aan kunnen passen. We hebben een quick-fix gevonden door de afstandbediening opnieuw te koppelen met de TV. In eerste instantie lukt de automatische verbinding dan niet (er wordt geen TV gevonden), maar vervolgens kan dan LG (onze TV) handmatig gekozen worden uit de lijst. Vervolgens dient de mediabox opnieuw opgestart te worden en dan werkt het weer. Echter is dit dus een terugkerend probleem. Goed om te weten is dat de mediabox via passthrough over eARC is verbonden met de TV. @Odido Medwerker, Kunt u aangeven of dit probleem bekend en erkend is, en of er gewerkt wordt aan een oplossing?
  3. Wel een known issue die wij ook ondervinden; blokkeren van de knoppen op de afstandsbediening na indrukken van de Source knop. Ik zag dat het probleem per 20/3 gevonden is en was benieuwd wanneer we de software update kunnen verwachten die dit oplost.

Zijn er andere klanten die dezelfde problemen ervaren?

Nora van Odido 14 dagen geleden

Hi @Boris Internet, ik ben blij om te zien dat het Internet gedeelte je zo goed bevalt! Uiteraard willen we er graag voor zorgen dat het TV gedeelte net zo goed gaat bevallen. 

Punt 1 is bekend bij ons en we zijn hard aan het werk om ervoor te zorgen dat dit met de nieuwe software update van de Mediabox opgelost gaat worden, wanneer deze precies beschikbaar wordt is nog niet bekend. Hetzelfde geldt voor punt 3, de datum van de software update is nog niet bekend maar zodra we hier meer informatie over hebben laten we dit gelijk weten. 

Punt 2 komt mij nog niet bekend voor en ik wil hier graag verder naar kijken voor je! Blijft de afstandsbediening nog wel gekoppeld aan de Mediabox of wordt deze verbinding ook ontkoppeld? Ik vind het top om te zien dat je een quick fix gevonden hebt, maar het is jammer dat dit geen permanente oplossing is. Hoe lang duurt het ongeveer tot deze quick fix niet meer werkt en het probleem terug komt? Hebben we het hier over uren of dagen? 
 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Boris Internet, ik ben blij om te zien dat het Internet gedeelte je zo goed bevalt! Uiteraard willen we er graag voor zorgen dat het TV gedeelte net zo goed gaat bevallen. 

Punt 1 is bekend bij ons en we zijn hard aan het werk om ervoor te zorgen dat dit met de nieuwe software update van de Mediabox opgelost gaat worden, wanneer deze precies beschikbaar wordt is nog niet bekend. Hetzelfde geldt voor punt 3, de datum van de software update is nog niet bekend maar zodra we hier meer informatie over hebben laten we dit gelijk weten. 

Punt 2 komt mij nog niet bekend voor en ik wil hier graag verder naar kijken voor je! Blijft de afstandsbediening nog wel gekoppeld aan de Mediabox of wordt deze verbinding ook ontkoppeld? Ik vind het top om te zien dat je een quick fix gevonden hebt, maar het is jammer dat dit geen permanente oplossing is. Hoe lang duurt het ongeveer tot deze quick fix niet meer werkt en het probleem terug komt? Hebben we het hier over uren of dagen? 
 

Reageer