Beantwoord

Slechte Tv app - hoe oude versie terug ?

  • 1 March 2024
  • 22 reacties
  • 284 Bekeken

Hoi Odido

De nieuwe app ziet er mooi uit, maar helaas werkt het niet. We kunnen thuis niet van zender wisselen want dan blijft het beeld hangen en stil staan.

Verder werkt de pauze knop op de Samsung afstandsbediening niet meer, en is ons opgevallen dat bij radio luisteren het scherm altijd aan blijft en er geen optie is deze op zwart te zetten.

Tv kijken is nu een drama, kortom..:

we willen graag de oude app terug tot de problemen zijn opgelost. Kunt u aangeven hoe we deze app terug krijgen en wanneer deze word uitgerold in de appstore van Samsung voor een 65q74b tv uit 2022?

Alvast vriendelijk bedankt. 

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 5 March 2024, 14:11

Bekijk origineel

22 reacties

Is er iemand van Odido deze vrijdag om dit te beantwoorden?

Reputatie 7
Badge +14

Zo'n rollback zal de fabrikant gaan uitvoeren in hun app store. Daar kan een moderator vandaag geen info over geven.

Dat is niet het antwoord op de vraag, wel bedankt voor de moeite!

Kunt u aangeven hoe we deze app terug krijgen en wanneer deze word uitgerold in de appstore van Samsung voor een 65q74b tv uit 2022?

Helaas het weekend in zonder goede tv app en zonder een gedegen antwoord van Odido.

Ik vraag me af waar de nieuwe marketing slogan “het kan ook zo” over gaat. Niet over de verbinding met klanten denk ik. Fijn weekend allemaal.

Volgens mij is nu de oude TV-app teruggezet?

Volgens mij is nu de oude TV-app teruggezet?

Helaas bij ons type tv niet.

Hoi Odido

Het is Maandag! Hopelijk hebben jullie een goed weekend gehad en weer zin in de nieuwe week! Voor ons direct hopelijk de kans dat dit bericht een antwoord krijgt, over wanneer de oude tv app weer voor ons beschikbaar is :) We zijn erg benieuwd! Alvast vriendelijk bedankt, en werkse weer vandaag. 

Hoe staat het ervoor ?

Al dagen geen antwoord, maar bump hem graag nog eens hoor Odido

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb zojuist een belletje gehad van ons tv team om te bespreken hoe dit nou precies zit. Het blijkt dat voor een aantal modellen wel en niet Frame model in dezelfde modelgroep zitten, waardoor de versie/update niet teruggedraaid is. Ik heb gevraagd of dit op specifieke modellen mogelijk gemaakt kan worden, maar voor nu kan het echt alleen per groep. Wel gaan ze kijken of dit mogelijk gemaakt kan worden in de toekomst. 

Nu staan we dus voor de keuze om voor alle modellen uit bouwjaar 2021, 2022 en 2023 de update terug te draaien. Dit betekent wel dat voor een aantal klanten met de Frame waar de app eerst helemaal niet op werkte en nu wel, dit ook wordt teruggedraaid. De bugfix die nu getest wordt, kan namelijk nog minimaal 2 weken duren voor deze uitgerold wordt. We zijn aan het inventariseren of er meer klachten zijn na de update dan voor de update. Morgen willen we de knoop doorhakken om de versie terug te draaien. Ik kom dan hier bij jullie terug zodra hier meer duidelijkheid op is. 

Bedankt voor het antwoord. Ik zou heel graag de oude versie terugwillen die werkte prima! De nieuwe versie ziet er mooi uit, maar ik kies toch graag voor een functionele werkende versie. Ik hoop dat jullie deze weg kiezen want nog een aantal weken zo is niet te doen.

Reputatie 4
Badge

@Demi van Odido Het is waarschijnlijk een volledig wild en onhaalbaar idee, maar met de ellende op ellende de laatste tijd met nieuwe versies zou het mij nuttig lijken de klant zelf keuze te geven uit verschillende versies. Dat zou jullie waarschijnlijk heeel veel werk schelen, en heel veel ergernis bij de klanten. Hoeveel uren zijn @Tommie van Odido en @Sven-Odido nu kwijt geweest aan “mag ik alsjeblieft ook op de update lijst?” Het leek de laatste weken haast een dagtaak.

Hier hetzelfde probleem. 

TV-type: 
Samsung - QE55Q75BATXXN

@Demi van Odido Is er al iets bekend over hoe verder ?

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, hier ben ik met de update. We hebben besloten om de resterende modelgroepen van 2021, 2022 en 2023 terug te draaien naar de oude versie (v1.0.20). Dit doen we omdat we toch nog te veel meldingen binnenkrijgen over het zappen van klanten met toestellen in deze groepen. Dit weegt niet op tegen het voordeel dat een groep klanten de nieuwe app nu wel kan gebruiken op "The Frame" toestellen. 

Dit betekent het volgende:

  • De nieuwe app update voor Samsung tv's blijft alléén live voor 2019 en 2020 modellen
  • Sommige klanten met een 'The Frame' toestellen zullen ook teruggaan naar de oude app en hierdoor weer terugvallen op het probleem dat de oude app niet werkt op deze toestellen
  • We verwachten nog zeker 3 weken nodig te hebben voordat we beginnen met de uitrol van de nieuwe app op modeljaren 2018, 2021, 2022 en 2023 met de bugfix

Wanneer Samsung de wijziging daadwerkelijk heeft doorgevoerd, laat ik dit ook nog hier nog een keer weten!

Dank je ! goede beslissing

Hi allemaal, hier ben ik met de update. We hebben besloten om de resterende modelgroepen van 2021, 2022 en 2023 terug te draaien naar de oude versie (v1.0.20). Dit doen we omdat we toch nog te veel meldingen binnenkrijgen over het zappen van klanten met toestellen in deze groepen. Dit weegt niet op tegen het voordeel dat een groep klanten de nieuwe app nu wel kan gebruiken op "The Frame" toestellen. 

Dit betekent het volgende:

  • De nieuwe app update voor Samsung tv's blijft alléén live voor 2019 en 2020 modellen
  • Sommige klanten met een 'The Frame' toestellen zullen ook teruggaan naar de oude app en hierdoor weer terugvallen op het probleem dat de oude app niet werkt op deze toestellen
  • We verwachten nog zeker 3 weken nodig te hebben voordat we beginnen met de uitrol van de nieuwe app op modeljaren 2018, 2021, 2022 en 2023 met de bugfix

Wanneer Samsung de wijziging daadwerkelijk heeft doorgevoerd, laat ik dit ook nog hier nog een keer weten!

🎉🎉🎉🎉🎉

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal, Samsung heeft de wijziging zojuist doorgevoerd. Binnen een paar uur is de update dan voor jullie ook teruggedraaid.

Hij is inderdaad weer terug, super en wat een snelheid weer. Hoop dat de nieuwe app ook dat snappy gevoel krijgt in de toekomst want die was erg traag, zelfs op een tv uit 2022. Dat is nog niet zo oud.

Verder nog even de bugs die ik heb ervaren met de nieuwe versie:

-trage bediening

-zappen zorgt voor bevriezing van het beeld en hervatten van de stream kan tot halve minuut duren

-bij radio luisteren gaat het scherm niet meer op zwart

-radio logo’s worden niet in beeld gecentreerd bij het radio luisteren

-de pauze knop op een Samsung afstandsbediening werkt niet meer bij het tv kijken (oude app doet dit prima)


succes met oplossen ! 

Dit is allemaal erg verdrietig.

 

Ik ben nu 2 maanden klant bij Odido en heb in totaal ik denk ern dag of 4 tv kunnen kijken op mijn Samsung the Frame.

Nu de.update weer terug is gedraaid kan ik niks meer met de Odido app. Ik krijg gewoon weer een zwart beeld

Geen beste kennismaking met Odido....

Reputatie 7
Badge +8

@tveninternetklant heel erg bedankt voor het delen! Ik had dit doorgegeven aan het tv team en ik kreeg het volgende terug:

  • Trage bediening: kan de klant dat iets meer toelichten? Wat is er nu (veel) trager geworden?
  • Zappen: wordt natuurlijk opgelost!
  • Zwart scherm bij radio luisteren: in de oude app wordt toch een animatie met balken getoond en niet een zwart beeld? Kan klant een foto delen van wat hij/zij bedoelt met 'zwart scherm'? In de nieuwe app hebben we juist een meer dynamische screensaver, maar wellicht wilt de klant dat de achtergrond zwarter is?
  • Radiologo's: is nu 'as designed' half in beeld, maar is idd stom/verwarrend/lelijk. Daar gaan we binnenkort naar kijken.
  • Pauzeknop: wordt gefixt!

Reageer