Beantwoord

Problemen met TVbox +recorder

  • 18 August 2020
  • 12 reacties
  • 320 Bekeken

Reputatie 1

Hallo, ik heb all geruime tijd problemen met de TV box met recorder. wanneer ik via menu een prgramma van willekeurige zender wil opnemen, wordt dit normaal gedaan,via recorder knop rode indicatie knippert. De volgende dag wil ik via opnames  het opgenomen prgram bekijken,en hier gaat het fout,erkomt geen beeld ,alleen in de rechterbovenhoek scherm verschijnt een error “er is een fout opgetreden probeer het later opnieuw” ,daarna kan ik heel moeilijk terug naar live tv, via blauwe knop afst,bed. moet i k bevestigingen,maar dan kom ik ineen prgram wat al veel eerder bekeken is,en dat schijnt  ie opgenomen te hebben. Door alle opnames te wissen kom ik met veel moeite weer in in live tv. TVbox router diverse malen gereset,spanning eraf,alle verbindingen gecontroleerd,niets helpt,inmiddel een nieuwe TVbox gekregen ,maar deze heeft hetzelfde euvel. Wat te doen. Ik mis vooral nu een paar mooie prgramma's die ik wil opnemen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 19 August 2020, 11:35

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @hfigge, welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan oplossingen! 😊

Goed dat je al een aantal stappen doorlopen hebt en het euvel geprobeerd hebt te verhelpen, nu wil ik graag je verbinding goed doormeten en analyseren om te checken waar de kernoorzaak ligt. Ik kan met de opgegeven informatie in jouw gebruikersprofiel echter geen contract vinden. Zou je mij alsjeblieft een privébericht willen sturen voorzien van de volgende gegevens:

-je postcode en huisnummer

-geboortedatum

-de laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik deze gegevens binnen heb, ga ik meteen aan de slag voor je. 

Om je alvast zo goed mogelijk te helpen, heb ik nog een tip die bijna altijd recorderproblemen oplost:

► Hoe doe ik dat?

1. Ga naar Menu
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Systeeminformatie

4. Klik op Herstart
5. Klik op Herstart gebruikersinterface


De interface zal nu herstarten dit kan tot 2 minuten duren. 3 puntjes verschijnen linksboven in beeld.

Klopt het dat je een Entone Amulet 515 TV Box hebt? In dat geval kun je via bovenstaande methode de gebruikersinterface herstarten, dit zal ervoor zorgen dat de opname-issues verdwijnen. Mocht dit geen uitkomst bieden, dan meet ik graag alles door. We komen er samen uit, dat weet ik zeker! 😉👍

Reputatie 1

Goedenmorgen Jason,

Sorry ,maar ik ben er weer, ik dacht de laatste keer na een 20 sec spanning eraf van de router,dat het opgelost was, maar na een aantal dagen een programma te hebben opgenomen, kwam hetzelfde euvel terug. Geen opname. foutmelding en bij het terug gaan naar live tv  komt hij in een programma wat we een uur geleden bekeken hebben. Gisteravond weer een prgram opgenomen RTL5, Hij meldt dat hij start met opname,na x tijd melding opname gestopt. Hierna via menu opname bekijken ,zwart beeld. hierna ikost het moeite op weer live tV te krijgen,een enkel program reageert meteen met beeld en anderen krijg je ook zwart beeld. Steeds geeft hij error ,er is iets misgegaan probeer het opnieuw. hij maakt er een puinhoop van. Eeen paar keer heeft hij wel goed opgenomen en kan je het afspelen,maar de laatste tijd alleen maar ellende. Ik had de nieuw  gestuurde box teruggestuurd, en ik denk dat het niet in de box zit, maar waar wel.? Ik hoop dat ik niet lastig ben maar dit is ook niet leuk.

Reputatie 1

Hallo Jason,

Nog een punt ,gisteravond ,hadden bij SBS6 storing, het beeld vervormde en dat bleef een tijd doorgaan,schakelde naar een zender er naast dat was het beeld goed. en dat heeft in het verleden ook diverse malen gedaan, Een volgende punt is,  kan het aan de router liggen. Een maand of 3 geleden kwamen we thuis van bezoek buienland ,en wilde even op onze tablet kijken of er mails binnen waren gekomen, we constateerde dat we geen wifi hadden,nog op de tablet en nog op de GSM. na enkele pogingen kwamen we erachter,dat de router gereset was,en in de oorspronkelijke instelling stond ,netwerknaam was veranderd en de netwerkcode/wachtwoord. Niemand was hieraan geweest,heel vreemd. Kan het zijn dat door bijv. onweer waarbij plots een piek in het net kan ontstaan(overspanning) dit een oorzaak van het euvel is? Want het is wel gek dat hierna de ellende ook is begonnen.

Ik hoop dat hier wat mee kan doen.

Groet,

H.Figge

hjhfiggesr@gmail.com

Goedemorgen @hfigge , Hoe heb je de box aangesloten op het modem? Gewoon rechtstreeks met een kabel of gebruik je een verbindingsset of switch er tussen.

Reputatie 1

Goedenmorgen,

De box is via kabel aangesloten.

@hfiggeDan zou je een powerflip kunnen proberen, box van de stroom, LAN kabel er uit, box aan de stroom en wachten tot die aangeeft dat er geen verbinding is, dan de LAN kabel er in, als extra kun je ook nog even het modem opnieuwe opstarten voordat je de LAN kabel er in doet.

Lost dat het niet op zal TM een reset op afstand kunnen uitvoeren, je bent dan wel alle opnames kwijt die er op staan.

 

ps, als je de volgende keer even een @ voor de gebruikersnaam zet krijg diegene een seintje.😉

Reputatie 1

Ok bedankt zover. Ik zal  a.s. woensdag dit uitvoeren. Vandaag en morgen bezet.

Ik hou u op de hoogte.

 

Reputatie 1

Goedenmorgen,

Ik heb vandaag de powerflip uitgevoerd, voor de TV box en het modem.

Ik zal in de loop van de dag een progr opnemen en kijken of het geholpen heeft.

Groet H.Figge

@hfigge 

Reputatie 1

Goedenmorgen Hr Doornenkamp 33

Eergisteren na de powerflip  een prgram opgenomen, bij het bekijken van een andere zender, even naar de optenemen zender gekeken die nog bezig was, deze gaf zwart beeld.Voor heen toen alles normaal werkte kon dat,nu  ook niet meer, Maar uiteindelijk na de melding dat de opname geeindigd was,deze bekeken, echter ook hier wederom zwart beeld dus geen opname. Dus er is niets veranderd.Ik geloof dat het toch in de router zit, want deze heb ik tegelijk met de powerflip ook gereset 1min spanning eraf.

Wat gaan we nu doen.

Oh en aub, geef aan klantenservice door dat ze op moeten houden met emails en brieven te sturen dat ik de tv Box moet terug sturen. Ik had voor de tweede keer een nieuwe TV box gestuurd gekregen, terwijl de gene die ik nu heb ook onlangs vervangen is, deze

laatste is op 10 sept teruggestuurd,Zie bijgaand recu Post

 

Reputatie 7

Hi @hfigge, top dat @Doornekamp33 je zo goed geholpen heeft. Hij is alleen geen medewerker van T-Mobile maar een medeklant dus ik neem het stokje even over. :wink: Jammer om te horen dat de resets niet hebben geholpen, ik ga dit graag verder onderzoeken. Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 1

Goeden morgen,

Hierbij mijn gegevens.

XXXX

De problemen die wij hebben zijn al van een paar maanden, en een collega Jason is ook aan een tijdje ermee bezig geweest, echter zonder resultaat.

Moderator edit: geen persoonsgegevens in een publiek topic plaatsen, alsjeblieft. Thanks!

Reputatie 7
Badge +7

@hfigge ,

 

Wilt u de privé gegevens even uit het bericht verwijderen. Dit kan door op de drie puntjes rechtsonder in het bericht te klikken en op bewerk te klikken.

Een privé berichtje kun u versturen door op de foto naast de naam te klikken en daarna het envelopje aan te klikken. Zodat niet iedereen uw gegevens kan gebruiken(misbruiken)

Reageer