Mijn dank is alvast groots
Heb ik nog een lastige vraag echter weet ik niet of ik dat hier kwijt kan.
Ik ben nu een aantal weken klant en al vanaf het begin heb ik problemen met mijn stb. Wanneer ik de stb en de tv aanzet heb ik zwart beeld.
Voorheen had ik de wifi+ extenders aangesloten op de stb echter het middelste lampje ging steeds weer uit en zag op de tv de melding "geen internet" staan. Na vele keren de helpdesk te hebben gebeld kreeg ik steeds weer een andere oplossing tot gegeven moment ik gezegd heb dat ik geen vertrouwen meer heb en heb de wifi+ extenders opgezegd.
Echter het probleem is niet opgelost aangezien de klantenservice maar een doel voor ogen heeft en dat is dat ik kabels ga trekken naar de woonkamer en de slaapkamer. Maar dat gaat in dit geval niet aangezien ik door mijn ziekte geen kabels over de vloer mag laten lopen en wegwerken via plinten een enorm bedrag kost.
Als oplossing kreeg ik dat ik de kabel van Ziggo er moest uittrekken en te vervangen voor een UTP kabel. Ik moet eerlijk zeggen zeggen dat ik in jaren nog nooit zo'n dom antwoord heb gehad zelfs niet toen ik de opleiding voor klantenservice medewerker (waaronder ook T-Mobile) heb gevolgd.
Nu heb ik op 3 plaatsen (de basis zit in het stopcontact in de meterkast en vanuit daar een kabel naar - inmiddels poort 4 - aangezien ik op geen van de andere poorten een betere oplossing had, de tweede Powerline adapter zit in de muur in de woonkamer en de UTP kabels lopen naar de stb en de derde zit in het stopcontact van de slaapkamer) gebruik gemaakt van een TP-Link Powerline adapter zonder wifi die ik vorig jaar heb gekocht.
Maar wat wil nu het feit dat wanneer ik mijn tv (Philips) en stb op mijn slaapkamer aanzet ik zwart beeld heb.
Pas wanneer ik de stekker van de stb er uithaal en weer terug doe na ongeveer 15 tot 30 seconde heb ik weer normaal beeld.
De klantenservice zegt dat dit probleem niet aan de stb ligt maar aan de combinatie van de Powerline adapters en mijn onwil om kabels te trekken. Ook hebben ze het steeds over een splitter al kunnen ze niet uitleggen wat ze bedoelen. Ze kunnen de Amino's wel gewoon uitlezen.
Zelf denk ik met mijn kennis van zaken dat het aan de Amino ligt.
Zouden jullie mij kunnen helpen?
Greetz,
Marc