schokkerige live beelden TV anywhere

  • 19 August 2023
  • 3 reacties
  • 162 Bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe TV welke 4k beelden aankan, van het merk TCL. Deze tv is bekabeld aangesloten en ik heb een glasvezel verbinding. Alle streamingdiensten werken perfect. 'Gewone' TV doet het prima in de TV anywhere app, maar wanneer er een live uitzending gekeken wordt, met name sportuitzending en, gaat het beeld irritant schokken. Ik krijg dit alleen opgelost wanneer ik de beeldkwaliteit van Auto afhaal en terugzet naar 1080p. Los van het feit dat dit behoorlijk irritant is om steeds opnieuw te moeten doen lijkt me dit niet de bedoeling. Wat is de oplossing van T Mobile hier voor?

apis4 8 maanden geleden

Via WiFi hetzelfde probleem, en ik heb de juiste app. Dat het via Chromecast goed gaat lijkt me logisch, die gaat maar tot Full HD. Met live tv bedoel ik een live uitzending, zeg een voetbalwedstrijd of iets als Veronica Inside. Hier kan de streamingdienst, wat T mobile in principe gewoon is, de beeldkwaliteit blijkbaar niet aan. Wanneer ik HBO op 4k stream gaat dit zonder enig probleem, dus de verbinding is uitstekend. Dan is het toch niet gek als ik me afvraag of dit aan de kant van de streamingdienst ligt? En alle poespas en technische snufjes op de tv zet ik altijd als eerste uit 😀

Zowel mijn tv als Chromecast zijn de 4K variant, wel kan je die Chromecast op een vaste resolutie zetten itt de/ een tv. Zet de Chromecast vast op 1080p50 en dan heb je de juiste resolutie en beeldfrequentie, de apps op Android TV draaien veelal op 60Hz maar ook dat is bij deze Sony tv (XH95) geen probleem (leidt niet tot haperen/ schokken) . Als Veronica Inside een ‘live uitzending’ is wat is dan ‘gewone TV’ in de T-Mobile app??

Misschien daarom dus juist met de beeldinstellingen mbt beweging spelen ivm het 50 vs 60Hz verhaal (beeld is 50Hz maar app draait op 60Hz).

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge

Ik heb sinds kort een nieuwe TV welke 4k beelden aankan, van het merk TCL. Deze tv is bekabeld aangesloten en ik heb een glasvezel verbinding. Alle streamingdiensten werken perfect. 'Gewone' TV doet het prima in de TV anywhere app, maar wanneer er een live uitzending gekeken wordt, met name sportuitzending en, gaat het beeld irritant schokken. Ik krijg dit alleen opgelost wanneer ik de beeldkwaliteit van Auto afhaal en terugzet naar 1080p. Los van het feit dat dit behoorlijk irritant is om steeds opnieuw te moeten doen lijkt me dit niet de bedoeling. Wat is de oplossing van T Mobile hier voor?

Via wifi eens proberen? En is het wel de goede app? Het is namelijk niet de TV ANywhere app maar de T-Mobile TV app … Nergens last van op een Sony tv met Android TV, en op een Chromecast met Google TV ook niet (evenmin op het ouderwetse Entone kastje, al waren er de laatste paar weken wel een aantal keer bevroren streams en ‘er is iets misgegaan’ foutmeldingen). Lijkt me niet dat er aan T-Mobile kant wat mis is als ‘gewone tv' wat ook gewoon live tv is het wel doet, misschien de instellingen voor beweging op  de tv ook eens nalopen. Enige wat T-Mobile hier aan kan verhelpen is een tv kastje (te huur) aanbieden lijkt me ...

Via WiFi hetzelfde probleem, en ik heb de juiste app. Dat het via Chromecast goed gaat lijkt me logisch, die gaat maar tot Full HD. Met live tv bedoel ik een live uitzending, zeg een voetbalwedstrijd of iets als Veronica Inside. Hier kan de streamingdienst, wat T mobile in principe gewoon is, de beeldkwaliteit blijkbaar niet aan. Wanneer ik HBO op 4k stream gaat dit zonder enig probleem, dus de verbinding is uitstekend. Dan is het toch niet gek als ik me afvraag of dit aan de kant van de streamingdienst ligt? En alle poespas en technische snufjes op de tv zet ik altijd als eerste uit 😀

Reputatie 6
Badge

Via WiFi hetzelfde probleem, en ik heb de juiste app. Dat het via Chromecast goed gaat lijkt me logisch, die gaat maar tot Full HD. Met live tv bedoel ik een live uitzending, zeg een voetbalwedstrijd of iets als Veronica Inside. Hier kan de streamingdienst, wat T mobile in principe gewoon is, de beeldkwaliteit blijkbaar niet aan. Wanneer ik HBO op 4k stream gaat dit zonder enig probleem, dus de verbinding is uitstekend. Dan is het toch niet gek als ik me afvraag of dit aan de kant van de streamingdienst ligt? En alle poespas en technische snufjes op de tv zet ik altijd als eerste uit 😀

Zowel mijn tv als Chromecast zijn de 4K variant, wel kan je die Chromecast op een vaste resolutie zetten itt de/ een tv. Zet de Chromecast vast op 1080p50 en dan heb je de juiste resolutie en beeldfrequentie, de apps op Android TV draaien veelal op 60Hz maar ook dat is bij deze Sony tv (XH95) geen probleem (leidt niet tot haperen/ schokken) . Als Veronica Inside een ‘live uitzending’ is wat is dan ‘gewone TV’ in de T-Mobile app??

Misschien daarom dus juist met de beeldinstellingen mbt beweging spelen ivm het 50 vs 60Hz verhaal (beeld is 50Hz maar app draait op 60Hz).

Reageer