Beantwoord

tv anywhere hikt ondanks up grade

  • 17 October 2021
  • 8 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 1

Maar weer eens tv anywhere geprobeerd op de pc, maar ondanks de laatste up date, blijkt deze nog steeds dezelfde problemen te hebben, nl 2 seconden lopend beeld, dan stilstand, weer twee seconden beweging, stilstand en dat de gehele avond door, niet om aan te gluren dus, maar het vreemde is dat dit NIET gebeurd bij Ned 1-2-3  bij ID tv / MTV / BBC First / ONE / TWO en Animal Planet  maar de rest van de zenders zijn aan het stotteren.  Vind ook dat onze tv in de keuken die is verbonden met tv boxje daar ook  soms tegenaan loopt. ben ik toch niet gewend van T-Mobile 

icon

Beste antwoord door Willem Wellerd 22 October 2021, 11:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7

Hi @Willem Wellerd, bedankt voor de feedback! Dat is wel interessant, ik zou graag wat meer willen weten, misschien kunnen we er wat mee.

Welke browser gebruik je? Is de PC bekabeld aangesloten of via de wifi? Ervaren je het stotteren ook wanneer je de TV Anywhere app op de telefoon of tablet gebruikt? Kan je andere diensten zoals bijvoorbeeld Netflix of Amazon Prime wel zonder problemen streamen op de pc? 

Wat mij daarnaast opvalt is dat ik een derde Tv Box geregistreerd zie staan van een nieuwer type (Aria 610) en dat vooral deze wat problemen ervaart met de stream kwaliteit. Ik zie onder jouw klantnummer alleen nergens een Aria 610 terug, klopt het dat je inderdaad drie TV Boxen aan hebt gesloten? En zo ja zit de 610 dan rechtstreeks op de modem aangesloten of zit hier bijvoorbeeld nog een router, powerline adapter of iets anders tussen? Dit zou namelijk wat storing kunnen geven.

Ik hoor het graag!

Reputatie 1

Hoi Brian, 

Bedankt voor jouw reactie, moet  wel bekennen dat ik wat narrig gereageerd heb, sinds de laatste en de voorlaatste up grade wil het niet lukken om tv anywhere zonder hikken te laten draaien, daarvoor onder Chrome geen enkel probleem, maar nu dezelfde pc onder Chrome,  bekabeld of via wifi hikt het, op  telefoon of tablet geen probleem, pc enkel op de kabel, via switch, zonder switch of Wifi, het hikt , nu alle tv Boxen afgekoppeld, windows pc hikt, ben nu zo ver dat ik heb besloten de windows pc niet meer te gebruiken hiervoor. Netflix of Amazon Prime gebruikte ik niet op deze pc dus kan het niet proberen.

Je vraag over de Aria 610 klopt, deze is van mijn buurman legaal in gebruik. :-) en is nu afgekoppeld, geeft ook geen verbetering dus, vandaar mijn besluit pc eruit.

Hartelijk dank voor je reactie, heeft mede geholpen om tot de conclusie te komen dat T Mobile best een goed product levert.  :-) 

Vriendelijke groet,

Willem

Reputatie 7

Hi @Willem Wellerd, merci voor je uitgebreide toelichting en fijn om te lezen dat je overall tevreden bent! Heb jij ook al een andere webbrowser geprobeerd dan Chrome? Zou je daarnaast eens een speedtest voor mij kunnen uitvoeren? Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite! Als de snelheid goed blijkt te zijn, dan dien ik graag een verzoek in voor onze technische dienst. Ook op de laptop hoor jij namelijk optimaal van TV Anywhere te genieten, dus ik wil dit met liefde voor je fixen!

Top om te weten dat jij die derde TV Box van je buurman hebt gekregen en balen om te lezen dat het loskoppelen niet tot verbetering heeft geleid. Klopt het dat je met de andere TV Boxen geen problemen hebt? Ik zie graag je reactie tegemoet, zodat ik verder voor je aan de slag kan, merci! 💪

Reputatie 1

Goede middag Lisa,

 

Dank voor jouw reactie,  

Na zoveel inspanning vanaf jullie kant moet ik wel he… :-) geef mij even wat tijd en ik kom hierop terug, alles staat namelijk ingebouwd en is weggewerkt, dus… komt zo spoedig mogelijk.

Groet,

Willem

Reputatie 1

Goede morgen Lisa,

Hier komt zo de gevraagde scherm afdrukken van een Mac en mijn (schuldige Windows pc)

Alles zoals gevraagd aangesloten zonder poes pas  dus rechtstreeks bekabeld, en wat blijkt, nu een perfecte verbinding,  voor alle twee de pc s, geen twijfel mogelijk, wel zo af en toe registreer je de helft van de snelheid, maar en nu komt het op de klacht aan, de Mac gaat perfect ,  de Windows pc blijft hikken, dus wat ik al dacht,  de comdi  soft whare, hard whare( ouderdom? ) geprobeerd met Opera, FireFox, Chrome, Edge , gekopperd aan bing, google, Duckduck, yahoo, de pc hij blijft hikken, bij veel tv kanalen, behalve de genoemde???? Daarom wil ik de klacht terugtrekken, deze Windows pc is schuldig aan inwendig letsel, wat weet ik nog niet, maar gaat vervangen worden. Wil jullie hartelijk danken voor het geduld en medewerking in deze, met een beetje schaamrood op de wangen, hartelijk dank voor jullie inzet. 

Vriendelijke groet,

Willem.

Ps: zodra  ik erachter ben, welk onderdeel of wat het was laat ik het weten ...

Reputatie 1

 

Reputatie 7

Hi @Willem Wellerd, onwijs bedankt voor je genomen moeite! Ik ben super blij om te lezen dat jij een perfecte verbinding hebt als je alles rechtstreeks bekabeld hebt aangesloten. Ik ben heel erg benieuwd wat de oorzaak van het probleem blijkt te zijn op de Windows PC, dus houd ons hier vooral op de hoogte. Juist super hoe jij hier zelf nu achter bent gekomen, dus dat is helemaal niks om je voor te schamen haha. Heel graag gedaan, ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen en hoop dat het lukt om uit te pluizen wat er precies met de Windows PC aan de hand is. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Maak er een hele mooie avond van! 🎈

Reputatie 1

Hallo, Zoals beloofd kom ik nog even terug op het bovenstaande probleem van de niet goed werkende tv Anywhare  app, op mijn Windows 10 Pc: 

Ik heb besloten om het op te geven, het blijft een vreemd iets er zijn zoals eerder aangegeven zenders die werken, maar de overige zenders blijven hikken, hele pc omgekeerd en uitgeplozen qua onderdelen ??? helaas geen indicatie van wat of hoe de de oorzaak hiervan is??? terug naar de wel werkende installatie kan helaas niet van wegen de up grade's  zowel van t-Mobile als Windows. Dus….  dit houden als aandenken en verder op mijn Mac pc. 

Hartelijk dank voor de ondersteuning en begrip,   

Vriendelijke groet: Willem