Beantwoord

Radio gaat storen na verloop van tijd



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7

Hi @Julian van Neerbos, merci voor de aanvullingen! Ik wil dat hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt, dus ik heb een nieuwe TV Box voor je aangevraagd. In plaats van de Entone, komt er een Amino Aria jouw kant op. Dit is een nieuwer model, dus ik hoor heel graag van je - zodra deze up and running is - of de problemen hiermee zijn verdwenen. De status van de bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Houd je ons hier op de hoogte? 😊

Reputatie 1

@Lisa helaas het veranderen van netwerkpoort heeft niet geholpen. Een paar uur daarna begon het wederom te storen. Blauwe knop bij SBS heb ik niet kunnen testen. De radio staat hier de hele dag aan dus dat is voor ons het belangrijkste om op lossen. Als een nieuwe tuner noodzakelijk is dan graag. Dit is een oud beestje die ik volgens mij al meer dan 8 jaar heb. 

Reputatie 1

Als de tv beschikt over een HDMI-ARC aansluiting en ook de soundbar hierover beschikt is het beter en handiger hier gebruik van te maken, het grote voordeel hiervan dat de soundbar dan automatisch opstart met de tv en tevens sluit bij het uitzetten van de tv.

Ander voordeel is dat het geluid van de soundbar geregeld word met de afstandsbediening van de tvbox (indien aanwezig) 

Hi, de reden dat ik het zo heb aangesloten is dat ik ook nog andere apparaten heb waarvan ik het geluid via de soundbar heb lopen.

Overigens start de soundbar al automatisch op als de TV aangaat en is het geluid van de soundbar te bedienen met de afstandbediening van de tuner (mede als die van de TV). 

 

Reputatie 7
Badge +1

Als de tv beschikt over een HDMI-ARC aansluiting en ook de soundbar hierover beschikt is het beter en handiger hier gebruik van te maken, het grote voordeel hiervan dat de soundbar dan automatisch opstart met de tv en tevens sluit bij het uitzetten van de tv.

Ander voordeel is dat het geluid van de soundbar geregeld word met de afstandsbediening van de tvbox (indien aanwezig) 

Reputatie 1

Hi @Lisa, de tuner is rechtstreeks aangesloten op het modem. Er zit geen eigen apparatuur tussen. Momenteel staat de tuner in stand-by mode (aangezien er niemand thuis is). Zou dat de reden kunnen zijn dat je deze niet ziet? Het Zyxel modem heb ik sindskort daarvoor had ik een Draytak waar hetzelfde probleem speelde. Ik verwacht daarom niet dat het switchen van LAN poort zal helpen (maar zal het wel proberen). De tuner is verbonden met de TV dmv een HDMI kabel. Hier loopt ook het geluid over heen. De TV zelf is weer verbonden met een soundbar dmv SPDIF / Optisch.

Of de problemen met SBS er nog zijn zal ik moeten testen. Aangezien ik dat niet meer heb geprobeerd sinds de laatste keer dat het mis ging.

 

Reputatie 7

Hi @Julian van Neerbos, super dat je gelijk deze handeling kon verrichten! Ervaar jij na de powerflip ook nog steeds hetzelfde issue met SBS? Zo ja, dan wil ik je vragen om een ander LAN-poort op het modem te testen. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Kun je hier eens tussen switchen en aangeven of dit een verbetering oplevert? Daarnaast zie ik de TV Box niet terug in de verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem of maak je gebruik van eigen apparatuur zoals adapters? 

Werkt het geluid daarnaast wel zonder problemen als je de tuner loskoppelt? Als je daarnaast kan aangeven welke audio uitgang je gebruikt, dan ga ik verder op zoek naar de oplossing. Denk hierbij aan SPDIF / Optisch, Tulpstekkers en een 3.5 mm Jack aansluiting. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Hi @Julian van Neerbos ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd of een herstart van de TV Box het probleem doet oplossen. Hoe je deze doet, vind je op onze Wiki: 

De Entone TV Box die je gebruikt, moet gezegd worden, is lichtelijk verouderd, waardoor problemen met de software en eventuele fouten voor kunnen komen. Mocht het probleem zich dan voort blijven zetten, is een ruil voor een nieuwer exemplaar wellicht nodig. Ik hoor daarom ook graag of het probleem is opgelost! 

Hi, dat werkt helaas niet evenals een reset van de tuner. Dus als een nieuwe een oplossing is dan graag!

Reputatie 7
Badge +1

Ondanks dat de Entone tv box technisch gezien lichtelijk verouderd is heeft deze box wel een groot voordeel t.o.v. de Amino box en wel dat de Entone voorzien is van een optische aansluiting, vooral als men de box ook voor radio luisteren gebruikt heeft dat een groot voordeel.

Reputatie 7

Hi @Julian van Neerbos ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik ben erg benieuwd of een herstart van de TV Box het probleem doet oplossen. Hoe je deze doet, vind je op onze Wiki: 

De Entone TV Box die je gebruikt, moet gezegd worden, is lichtelijk verouderd, waardoor problemen met de software en eventuele fouten voor kunnen komen. Mocht het probleem zich dan voort blijven zetten, is een ruil voor een nieuwer exemplaar wellicht nodig. Ik hoor daarom ook graag of het probleem is opgelost! 

Reputatie 7
Badge +1

@Julian van Neerbos Dat probleem bij SBS is mij ook wel eens opgevallen, als je terug kijkt met de blauwe knop gaat het programma na een minuut of 5 terug naar live,  druk je vervolgens weer de blauwe knop in gaat het goed.

Wel zie je dan 2x het begin opnieuw