Beantwoord

Problemen met radioweergave na update

  • 14 August 2023
  • 10 reacties
  • 56 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo, tijdje terug een verplichte update moeten doen vanwege problemen met weergave programma's.

Sindsdien tal van problemen en irritaties, waarvan de belangrijkste is dat ik radio opeens alleen maar via tv scherm kan afluisteren, niet meer via mijn tuner/ boxen. CD weergave gaat vlekkeloos dus het ligt niet aan mijn apparatuur.
Heb dit drie jaar terug ook gehad. Toen moest er iets omgezet worden. Tuner deed het toen wel weer, maar sindsdien wel slechtere geluidskwaliteit, met soort van ploffende geluidjes hoorbaar, m.n. bij klassieke muziek erg irritant. In combinatie met deze nieuwe problemen wel aanleiding om me af te vragen of een andere provider geen betere keuze zou zijn.
Maar goed, ik wacht jullie reactie nog even af. 

Overige irritaties: 

  • al mijn opgeslagen tv programma's waren gewist na update
  • radiozender verspringt - na uitschakelen tv - steeds terug naar radio 1, voorheen bleef ie keurig op mijn favoriete radiozender staan
  • Heb nu opeens 2 afstandsbedieningen nodig voor aanzetten tv (voorheen 1)
  • Regelmatig storingsmeldingen bij schakelen van een programma, loopt dan vast
  • Menuweergave slechter leesbaar vanwege kleinere icoontjes zenders

Groet,
Bach

icon

Beste antwoord door Bach 14 August 2023, 20:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Bach 

Welke TV decoder gebruik je? Het klinkt alsof dit nog een “oude” is. Een moderator kan deze voor je vervangen. TV opnemen wordt dan b.v. in de cloud gedaan in plaats van op de harddisk in de decoder.

Dank voor je reactie. Onderop staat: Amulet 515b.
Maar vanaf nu gaan opnemen in de cloud brengt mijn gewiste programma's niet meer terug en lost het probleem met radioweergave ook niet op.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bach, welkom op onze Community!

Ik ruil de TV Box graag voor je om naar een Amino Aria.Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Hallo Tommie,

Dat voelt als mosterd na de maaltijd met extra kosten. Is nu even niet mijn prioriteit.
Ik wacht m.n. op iemand die het probleem met radio weet op te lossen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Bach , cloud opnemen kost dan wel €5,- maar de additionele kosten voor de HDD recorder verdwijnen weer. Dus per saldo is het geen extra kosten.

Gewiste opnames komen hierdoor inderdaad niet terug, De nieuwe decoders hebben een 3.5MM uitgang voor naar ene versterker. Daar kun je dus zonder TV ook radio via luisteren. Deze decoders zijn bij de meeste klanten nu in gebruik. 

Hallo Eric, welke garantie heb ik dat de nieuwe decoder wél werkt i.c.m. mijn tuner? 

Want is het probleem dan gelegen in combi oude tv box + nieuwste update? Dan moet dit probleem beslist niet alleen bij mij optreden.. en had ik allang een bericht hierover van T-Mobile verwacht.

Reputatie 7
Badge +14

Als je tuner een AUX ingang o.i.d. heeft gaat dat zeker werken. Je hebt dan zo'n kabeltje nodig.

 

Hallo Eric,

Niet om te zeuren, maar toch..  JA, mijn tuner heeft zo'n AUX ingang, en JA, ik gebruik exact zo'n kabeltje tussen mijn huidige tv box en mijn tuner. En NEE, dat werkt dus opeens niet meer sinds die verdomde update.
Dus wat garandeert mij dat dit nu wel gaat werken met een nieuw TV Box? 

Of het moet zijn dat dit probleem al bekend is / voorzien was?

Dan rijst opnieuw de vraag… waarom vooraf geen enkele informatie van T Mobile ontvangen over een op hande zijnde update met mogelijke problemen voor oudere TV Boxen? En proactief al een nieuwe TV Box geleverd? Of op zijn minst zodra problemen bekend raakten een bericht hierover, met excuses voor mogelijke overlast?

Vind dit zo waardeloos en consument onvriendelijk.

Kun je me svp in simpele taal uitleggen waarom door deze laatste update mijn huidige TV Box niet meer een afgifte naar tuner/boxen geeft en waarom een nieuwe TV Box dat dan opeens wél weer zou doen?

Want nu aarzel ik nog steeds.. TV Box inruilen, of Provider inruilen

****  en ondertussen heb ik alweer enkele uren géén tv ontvangst.. ook niet na stekkers eruit van TV Box, modem etc. Voortdurend de mededeling: geen videosignaal in beeld… %$ #@!
Wat kan ik hier aan doen???

 

sorry.. probleem geen beeld net opgelost.. was mijn fout, stekkertje was iets los gaan zitten door gedoe en geschuif met TV Box

Reputatie 7
Badge +14

Fijn dat je dit nog even meldt! Gelukkig is het soms niet zo ingewikkeld.  Maar ik had dat niet als oplossing durven aandragen 😀

Reageer