Beantwoord

Televisie op Samsung TV



Toon eerste reactie

69 reacties

Reputatie 6
@Brian ik heb boven een Sony TV en daar was het ook op te zien. Dus niet alleen op een Samsung
Reputatie 7
Hi @paulklaverstijn, we hebben vorderingen gemaakt in samenwerking met de netbeheerder en de netwerkleverancier maar het probleem is nog niet definitief verholpen. Bij onze nieuwe TV Boxen hebben we aan onze kant een feature kunnen activeren waardoor het voor een deel van de klanten op is gelost. Voor de overige klanten wordt er gewerkt aan een fix maar het is op dit moment niet bekend wanneer deze daadwerkelijk uitgerold wordt op het netwerk. Excuses voor de lange duur maar ik kan je verzekeren dat er nog aan gewerkt wordt!
Reputatie 3
Hoi @Brian .

Bedankt voor je bericht.Ik heb het geluk dat ik nog steeds 'gewone' televisie heb via de kabel.

Alle kabels zijn vervangen, alle herstarts zijn al gedaan. Mijn buurman (technicus bij NEP in Hilversum ook al ingevlogen en die snapt het ook niet. Kortom, alles is "afgepeld". Alle beeldverbeteraars ingesteld. Heeft niks geholpen. Zit volgens deskundigen (hierboven en buurman) in het kastje. Ik ben donder benieuwd of de monteur dit ook zo erkent (stel je toch eens voor dat dit niet gebeurt). Wanneer hij/zij komt is niet bekend. Heb nog niks gehoord anders dan e.e.a.. in behandeling is en ik 3 tot 5 werkdagen geduld moet hebben.
Reputatie 3
@Brian Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Volgens de Televisie zelf via de info knop is de resolutie
1080p 60Hz. Moet dat geen 1080i met 50 Hz, en gaat het daar fout met die Aria610?
Reputatie 6
@TAVL Zoals afgesproken. Rond de 10 seconden zie je het. Misschien nog meer heb er niet naar gekeken. In het echt was het erger dan dat je op beeld ziet. Misschien weet iemand meer?




Reputatie 7
Badge +4
Hé wat goed om te horen. Dit zijn inderdaad mooie inzichten en bovenal resultaten. Blijft bijzonder dat het bij zowel jou als Glassertje om een Samsung gaat. Wellicht toch niet helemaal lekker bij de initiële koppeling.
Reputatie 7
Hey @Baudewyn,

Top om te horen dat het probleem nu is opgelost!😃 Die €5,- extra heb ik voor je hersteld. Blijkbaar had ons systeem niet de juiste kortingscode overgenomen. Op de aankomende factuur (augustus) volgt de verrekening en zie je weer de normale prijs staan.

Ik kan niet zo snel achterhalen waar het issue met het wazige beeld op jouw NPO zenders vandaan komt. NPO 1, 2 en 3 zouden normaliter haarscherp moeten zijn. Heb je niet toevallig de NPO zenders voor slechthorenden erop staan? NPO GOS vind je op kanaal 101, 102 en 103. Die zenders worden namelijk niet in HD uitgezonden, wat misschien wazig qua beeld kan overkomen.
Reputatie 3
@paulklaverstijn @Glassertje

Ik heb exact hetzelfde probleem als jullie, ook schokkende en niet vloeiende beelden en een wazig beeld. Ook hier de combinatie Amino 610x met een Samsung UHD tv, in mijn geval de 55MU7070 en inmiddels ook alle kabels, poorten en resets getest zonder resultaat.

Ik had hier reeds een topic over aangemaakt, een volgende week dinsdag komt er een monteur kijken.

Het bovenstaande filmpje is inderdaad precies zoals ik mijn beeld ook ervaar.

Begrijp ik het nu goed dat het met een ander model decoder wel goed werkt in combinatie met een Samsung UDH TV?

Je zou haast gaan denken dat er dan een probleem in de firmware zit in de 610x boxen.

Met vriendelijke groet,
Baudewijn
Reputatie 3
@Brian @Glassertje

En ik maar denken dat het allemaal aan mij lag, maar blijkbaar was het toch iets van technische aard.
Bedankt beide voor jullie hulp, en ik hoor graag wanneer het probleem verholpen is.

@paulklaverstijn
Sorry voor het gedeeltelijk kapen van je topic hahaha
Reputatie 3
@Baudewyn @Glassertje

Ben benieuwd wat er bij jou uit gaat komen. En ik zie een update van de firmware aankomen. Dit probleem gaat vaker voorkomen. Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem.
Reputatie 3
Ik ben overgestapt van Telfort, en had inderdaad ook nooit problemen met de beeldkwaliteit. Ook niet toen het verplicht overstappen geblazen was naar het KPN platform.

Ik had om die reden dan ook een abonnement bij TMT genomen met 750 mbit internet, om er zeker van te zijn om op het ODF netwerk terecht te komen waar de bitrate veel hoger zou moeten zijn dan bij de KPN streams.
Maar tot mijn verbazing was de beeldkwaliteit vele malen slechter,

Ik zal dit topic ook aanhalen bij de monteur volgende week, en dan ben ik ook benieuwd wat eruit komt.
Reputatie 3
Ik.had ook Telfort.
Reputatie 3
Hoi @Piotr

Bedankt voor het corrigeren van de factuur.

Ik kan het ook niet verklaren van die NOP zenders, het zou inderdaad een van de scherpste zenders moeten zijn. Ik heb op de gewone NPO zenders gekeken, en niet op de GOS zenders.

Zou een lijnmeting vanaf jullie kant wat meer inzicht daarin kunnen geven?
Reputatie 3
@Glassertje @Baudewyn ,

Is er al iets bekend van het "onderzoek"? Ben nu wel erg benieuwd.

Paul.
Reputatie 3
@Baudewyn
Geen enkel probleem. Hoop nu dat het eindelijk goed gaat komen.
Reputatie 3
@Baudewyn @Glassertje @Brian

Gisteren wilde ik de ondertiteling van History aanzetten. Da's ook zo'n leuk klusje. Gaat in eerste instantie niet. Met dank aan de zoekfunctie op dit forum kwam ik ed achter. Bij de instellingen de ondertiteling aanzetten, vervolgens stekkers eruit bij de ontvanger. Dan weer aanzetten, op enig moment de utp erin en dan werkt het.............. het is wel een "mijl op zeven" op sommige momenten.
Reputatie 7
Hi @Glassertje, klopt hoor, we kunnen inderdaad de algemene kwaliteit van de stream naar de TV Box zien maar ik begrijp van @Baudewyn dat het specifiek om de NPO zenders gaat. Als de overige zenders het wel goed doen dan zit de oorzaak mogelijk in het netwerk zelf en moeten we dit verder gaan onderzoeken.

@Baudewyn Inmiddels hebben we meer meldingen ontvangen en er lijkt een specifiek issue te zijn in omgeving Dordrecht. We zijn dit samen met onze netwerkpartner aan het onderzoeken om het zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor de melding!
Reputatie 3
@Glassertje

Goede tip, hahahaha.
Maar eerst zien......
Reputatie 6
@Baudewyn Ik hoop echt dat je met de nieuwe ontvanger net zo blij bent als mij.

Reageer