Slechte beeldkwaliteit

  • 30 August 2021
  • 37 reacties
  • 3407 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het ligt niet alleen aan het aantal mbps, maar ook aan bijvoorbeeld de gebruikte codec. Hoe efficiënt is deze? Hoe is eea geconfigureerd. Het is jammer te lezen dat er nog weinig verbetering lijkt te zijn sinds de signalen bij de test van het vernieuwde TV product. Zeker bij grotere schermen valt het goed op. En dat terwijl T-Mobile op ODF juist mooie voorsprong had met de 1 op 1 Technicolor streams. Oftewel; zonder compressie. Jammer.

Reputatie 3

Als de stream van kpn van 4,5 mb al een duidelijk beter beeld geeft dan die van TM, hoe groot is die stream dan wel, 2 mb?

Reputatie 7
Badge +1

@apis4 De klanten met de Draytek kunnen inderdaad overgezet worden echter is dit op individuele basis m.a.w. men vraagt dit aan bij een moderator, daarom kan ik eigenlijk ook geen medelijden hebben als ze na overzetting klagen over het slechte beeld.

Aangezien men hier op dit forum heel duidelijk kan lezen dat het nieuwe platform heel slecht is, en feitelijk helemaal niets toevoegt aan het oude platform dan het verschil in opnemen.

Reputatie 6
Badge

Bedankt voor de info, ik zal de links eens doorlezen.

Voordat ik glas had kon ik trouwens ook kijken met de kpn app.

Ik had toen slechts een download van max 8 a 9 Mbit.


KPN via de app/browser is hooguit 6mbps, vlgns mij wordt het nu geknepen ‘buitenshuis’ tot 4,5Mbps ..

 

Maar het ziet er naar uit dat klanten met nog een Draytek modem inmiddels ook overgezet kunnen worden dus het onvermijdelijke lijkt steeds dichterbij te komen :expressionless:

Reputatie 3

Bedankt voor de info, ik zal de links eens doorlezen.

Voordat ik glas had kon ik trouwens ook kijken met de kpn app.

Ik had toen slechts een download van max 8 a 9 Mbit.

Reputatie 7
Badge +1

Gelukkig zit ik nog op het oude platform en de glasvezel aansluiting is WBA 100mb/s  de streams welke je dan krijgt komen van KPN wholesale.

In principe zou de bitrate zou dan volgens de gegevens van KPN bij glasvezel 12mb/s zijn dit geldt voor de zenders van NPO, RTL en Talpa  de andere HD zenders zijn 8mb/s voor HD en 4mb/S voor SD, in hoeverre dit klopt durf ik niet te garanderen.

Wat ik wel ergens gelezen heb dat de bitrate op het nieuwe platform 8mb/s is, dit is veel te weinig vandaar de vele problemen zeker bij grote tv's eigenlijk het zelfde als een motor die te weinig brandstof krijgt toegediend.

Voor een goed en duidelijk beeld is minimaal 12mb/s nodig en liefst nog hoger.

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/beeldkwaliteit-tv-496564#post966948

een stukje uit het KPN forum

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/de-hd-en-sd-bitrates-bij-kpn-en-ziggo/

Reputatie 3

Inderdaad zeg, wat een beroerd beeld, ik dacht dat het aan mij lag.

Niet om aan te zien bijna, ik dacht even dat ik mijn leesbril nog op had.

T-Mobile vergelijkt zich met streamen zoals kpn dat doet.

Ik heb toevallig ook de kpn app op mijn telefoon en als ik via deze app stream lijkt het ineens of ik een nieuwe tv heb

Het kan dus wel

Dank voor jullie reacties. Best bizar, je betaalt er veel voor. Ga de klantenservice maar eens bellen.

Per vandaag overgestapt maar ook al meteen spijt: wat een flets beeld! Daarnaast ook jammer dat er geen Netflix/Amazon apps op de ontvanger zitten. 
het is goedkoper dan ziggo en KPN maar dat merk je dan ook…

Reputatie 5

Nee dit is echt de bitrate, je zou bij de instellingen kunnen kijken of ie wel 1080p/i staat. Beter dan dat word het voorlopig niet.

Overigens hebben sommige Samsung tv's last van niet de juiste resolutie weer te geven. Dat zou je nog kunnen checken.

Check mijn topic maar, die loopt al 3 maanden. 

Precies hetzelfde hier, sinds ik vandaag automatisch overstapte. Alsof ik naar een kleuren-TV uit de zeventiger jaren het journaal zat te kijken. Is het inderdaad de bitrate? Of misschien de schermresolutie (aantal lijnen)? Komt dit nog ooit goed, of kan ik ergens ene instelling aanpassen,of moet ik een andere provider zoeken?

Reputatie 5

Ja ook last van. Is een keuze van Tmobile, ze knijpen de bittrate onwijs. Echt drama. 

Reageer