Beantwoord

Steeds pincode opgeven voor tv kijken thuis

  • 5 January 2022
  • 13 reacties
  • 1373 Bekeken

Is het normaal dat je de pincode moet intoetsen om tv te kunnen kijken. De tv-box heeft de hele nacht aangestaan, blauwe lampje brandt, maar vanochtend vroeg wilde ik tv gaan kijken, toen vroeg de tv-box m'n pincode. Hij heeft de hele nacht gewoon aangestaan, dus in mijn ogen is er niets verandert met instellingen of zo iets. Persoonlijk vind ik het irritant om een pincode op te geven als je tv wilt kijken. Mijn profiel staat ingesteld op 18 jaar en ouder, dus dat kan het niet zijn. Sinds 3 dagen in het bezit van een tv-box van T-Mobile.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 January 2022, 12:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Joop uit Hoofddorp, van harte welkom op de Community!

Moderator edit: is het account met een andere leeftijdsclassificatie wellicht nog actief? Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de stappen hieronder: 

Op welke leeftijd staan de profielen ingesteld? Je kunt de leeftijd op ‘18’ zetten. Dan heb je (met uitzondering van de Adult zenders) in principe altijd toegang tot alle programma's zonder pincode. De leeftijdniveaus werken op basis van de kijkwijzer info. Dus ‘AL’ betekent dat het programma voor alle leeftijden geschikt is en niet dat hiermee alle programma's bekeken kunnen worden zonder pincode.

Je kunt dit wijzigen op de volgende manier:

Druk op de menu-knop van je afstandsbediening menu.png. Ga naar de categorie 'THUIS' en klik dan links in het scherm op 'Wissel Profiel'.

Wissel profiel in T-Mobile Thuis

Kies het gewenste profiel en navigeer vervolgens naar de leeftijdsgrens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening. Je kunt kiezen uit de leeftijdsgrenzen: AL (Alle Leeftijden), 6, 9, 12, 16 en 18. Dit zijn de leeftijden gegeven door Kijkwijzer. Kies de gewenste leeftijdsgrens en druk daarna op “Bevestigen”.

Tip: Krijg je te vaak het Kinderslot in beeld? Wanneer je de leeftijd op 'AL' zet, kun je alleen programma's bekijken die geschikt zijn voor alle leeftijden. Wil je nooit het Kinderslot in beeld? Stel dan '18' in als leeftijd.

Zie deze pagina op onze website voor nog meer info: Leeftijdsrestrictie wijzigen/instellen.

In m'n eerste bericht had ik al aangegeven dat in mijn profiel de leeftijd van 18 jaar was ingesteld, dus dat is het probleem niet.

Reputatie 7
Badge +16

Daar heb ik oprecht overheen gelezen, sorry, was niet de bedoeling! Ik pak nog een extra bakje thee zo. 

Afijn, back on topic: gebeurt dit bij elke zender en alle programma's of alleen bij specifieke zenders/programma's? Hoe frequent gebeurt dit? Ik kan uit jouw uitleg niet helemaal opmaken of het elke keer gebeurt als je bijvoorbeeld zapt, of dat het sec bij één keer gebleven is.

Kun je eens een foto maken van het beeld zoals het eruitziet wanneer je de pincode dient in te voeren? Het kan ook zo zijn dat je per ongeluk een extra pin-beveiliging op jouw profiel hebt ingeschakeld bovenop de standaard TV-pincode.

Gistermorgen bijvoorbeeld reageerde de tv-box totaal niet op de AB. De box had ik de avond tevoren uitgezet met de roze knop van de AB. Wat ik ook drukte of probeerde, de box ging niet aan, dus het blauwe LED ging niet branden. Toen de stroom maar een minuutje van de tv-box afgehaald en opnieuw opgestart. Toen reageerde de box weer op de AB…………

Maar gisteren en vandaag bijvoorbeeld begrijpt de tv-box niet meer wat zappen precies inhoudt. Wil ik naar boven schakelen, dus een zender hoger, dan telt ‘ie af bijvoorbeeld en hetzelfde geldt voor het naar beneden schakelen, dan telt ‘ie op………… Volumeknop werkt wel goed, die houdt de juiste volgorde aan, omhoog geluid harder, omlaag geluid zachter.

Eerlijk gezegd wordt ik hier niet vrolijk van. Wat is de oorzaak, de tv-box of de AB? Of hebben ze beiden een hekel aan elkaar gekregen.

Het is een zwart beeld dat verschijnt, met het verzoek de pincode in te toetsen en dan te bevestigen. Na bevestiging heb ik weer TV.

Afgelopen maandag (3 jan. 22) is alles aangesloten door de monteur, niets op aan te merken, internet prima en we konden verder met tv kijken, maar dan krijg ik te maken met dit geneuzel allemaal, dus veel voorbeelden heb ik niet, maar als dit al optreed naar amper twee dagen, wat staat mij nog meer te wachten…………

Een extra pincode heb ik niet kunnen vinden. Nou, dit was het weer even. Van de AB daar heb ik even de batterijen een minuut uitgehaald en toen er weer ingedaan. Het zappen begreep die nog steeds niet daarna. Als laatste kan ik nog de tv-box resetten en overnieuw beginnen.

 

Reputatie 7
Badge +14

Is het normaal dat je de pincode moet intoetsen om tv te kunnen kijken. De tv-box heeft de hele nacht aangestaan, blauwe lampje brandt, maar vanochtend vroeg wilde ik tv gaan kijken, toen vroeg de tv-box m'n pincode. Hij heeft de hele nacht gewoon aangestaan, dus in mijn ogen is er niets verandert met instellingen of zo iets. Persoonlijk vind ik het irritant om een pincode op te geven als je tv wilt kijken. Mijn profiel staat ingesteld op 18 jaar en ouder, dus dat kan het niet zijn. Sinds 3 dagen in het bezit van een tv-box van T-Mobile.

Ik heb dat ook als ik meer profielen gebruik.  Profielen verwijderd en de vraag om pincode was weg

Oke, dank je wel! Dan ga ik dat eens proberen.

Reputatie 7
Badge +16

@Joop uit Hoofddorp Bedankt voor je terugkoppeling! Ik weet bijna zeker dat de ab opnieuw gekoppeld moet worden. Dit kun je op de volgende manier doen:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

 

Voor meer info, check deze pagina op onze website: Afstandsbediening koppelen.

Als het hierna nog niet werkt, laat het me weten. Dan fix ik het op afstand voor je!

AB opnieuw ingesteld. 

<TV-POWER> Die werkt, aan en uit zonder problemen

<Mute> Werkt ook

<Vol Up>, <Vol Down> Die werken ook, omhoog geluid harder, omlaag geluid lager

<AV Input> Source knop bedoel je?  Die geeft geen sjoege

En de ZAP toetsen werken precies omgekeerd. Omhoog is omlaag en omlaag is omhoog.

Zou het aan de TV kunnen liggen? Is een Samsung van 6 jaar oud. Model nummer UE50J6200AW, typenummer UE50J6200, modelcode UE50J6200AWXXN.

Je weet nu ongeveer alles van me, behalve m'n broekmaat………….:joy::joy::joy:

Ik hoor het wel weer!

Reputatie 7

Hi @Joop uit Hoofddorp ,

Wellicht dat een fabrieksreset van de TV Box de situatie weer helemaal recht zet! 😉 De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen en mogelijk dat de afstandsbediening dan wel opnieuw gekoppeld moet worden. Hoe je deze precies doet, vind je terug op onze Wiki: 

Wil je laten weten of het daarmee lukt? Ik hoor het graag van je.

Ik heb de box teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De twee profielen die ik had aangemaakt kwamen ook weer terug. Zijn zeker opgeslagen op de server van T-Mobile? Alleen de afstandsbediening en de box willen elkaar niet begrijpen.

Zappen naar boven blijft omlaag en omlaag blijft naar boven. Na het aanzetten van de box krijg ik geen vraag meer om de pincode in te toetsen, dus dat is goed.

Blijft alleen die AB over. Die weigert fatsoenlijk te communiceren met de tv-box. Alle toetsen van de AB werken naar behoren, alleen de "zap” toetsen zijn een eigen leven gaan leiden.

Kan het zijn dat de AB niet helemaal correct is?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Joop uit Hoofddorp, bedankt voor het uitpluizen en doorlopen van alle aangeboden stappen, zo komen we al een heel eind! 😊👍

De afstandsbediening ruil ik graag voor je om, ik heb geen idee waarom de zaptoetsen zo raar doen, maar een nieuwe ab lijkt me in dit geval dé beste oplossing. Deze wordt binnen maximaal vier dagen thuis afgeleverd. 

 

UPDATE en EDIT: ik ben iets te hard van stapel gelopen en heb voor alle zekerheid zelf nog even getest of ik het kon terugvinden, dit probleem meen ik ergens een jaar geleden gelezen te hebben. Wat blijkt: het probleem met de toetsen + en - komt door de Favorieten. Het heeft iets te maken met de Favorieten en hoe die ingesteld zijn. Ga naar je favorietenlijst via het menu en zorg ervoor dat je de 27 favorieten die jij hebt ingesteld staan van zendervolgorde veranderen. Wanneer je Favorieten ingesteld hebt, scroll je altijd door die lijst heen.

Neem hier een kijkje voor alle info en stappen: Favorieten instellen/verwijderen.

De laatste suggestie blijkt de juiste te zijn! AB en TV-Box begrijpen elkaar weer en zijn weer vrienden voor het leven geworden.

Bedankt voor alle hulp die geboden is!!!

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, dat is helemaal super, fijn dat het weer werkt! 😁🎉 Veel kijkplezier toegewenst!