Sonos Playbar

  • 12 March 2024
  • 10 reacties
  • 113 Bekeken

Ik wil gaan wisselen van Ziggo naar Odido, bij telefonische afsluiten van het contract van Odido zou ik mijn Sonos met de glasvezel aan kunnen sluiten op de media box. Heb zojuist de media box ontvangen en nu blijkt dat deze aansluiting er niet op zit .. Mijn TV is al ouder en de muziek boxen in de TV zijn slecht vandaar dat ik een Play bar heb aangesloten. Op de TV kan ik de soundbar niet aansluiten….wie heeft er een oplossing ?  Of toch maar terug naar ziggo….

Teresa van Odido 1 maand geleden

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @Corne119 

Ik wil graag dat jij optimaal kunt genieten van TV Kijken en dus je Sonos box kunt aansluiten. Ik help je graag verder om dit te realiseren. 

Heeft jouw Sonos box de mogelijkheid om met Bluetooth te verbinden? In dit geval kun je deze koppelen aan de Mediabox via Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Afstandsbedieningen en accessoires toevoegen > accessoires toevoegen. 

Laat je mij weten of het op deze manier is gelukt?

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @Corne119 

Ik wil graag dat jij optimaal kunt genieten van TV Kijken en dus je Sonos box kunt aansluiten. Ik help je graag verder om dit te realiseren. 

Heeft jouw Sonos box de mogelijkheid om met Bluetooth te verbinden? In dit geval kun je deze koppelen aan de Mediabox via Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Afstandsbedieningen en accessoires toevoegen > accessoires toevoegen. 

Laat je mij weten of het op deze manier is gelukt?

Hoi. De sonos playbar heeft geen bluetooth, dus dat gaat niet.

 

heb je nog een andere oplossing..?

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @Corne119 

Ik wil graag dat jij optimaal kunt genieten van TV Kijken en dus je Sonos box kunt aansluiten. Ik help je graag verder om dit te realiseren. 

Heeft jouw Sonos box de mogelijkheid om met Bluetooth te verbinden? In dit geval kun je deze koppelen aan de Mediabox via Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Afstandsbedieningen en accessoires toevoegen > accessoires toevoegen. 

Laat je mij weten of het op deze manier is gelukt?

Hoi. De sonos playbar heeft geen bluetooth, dus dat gaat niet.

 

heb je nog een andere oplossing..?

Reputatie 3

Zou dit een oplossing kunnen zijn:`

Om de audio te splitsen van uw HDMI aansluiting, kunt u dit artikel gebruiken. Deze is aan te sluiten aan de Odido box, waarna een HDMI kabel naar de TV leidt en een Jack kabel in de extractor kan stoppen om het geluid te verkrijgen naar een headset of speakerset toe.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoene te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag.

Met vriendelijke groet,




Onlinekabelshop.nl

 

Goobay HDMI naar stereo en 5.1 audio extractor met ARC converter - HDMI1.4 (4K 30Hz) / zwart

€29,99 Incl. btw

 


 

weet u ook zeker dat het werkt..? Die u aanprijst is niet te leveren op korte termijn, ik wil het wel zeker weten..en het zou fijn zijn als Odido deze oplossing oppakt.  Uiteindelijk hebben zij mij een mediabox verkocht met een optische aansluiting……

 

Ben benieuwd naar de reactie van odido..

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Corne119, als de soundbar alleen een optische ingang heeft en geen bluetooth dan kun je hem niet aansluiten op de Mediabox. Heeft je televisie geen optische ingang?

Reputatie 3

Ik had mijn geluidsinstallatie gekoppeld aan de (voormalige) TVBox maar helaas biedt de nieuwe MediaBox daar geen mogelijkheid toe. Dus is het splitsen van de audio vanaf de HDMI aansluiting voor mij de enige mogelijkheid. De betreffende box vond ik na wat zoekwerk op internet.
Ik heb de box zelf nog niet aangeschaft omdat ook ik wacht op een reactie van Odido of een dergelijke onderbreking van de HDMI signaal (door de extractor) tussen de Mediabox en de TV mogelijk de kwaliteit van het signaal naar de TV kan beïnvloeden. Dus helaas...of het werkt kan ik helaas niet bevestigen!
Hartelijke groet!

Hi @Corne119, als de soundbar alleen een optische ingang heeft en geen bluetooth dan kun je hem niet aansluiten op de Mediabox. Heeft je televisie geen optische ingang?

Hoi Tommie, de soundbar heeft alleen een optische ingang en de TV heeft geen optische ingang, dit betekend dat hij er dus niet op aangesloten kan worden. ik heb nu een adapter besteld en ga proberen of dat werkt. Ik ben wel van mening dat Odido die moet vergoeden als het werkt , ik heb er nadrukkelijk om gevraagd alvorens het contract aan te gaan.  Kosten € 60,=…..uiteindelijk heeft Odido iets verkocht wat jullie niet kunnen leveren..!!  Ik kan natuurlijk ook opzeggen en terug gaan naar ziggo….hoor het graag

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Corne119, ik weet niet wat de verkoper gezegd heeft maar die had moeten weten dat er geen optische ingang is voor de Mediabox. Deze kosten kunnen we jammer genoeg niet voor je vergoeden omdat het gaat om eigen apparatuur. 

Hoi Tommie, jullie nemen toch alle gesprekken op, moet je die toch maar eens terug luisteren….als jullie er zo slecht in staan...dan kan ik niet anders dan iedereen maar informeren dat Odido toch geen juiste keus is….Als je iets verkoopt en je kunt het niet waar maken moet je ballen hebben en het probleem oplossen….Helaas moet ik dus vast stellen dat odido dat niet heeft….😢

Reageer