tv anywhere errorcode 514999 bij afspelen

  • 18 February 2024
  • 15 reacties
  • 160 Bekeken

Bij het normaal kijken  van zenders via tv anywhere, krijg ik foutmelding 514999. Het maakt niet uit welke zender ik wil bekijken. Wat kan ik hieraan doen?

Jason van Odido 2 maanden geleden

Goedemorgen @Cheriet, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit probleem speelt normaliter alleen wanneer opgenomen programma’s teruggekeken worden; aan jouw reactie te lezen, geldt dat echter voor jou niet - klopt dat? Speelt het ook bij de NPO-zenders?

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Cheriet, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit probleem speelt normaliter alleen wanneer opgenomen programma’s teruggekeken worden; aan jouw reactie te lezen, geldt dat echter voor jou niet - klopt dat? Speelt het ook bij de NPO-zenders?

Reputatie 6
Badge

Deze foutmelding krijg ik ook in Duitsland bij het proberen te kijken van een livestream op mijn telefoon (Android) dus inderdaad niet bij een opgenomen programma. 

 

Hoi Jason,

Ik krijg de melding ook als ik NPO wil kijken. Bij iedere zender krijg ik dezelfde melding.

Reputatie 2

Ik krijg deze foutmelding ook als ik live wil kijken via de app. Dus niet terugkijken of iets dergelijks. Zowel bij de NPO als commerciele zenders, geen enkele zender doet het.

Reputatie 7
Badge +9

Hi all, zitten jullie toevallig allemaal buiten Nederland? Of krijgen jullie deze melding ook in Nederland?

Ik zit momenteel in Oostenrijk. 

Reputatie 6
Badge

En ik ben momenteel inderdaad in Duitsland (nog steeds dezelfde foutmelding). In Nederland heb ik eigenlijk (vrijwel) nooit last van foutmeldingen...

Reputatie 6
Badge +2

@Cheriet @apis4 @JassyNL Dank jullie wel voor de terugkoppeling! 

Willen jullie de volgende vragen beantwoorden? Dan zet ik het gelijk door naar onze technische dienst. Ik weet zeker dat zij dit kunnen oplossen! 

  • Wat is het merk van het toestel waarop je de app gebruikt?
  • Wat is het type (bijvoorbeeld iPhone X)? 
  • Welke versie iOS of Android draait er op het toestel?
  • Welke handelingen/stappen voor je uit wanneer het probleem zich voor doet?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

 

@JassyNL Ben jij ook in het buitenland of in Nederland? Daarnaast is het mij nog niet duidelijk welke van de twee foutmeldingen jij krijgt, wil je mij dit vertellen?
 

Reputatie 6
Badge

Google

Pixel 3a

Android 12

App starten, één van de ‘For You - Now on TV’ livestreams aanklikken en verder niks. Of eerst naar de gids en dan welke willekeurige live uitzending dan ook aanklikken.

Sinds ik over de grens ben, dus vanaf afgelopen maandag (en heb de app ervoor nog geüpdate)

 

Maar volgens mij gebeurt er precies hetzelfde op mijn Ipad Mini 6e gen maar dan met een andere foutcode (214999).

Apple

Ipad Mini 6th gen

IOS 15.7

App starten, één van de ‘For You - Now on TV’ livestreams aanklikken en verder niks. Of eerst naar de gids en dan welke willekeurige live uitzending dan ook aanklikken.

Sinds ik over de grens ben, dus vanaf afgelopen maandag (en heb de app ervoor nog geüpdate)

 

En zoals in mijn andere topic vermeld, op een Microsoft Surface tablet met Windows en kijken via de browser werkt het wel.

Android 14 op mijn samsung telefoon.

Ik gebruik ook een tablet met een oudere versie. Ik ben een paar weken terug nog in het buitenland geweest. Toen werkte de app naar behoren. 

 

Ik start de app en klik een willekeurige zender aan via de tv gids.

Reputatie 6
Badge

Nu zit ik op een ander WiFi netwerk en nu kan ik het wel kijken dus of er wat aangepast is of dat het toch aan het betreffende andere netwerk lag…? Al zie ik nog wel de foutmelding als ik x aantal minuten niet gekeken heb en daarna de app weer naar voren haal/de telefoon ontgrendel


(op de gastenverbinding was het waarmee ik de foutmelding kreeg; kan morgen nog wel op het hoofdnetwerk controleren als ik daar weer ben)

Ik ben erachter gekomen wanneer het gebeurd. Ik ben hier op wifi ingelogd en zolang ik op wifi zit krijg ik de melding. Als ik gewoon op het mobiele netwerk zit krijg ik de foutmelding niet en kan ik gewoon de content bekijken. Weet iemand waarom dit het geval is?

Reputatie 7
Badge +8

@apis4 Super fijn dat je dit wil testen! Het kan inderdaad kloppen dat als je de app niet meer gebruikt, maar wel nog iets open had staan en dit vervolgens weer opent dat je deze melding krijgt. De app is dan als het ware even de verbinding verloren. De app opnieuw opstarten of switchen van zender wil dit vaak dan wel weer oplossen. 

@Cheriet Wat gek dat je dit alleen op de wifi hebt! Waardoor dit precies veroorzaakt wordt, durf ik niet te zeggen. Kun je net als @apis4 controleren of het op een ander wifi-netwerk wel werkt? Je gaf trouwens aan dat je een Samsung telefoon hebt. Welke heb je precies? Dan kunnen we gerichter zoeken naar een oplossing. 

Reputatie 6
Badge

Dat testen op het hoofdnetwerk was niet meer gelukt aangezien degene die het password daarvan wist pas in de nacht terug was en ik de volgende ochtend al moest vertrekken. Dacht dat ik het password had onthouden maar dat was die van de router zelf (en daar kwam ik al niet in omdat ik enkel op de gasten wifi was verbonden)

Overigens was de Surface tablet die ik ook genoemd heb van de bewoner en wel verbonden met het hoofdnetwerk  (dat had ik nog wel kunnen/moeten testen op mijn Android telefoon met de browser in desktop modus, iets wat schijnbaar niet mogelijk is op iOS/ de Apple Mini tablet waar ik het wel op poogde)

Reputatie 6
Badge +2

@apis4 Dank je wel voor je terugkoppeling! Mocht dit in de toekomst nogmaals voorkomen, laat het dan gelijk weten. Ik help je graag verder!

Reageer