Beantwoord

starten zenders

  • 23 December 2023
  • 6 reacties
  • 79 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo allemaal,

Eerst iedereen fijne dagen toegewenst.

Mijn vraag: sinds kort hebben wij het euvel, als wij de tv en de mediabox aan zetten, kunnen we geen zenders kijken.

We krijgen het startscherm van de tv. We moeten dan de tv even uit en aan zetten, om de zenders te zien.

Dit euvel is spontaan gekomen

Ik heb de mediabox al gereset en de afstandbediening opnieuw gekoppeld.

Weet iemand waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen

Alvast bedankt

Groetjes Eric 

icon

Beste antwoord door Eric W 26 December 2023, 12:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Eric W, ik wens jou hetzelfde! 😄 Heb je ook al een andere netwerkkabel getest of een andere LAN poort in het modem? Groetjes, Ishana

Nee, dat heb ik niet. Ik hoorde van mijn vrouw dat het na een update van de mediabox is ontstaan.

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor je reactie @Eric W! Heb je toevallig een andere kabel die je kunt testen? Ook wil ik je vragen om de kabel aan de kant van het modem inderdaad eens in een andere LAN poort te prikken. Dit kan goed de oplossing zijn. Helpt dit niet? Test dan deze stappen:

- Haal zowel het modem als de TV Box van de stroom. Haal ook de internetkabel aan de kant van de TV Box er uit.
- Zet het modem weer op de stroom en wacht tot deze helemaal is opgestart. Zet dan ook de TV Box op de stroom. Laat de internetkabel er nog uit.
- De TV Box zal uiteindelijk vragen om een internetverbinding. Prik nu de kabel er weer in. Zo maakt de TV Box opnieuw verbinding met ons netwerk!

De TV Box maakt zo opnieuw contact met ons signaal. Hou je mij op de hoogte? Bedankt voor de moeite!

Dank je voor je reactie. Ik ga het proberen.

Dank jullie voor de reacties.

Ik ben nog even verder gaan zoeken en heb de oplossing gevonden.

Ik heb het op kunnen lossen door een instelling in de LG- tv. Voor degene die dit probleem ook heeft. Je moet de instelling "startpagina automatisch" uit zetten in de algemene instellingen van de tv.

Toch bedankt

Groetjes Eric 

Reputatie 7
Badge +4

Heel fijn dat je de oplossing deelt in dit topic @Eric W, daar zullen andere lezers vast wat aan hebben! 😃 Ik wens je nog heel veel kijkplezier toe en alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst!

Reageer