televisie maakt geen verbinding meer met wifi na onderhoud Odido

  • 17 January 2024
  • 5 reacties
  • 427 Bekeken

Sinds het onderhoud gisternacht van Odido, maakt mijn LG-smart TV geen verbinding meer met het wifi-netwerk. De mededeling op het scherm is: “Verbinden met netwerk mislukt oorzaak: kan geen verbinding met een toegangspunt maken. Controleer de status en probeer opnieuw.”

Ik heb zowel modem als wifipunt al aantal keren opnieuw opgestart, zonder resultaat.

 

Enige oplossing die in online tegenkom is de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen. Maar daar word ik niet zo vrolijk van, want dan moet ik daarna alle apps ook opnieuw installeren.

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @Michiel333, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je WPA3 al uit hebt staan. Ook zie ik dat je een gastnetwerk gebruikt. Maak je met het gastnetwerk verbinding of met de standaard SSID? Wat je kunt proberen is wifi 6 uitzetten, dit kan er ook voor zorgen dat je tv weer verbinding kan maken met het modem. Je kunt het modem ook een reset geven om te kijken of dat helpt. Wil je mij laten weten of het op deze manieren lukt? Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michiel333, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat je WPA3 al uit hebt staan. Ook zie ik dat je een gastnetwerk gebruikt. Maak je met het gastnetwerk verbinding of met de standaard SSID? Wat je kunt proberen is wifi 6 uitzetten, dit kan er ook voor zorgen dat je tv weer verbinding kan maken met het modem. Je kunt het modem ook een reset geven om te kijken of dat helpt. Wil je mij laten weten of het op deze manieren lukt? Alvast bedankt! 

Hi, dank. Ik heb het geprobeerd, Maar uiteindelijk de tv toch naar de fabrieksinstellingen teruggezet. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Michiel333, dank voor het testen! Kun je de vraag van Tommie nog wel beantwoorden, met welk netwerk is jouw televisie verbonden? Ik zie dat de instellingen nog hetzelfde staan. Heb je ook een reset van het modem getest? Als je mij zoveel mogelijk informatie geeft, kan ik aan de slag!

Hi, tv heeft weer verbinding. Maar na terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik heb de modem niet gereset, wel aantal keer opnieuw opgestart, net als het wifipunt. 

Mijn punt is eigenlijk dat de verbinding niet meer tot stand kwam na jullie update vorige week. Wat ik vooral hoop is dat dit niet elke keer gebeurt bij een update van odido...

Reputatie 6
Badge +2

@Michiel333 Fijn om te lezen dat de TV weer verbinding heeft! 

Goed dat je dit aankaart, het is namelijk niet de bedoeling dat de box helemaal niet meer werkt door de update. 

Reageer