Beantwoord

Reset naar fabrieksinstellingen

  • 4 January 2021
  • 14 reacties
  • 295 Bekeken

Reputatie 2

Graag een reset naar de fabrieksinstellingen. Hij loop regelmatig vast, vooral op opgenomen Duitse zenders. Heb alle reset opties al geprobeerd, helpt niet.

Dank

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 11 January 2021, 09:32

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Delcour, dat ga ik meteen in orde maken voor je. Sorry dat mijn antwoord langer op zich liet wachten! We proberen normaliter binnen 24 tot maximaal 48 uur te reageren, maar soms neigt het meer richting die 48 uur. 

Ik heb je TV Box volledig gereset. Laat me alsjeblieft weten of het geholpen heeft, alvast bedankt voor je medewerking!

P.s. ook zie ik dat het modem al 97 dagen onafgebroken online is; dat is een goede indicatie want betekent dat de verbinding nooit weggevallen is, maar kan ook zorgen voor kleine haperingen in de bekabeld aangesloten apparatuur. Mag ik je verzoeken om het modem gedurende 20 seconden stroomloos te houden?

Reputatie 2

Vervelend, is net al gedaan en nu weer. Zat net naar een nieuwe opname te kijken.

Houden jullie dat niet bij wie wat doet?

Of komt het door een dubbel bericht van mijn kant?

Paul

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Delcour, wat rot, excuses daarvoor! Ik heb jouw profiel doorgenomen voordat ik de box ging resetten en ben daar geen enkele log of notitie tegengekomen die duidt op het resetten van de box. 

Mijn intentie was absoluut niet om je onnodig van extra last te voorzien. Ik vermoed dat het dan inderdaad door een dubbel bericht van jouw kant komt, maar dat doet niets af aan dat ik het ook had kunnen vragen. Mijn bedoeling was er enkel op gericht om gelijk actie te ondernemen omdat je al langer dan 24 uur wachtte op een reactie en zelf met dit verzoek kwam.

Werkt alles inmiddels weer? Zo ja, veel kijkplezier toegewenst! Zo niet, laat het me weten, dan onderneem ik vervolgstappen.

 

Reputatie 2

Geen probleem, er zijn erger dingen.

Alles werkt prima, maar het wordt interessant te zien wat er op de lange duur gaat gebeuren.

dank!

Paul

Reputatie 2

Helaas, het was van korte duur,

Zojuist een programma opgenomen van de ZDF doorgespeeld en het kastje liep weer snel vast.

Enig optie: stekker er uit en herstarten.

Zou een ander kastje nog een optie zijn?

 

Paul

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Delcour, ik meet alles hier nog op afstand door om te zien of ik het euvel kan duiden en kom er snel op terug. Als blijkt na mijn onderzoek dat de box nog steeds voor problemen zorgt, dan zal ik deze absoluut omruilen voor een vervangend model.

Wat me wel meteen weer opvalt, is dat het modem al 98 dagen online is. Zou je deze eens kunnen herstarten? Dan kan ik zo gelijk nagaan of het niet in de verbinding zelf zit.

Je hoort straks meer van me (later in de middag)!

Reputatie 2

Heb het modem herstart. Ben benieuwd of je iets kunt meten.

dank

Paul 

Reputatie 7
Badge +16

@Delcour Bedankt voor je medewerking! Zou je het volgende willen uitproberen alsjeblieft?

  1. Menu > Instellingen > Systeeminformatie
  2. Herstart > Herstart gebruikersinterface

Indien dit ook nog niet werkt, dan rest ons niets anders dan de box vervangen. Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je!

Reputatie 2

Dat had ik al eens geen, maakt ook niet uit.

Een ander kastje zie ik als enige oplossing nu.

Vreemd. Wou dat ik er achter kon komen waarom enkel die Duitse zenders problemen geven.

Heel af en toe een andere mijn veel spoelen en zoeken, maar die Duitse consequent.

dank

Paul

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Delcour, dat het probleem zich vooral voordoet bij Duitse zenders is vreemd; ik zal de TV Box omruilen voor een vervangend model. Graag zien we de huidige, vastlopende box retour gestuurd. Hoe je dit kunt doen, lees je in de e-mail die ik je straks stuur. Ook kun je een kijkje nemen in het speciale retourtopic voor alle info omtrent retourneren: Hoe stuur ik de apparatuur retour?

Houd er rekening mee dat de vervangende box ietwat vertraagd kan zijn wegens de drukte bij PostNL. Zodra jouw pakket klaar ligt voor verzending bij de distributie, zal PostNL je een Track & Trace code toesturen per e-mail. Zo kun je te allen tijde de status van verzending in de gaten blijven houden.

Reputatie 2

Het gebeurt bij Duitse zenders al heel snel, soms seconden.

Bij andere opnames komt het ook voor, maar soms pas na uren kijken en spoelen etc.

Ben reuze benieuwd of het andere kastje dit probleem niet heeft.,

Zo wel, leuk voer voor een onderzoek.

dank

Paul

Reputatie 7
Badge +16

@Delcour Ik vermoed dat de box ergens een obstructie ondervindt in de streams van de Duitse zenders, waarbij het om de reguliere zenders later pas opspeelt. Waarom dat precies gebeurt, weet ik nog niet. Dit kan ook met de box zelf te maken hebben. 

We gaan het uitdokteren samen, dat weet ik zeker. Bedankt voor je uitstekende medewerking hierin en alle updates die je gegeven hebt! 😄

Reputatie 2

Het is ergens vervelend, maar tegelijk ook een interessante puzzel!

Paul

Reputatie 7
Badge +16

Daar ben ik het volledig mee eens Paul! We gaan dit tot op de bodem uitzoeken. Tot die tijd: bedankt dat je zo begripvol en geduldig bent. 

Laat het alsjeblieft weten als ik iets anders voor je kan doen!

Reageer