Slechte beeldkwaliteit

  • 30 August 2021
  • 37 reacties
  • 3404 Bekeken

Sinds donderdag 26 augustus automatisch overgestapt naar het vernieuwde T-Mobile TV. Nu valt me op dat de beeldkwaliteit een stuk slechter is dan voorheen. Meer mensen hier last van of tips? Ontvanger is een Amino.

 

groet,Bjorn


37 reacties

Reputatie 4

@Lisa Ik veronderstel dat T-Mobile zo wie zo UITSLUIT dat de doorgifte van streams 1 op 1 uncompressed zal gaan toepassen. En dat de abonnees zich geen illusies hoeven te maken dat T-Mobile dit alsnog zal gaan doorvoeren sinds jullie de streams teruggebracht hebben tot MAXIMAAL 8 Mbps.

Ik stel het op prijs als jij hierover duidelijkheid kunt geven. Waarom? Omdat de gemaakte keuze naar streams van 8Mbps van structureel slechte aard is (en dus een blijvend structureel probleem zal blijven) en het voor T-Mobile vooral een beleidsmatig principieel besluit is geweest. Dan kan iedereen voor zich bepalen of zij alle berichten over updates wel of niet zullen gaan volgen.

IK wil er niet mee lastig gevallen worden. Het is een idee fixe dat er fundamentele verbeteringen bereikt kunnen worden in de kwaliteit van de TV beelden. Tenzij jij mij kunt overtuigen dat dit wel te verwachten is (met geloofwaardige onderbouwing)

Reputatie 7
Badge +4

Aannames doen is niet handig, maar een dergelijke aanpassing op korte termijn zal niet gebeuren. Overigens is het niet per se nodig om streams 1:1 door te geven, mits er een efficiëntere codec en goede configuratie tegenover staat. In dat geval zou het geen probleem hoeven zijn en zouden de verschillen nihil tot niet bestaand moeten zijn. Er is geen grote speler meer op de Nederlandse markt die niet hercodeert. Bij Ziggo zijn alleen de eerste 10 kanalen niet herbewerkt. Bij KPN en co zijn alle kanalen in meer of mindere mate herwerkt. Er is daar in ieder geval geen ambitie om meer zogenaamde glaskanalen toe te voegen. Ik vermoed zo maar dat ze daarin Ziggo volgen. Canal Digitaal maakt het nog bonter met de hercodering. Nee, dat praat niets goed, maar helaas is beeldkwaliteit een ondergeschikte geworden.

Reputatie 5

Moet je nu bijv. eens naar npo nieuws kijken. Een stotterende ticker onderin beeld puur door de enorme compressie. Is niet om aan te zien.

Reputatie 7
Badge +1

@Mark-DenHaag Ik ga er van uit dat je kijkt op kanaal 260, voor de aardigheid net ook even gekeken op het oude platform loopt de ticker onder in het beeld soepel zonder ook maar enige hick momenten.

Reputatie 2

Tja 2021 inmiddels 8k tv's en t mobile maakt een drama van de beeldkwaliteit.... zit je dan met je dure tv en een superslechte beeldkwaliteit.. je zou toch denken dat ze inmiddels een keer een upgrade gaan verzorgen voor de tv decoders uit de stenen tijdperk, en met de tv wereld qua signaal meegaan..

Reputatie 7
Badge +1

Dat hercoderen was vroeger in de tijd van ADSL met een lage download min of meer noodzakelijk, echter met de huidige snelheden op glasvezel of coax en zelfs DSL is deze noodzaak er op geen enkele wijze meer nodig.

De vraag is wanneer heb je perfect beeld, naar mijn mening alleen als je een goede camera (4K) rechtstreeks met een kabel verbind met de tv,  voor tv uitzendingen zal alleen als het beeld zoals opgenomen door de camera en rechtstreeks zonder enige bewerking het perfecte beeld geven in mijn opinie.

 

Reputatie 7
Badge +4

Dan nog zal gelden dat die camera een goede codec doorstuurt met een passende bitrate. Het is natuurlijk wel zo dat er geen herbewerking is. Iedere stap van hercoderen levert een verlies op. Hoe miniem dit ook kan zijn. Dan nog geldt dat codec, bitrate en configuratie in evenwicht moeten zijn, want anders gaat de kwaliteit zienderogen achteruit. Daar helpt ook geen artificieel verscherpen meer aan (blergh). Ik ben zeker voor puur beeld. Kijk niet voor niets 4K om films echt goed te beleven in beeld én geluid. Dat zien in vergelijking met een Netflix, Disney+, Amazon of AppleTV+ levert al een megaverschil op. Zeker op grotere TV's. In die zin loopt T-Mobile zeker achter en is het tijd om weer die speler te zijn, die Vodafone Thuis aangaf te willen zijn met de uitrol van hun ODF product.

Kan iemand in gewoon Nederlands aan een lichte digibeet uitleggen waarom de T-mobile TV op een 4K 100Hz TV slecht is anno 01-01-2023?

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt een te dure TV gekocht.  4K uitzending worden op een Olympische spelen na nog niet uitgezonden.  Alleen als je 4k films gebruikt met b.v. een blueray speler heb je er wat aan.

Je tv zal dus altijd onder de 4K maat presteren.

Je hebt een te dure TV gekocht.  4K uitzending worden op een Olympische spelen na nog niet uitgezonden.  Alleen als je 4k films gebruikt met b.v. een blueray speler heb je er wat aan.

Je tv zal dus altijd onder de 4K maat presteren.

Was helemaal geen dure tv, ik vind dit nogal een ongepaste reactie want geeft geen antwoord op waarom er wordt afgeknepen door T-mobole en hoe dat dus met die “bits” zit die steeds worden genoemd. Ik ken jouw achtergrond niet maar dit slaat nergens op. Kwaliteit via T-Mobile haalt niet eens de FHD kwaliteit.

Reputatie 7

Hi @AAMBresser, ik geef je heel graag wat extra duidelijkheid! 😊 Wij leveren de HD-kwaliteit die we beloven, maar geen 4K. Het verzoek om 4K zien we vaker voorbij komen en dit heeft zeker onze aandacht. Zodra we dit gaan aanbieden, dan hoor je dit sowieso van ons. Weet jij voor nu voldoende? Je kunt hier altijd aankloppen. 

Reputatie 6
Badge

Je hebt een te dure TV gekocht.  4K uitzending worden op een Olympische spelen na nog niet uitgezonden.  Alleen als je 4k films gebruikt met b.v. een blueray speler heb je er wat aan.

Je tv zal dus altijd onder de 4K maat presteren.

Probeer maar eens een Full HD tv te vinden boven de 40” 😄, wat is dat nou weer voor een opmerking 😵… (dat het een 100Hz tv is, is overigens wel een indicatie van de prijs)

 

Je hebt een te dure TV gekocht.  4K uitzending worden op een Olympische spelen na nog niet uitgezonden.  Alleen als je 4k films gebruikt met b.v. een blueray speler heb je er wat aan.

Je tv zal dus altijd onder de 4K maat presteren.

Was helemaal geen dure tv, ik vind dit nogal een ongepaste reactie want geeft geen antwoord op waarom er wordt afgeknepen door T-mobole en hoe dat dus met die “bits” zit die steeds worden genoemd. Ik ken jouw achtergrond niet maar dit slaat nergens op. Kwaliteit via T-Mobile haalt niet eens de FHD kwaliteit.

De ‘trend’ is zogenaamd tv kijken op telefoons en tablets/laptops met kleine schermen dus de redenatie was dat de kwaliteit wel een tandje minder kon met de nieuwste versie van T-Mobile TV. Je kijkt op de tv gewoon naar een webstream tegenwoordig …

 

Ik zie ook nergens een verzoek om 4K uitzendingen overigens, het huidige platform presteert niet eens naar FHD normen

Reageer