Beantwoord

Problemen TV sinds update

  • 19 August 2023
  • 27 reacties
  • 390 Bekeken

Sinds de nieuwe update dien ik bijna dagelijks onze box opnieuw op te starten zodra we de TV aanzetten..dit omdat hij telkens aangeeft “er is iets misgegaan probeer opnieuw “ je drukt dan op OK maar het probleem blijft..zodra ik de box reset en opnieuw opstart dan blijft het goed gaan..erg irritant om je box dagelijks te moeten resetten!!! Graag zie ik dit probleem opgelost..

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 22 August 2023, 13:35

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Cindy050372, ik wil dit graag voor je oplossen en ervoor zorgen dat jij weer zorgeloos tv kan kijken!

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen.

Mocht je hierna deze melding nog steeds krijgen, dan wil ik graag voor je nakijken of het probleem misschien in de TV Box zelf zit. Dit kan ik nu niet voor je doen, omdat ik geen abonnement kan vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in jouw My T-Mobile account onder het kopje ‘Mijn gegevens’. Daar zie je bovenaan de pagina jouw klantnummer staan. Laat het me weten zodra je jouw klantnummer hebt toegevoegd aan jouw profiel, dan kan ik gelijk op onderzoek gaan voor je! 

Beste Nora, ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Cindy050372, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.

Ik zie dat je in bezit bent van twee verschillenden TV Boxen, een Entone Amulet 515 en een Entone Kamai 510. De Entone Kamai 510 is een verouderde TV Box, deze ruil ik graag voor je om naar een Amino Aria. Ook de Amulet 515 ruil ik graag voor je om naar een Amino. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis.  

 

Daarnaast zie ik dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem, ook deze wil ik voor je omruilen naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan ik dit allemaal voor je in gang zetten? Dit zal het probleem oplossen!

Hallo,

Mag ik dit topic kapen met hetzelfde probleem?

Ik ervaar dus identieke problemen sinds de update. Het beeld staat stil. Kanaal wisselen helpt dan even maar al snel moet je toch resetten.

3 weken geleden de helpdesk gebeld en ze zeiden dat dit een bekend probleem was en ik zou 2 nieuwe TV boxen krijgen. Nog niks ontvangen dus ik heb eergisteren weer de helpdesk gebeld en die wist nergens van en kon ook niks terugvinden. Begon het hele riedeltje over lampjes en resetten. Kan zij ook niks aan doen maar probleem dus nog niet opgelost. Ik heb volgens mij ook 2 oude Entone boxen maar dit kunnen jullie uitlezen. Graag deze vervangen. 🙏

Reputatie 7
Badge +9

Hi @chlorophyl, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Uiteraard ruil ik je TV Boxen en DrayTek modem voor je om. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan ik dit allemaal voor je in gang zetten?

Hi @chlorophyl, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Uiteraard ruil ik je TV Boxen en DrayTek modem voor je om. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan ik dit allemaal voor je in gang zetten?

Sorry voor de dubbele melding. Mijn scherm werd niet gerefreshed. Ja graag, zet het maar in gang. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

@chlorophyl dat geeft niks haha! Ik moet het alleen melden omdat het in onze huisregels staat en anders wordt alles een rommeltje.

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

Ook is dit terug te zien in My T-Mobile,

 

Eh ja dat is nog een dingetje. Ik zie wel mijn mobiele abonnement daar maar niet mijn Thuis abonnement. Die zijn wel gekoppeld anders zou ik ook geen korting kunnen krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +9

@chlorophyl dat is inderdaad wel gek. Als je klikt op “Ik heb nog een abonnement” lukt het dan niet om je abonnement te koppelen? Zo niet, welke melding ontvang je dan?

Ik krijg deze melding:

 

Onbekend adres
Het opgegeven adres komt helaas niet voor in onze systemen. Controleer je gegevens en probeer het nog eens.
 
Het adres klopt wel.
Reputatie 7
Badge +9

@chlorophyl hmm dit is een bekend probleem bij My T-Mobile. Ik heb je mobiele abonnement ontkoppeld. Zou je kunnen inloggen in My T-Mobile en eerst je Thuis abonnement kunnen proberen te koppelen en daarna je mobiele abonnement? Lukt dit nog niet, trek dan aan de bel. Dan moet ik het doorzetten naar onze specialisten.

Thuis lukt maar nu lukt mobiel weer niet. Als ik mijn nummer opgeef en daarna de code ga ik na ‘bevestigen’ niet verder en blijf in hetzelfde scherm.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @chlorophyl 

Ik ga je proberen te helpen met je mobiele vraag.  Zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!

Beste Tommie,

 

ik zie nu je antwoord pas. Graag zou ik dit allemaal willen laten aanpassen.

 

Mvg, Cindy 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Cindy050372, heb je het over dit bericht?

 

Hey @Cindy050372, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.

Ik zie dat je in bezit bent van twee verschillenden TV Boxen, een Entone Amulet 515 en een Entone Kamai 510. De Entone Kamai 510 is een verouderde TV Box, deze ruil ik graag voor je om naar een Amino Aria. Ook de Amulet 515 ruil ik graag voor je om naar een Amino. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis.  

 

Daarnaast zie ik dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem, ook deze wil ik voor je omruilen naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan ik dit allemaal voor je in gang zetten? Dit zal het probleem oplossen!

 

Zo ja, dan zullen we dit direct voor je in gang zetten!

 

Ja 👍 

Reputatie 7
Badge +9

@Cindy050372 bedankt voor je snelle reactie. 

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

Beste Tommy

 

sinds gisteren is alles vervangen. De TV box en de router..echter blijf ik nog steeds problemen ondervinden met de TV .. we krijgen om de paar minuten de melding:

Ik wordt hier niet vrolijk van..jarenlang geen problemen gehad en sinds de update is het bar en boos.. en met de nieuwe apparatuur dus totaal niet opgelost..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Cindy050372, bedankt voor je terugkoppeling.

We zijn nog een keer naar de verbinding gaan kijken, klopt het dat de TV Box niet direct op het modem is aangesloten? Zo ja, kan je die direct aan ons modem aansluiten. Ook zouden we je willen vragen om een andere ethernet kabel te testen.  

De kabel loopt vanaf de box onder het huis door (kruipruimte) naar de meterkast en zit daar in de modem. En de ethernetkabel die er ligt is de kabel die we destijds van T-mobile gehad hebben.. 

Het gekke is dat we voor de update nooit problemen hebben gehad. 

De monteur is dinsdag geweest en heeft de nieuwe router aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +9

@Cindy050372 dan zou theoretisch gezien alles goed moeten werken. Kan je de TV Box voorzien van een factory reset? Dit doe je zo: 

Amino Aria (zonder opnamefunctie)

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

@Tommie van Odido ondanks dat ik de box gereset heb en de andere kabel geprobeerd heb blijven de klachten bestaan..ongeveer 30 min kunnen we normaal tv kijken en dan begint het probleem weer opnieuw..en dit houdt dan continu aan of ik moet telkens de box resetten of van de stroom halen.. dit is gewoonweg niet fijn meer TV kijken..en nogmaals dit is allemaal gebeurd sinds de update die door jullie is gedaan!!!!!!! Ik ben er echt klaar mee nu … voorheen hadden we nooit problemen!!!! We kunnen niet meer gewoon televisie kijken maar betalen wel..

Reputatie 7
Badge +9

@Cindy050372 bedankt voor je terugkoppeling.

Ik heb zojuist een taak aangemaakt voor onze techneuten, zij gaan hier een blik op werpen en hopelijk hebben zij het verlossende antwoord. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen.

@Tommie van Odido ik kreeg zojuist een berichtje dat het probleem is opgelost. Dat is fijn, maar ik had graag geweten wat het probleem nou eigenlijk was en waar het hem in zat.. bedankt in ieder geval voor je hulp.

Reageer