TV Anywhere nu ook op Apple TV!



Toon eerste reactie

63 reacties

Reputatie 7
Hi @tmobjoost, ik heb de vraag uitgezet bij onze developers en ik kom er op terug, ik vermoed eind komende week!
Is er nog nieuws te melden mbt de beeldkwaliteit van de Apple TV app? Staat er iets concreets op de roadmap om die te verbeteren?

Maak sinds kort gebruik van de Apple TV 'TV anywhere' app (overstap Ziggo), en de beeldkwaliteit is stuk lager dan Ziggo. Eigenlijk net te laag om een volwaardige vervanging te zijn. Ik wil geen gebruik maken van een IPTV box. Wil juist van al die kastjes af :)

Overigens is het super dat de Apple TV app er is. Absoluut een 'unique selling point' voor t-mobile, en de reden dat ik voor t-mobile gekozen heb!
Reputatie 7
Bedankt voor de feedback ernste! We hebben gisteren een update gelanceerd, ik hoor graag of deze issues met de laatste update nog steeds spelen!
Reputatie 2
Ik kijk sinds 2 maanden 'fulltime' via de Apple TV en het bevalt erg goed. Een paar opmerkingen:
  • het geluid valt elke paar minuten voor een seconde of 10 weg. Het beeld gaat gewoon vloeiend door. Mijn ATV 4K is via ethernet aangesloten
  • alle zenders zou fijn zijn
  • ls je links of rechts op de touchpad van de na drukt, dan skipped normaal gesproken de video 15d naar voor/achter. Dit lijkt door jullie niet geïmplementeerd te zijn.
Thanks!
Reputatie 7
Willen doen we zeker, TigermanMcCool. Maar dit betekent ook dat er extra kosten bij komen kijken. En wat wij ook willen, is ons Internet, TV en Vast Bellen betaalbaar houden, zodat iedereen er voor een goede prijs gebruik van kan maken!
Reputatie 2
Hi Stefan, technisch gezien is het zeker mogelijk om álle zenders via de app te tonen maar hiervoor is een aparte licentie nodig. We zijn een relatief kleine provider en moeten daarom altijd keuzes maken in ons aanbod. Op dit moment hebben we er voor gekozen om niet alle zenders ook op de app aan te bieden maar dat wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet alsnog zal gebeuren! ;)

Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar van niet willen.


😎
Reputatie 7
Hoi @Seanroja en @stefan.1997

Mooi om jullie enthousiasme te zien voor de app op Apple TV! Ik merk een steeds grotere roep om de app als een los abonnement aan te bieden. Vooralsnog zit dit niet in de pijpleiding en is het echt een extra bij een TV abonnement, maar deze groeiende wens (trend?) is zeker belangrijk om in de gaten te houden. Ik gooi het in ieder geval op bij het TV team.

Wat betreft de kwaliteit: voor de hoogste kwaliteit is de TV Box nog steeds de beste optie. De TV app is gemaakt voor mobiele telefoons en tablet - een klein scherm. Bij het casten of afspelen via Apple TV is dit dan ook te zien. Vandaar...
Reputatie 6
Badge
Ik zou iedereen willen oproepen om zoveel als mogelijk via de Apple Tv App te kijken. Zo stijgt het gebruik in aandeel en zal de app steeds belangrijker worden voor T-Mobile. Hierdoor zijn zij sneller geneigd om meer te investeren en innoveren ten aanzien van de Apple Tv App.
Reputatie 6
Badge
@Seanroja

Ja ik ben het volledig met je eens. De Apple tv App is super! Echter is de app heel nieuw en is T-Mobile pionier op de Apple Tv. Waarschijnlijk heeft de lage beeldverversing te maken met het feit dat de apple Tv app bijna een volledige kopie is van de iOS app. Deze mobiele app heeft als functie om ook over 3G tv te kunnen streamen. De streams zijn hierop aangepast.

Het zal wel enige tijd gaan duren voordat de Apple Tv eigen streams krijgt die geoptimaliseerd zijn voor de Apple Tv. Het komt vast goed!
@stefan.1997

Dank voor je snelle reactie! Dan weet ik in ieder geval dat dit niet aan mijn instellingen ligt. Jammer dat dit zo is. De apple tv (app) werkt vele malen fijner dan de normale decoder (en daarbij behorende afstandsbediening) en wanneer ik de normale decoder niet meer nodig heb scheelt dit weer in ruimte, kabels en stopcontacten. Hopelijk komt hier in de toekomst verandering in. De schokkerige beelden doen vooralsnog het voordeel van de apple tv app grotendeels teniet.
Reputatie 6
Badge
Hey Seanroja,

Het klopt dat je bij snelle beelden het beeld als schokkerig kan ervaren. Dit komt omdat het aantal FPS of Beelden Per seconden, lager is dan bij een gewone TV stream. Waarschijnlijk heeft T-Mobile ervoor gekozen om de beeldverversing laag te houden om bandbreedte te besparen. Dit heeft als voordeel dat je bij een relatief lage internetsnelheid en bandbreedte gewoon nog tv kunt kijken.
Dus sport programma's kijk je het best gewoon nog via de Tv box
Sinds vandaag de app op de apple tv geinstalleerd. Werkt top! Mij valt wel op dat de kwaliteit minder is dan via de normale decoder. Vooral bij snelle beelden lijkt het beeld wat schokkerig. Klopt dit? Of ligt dit aan de instellingen van mijn apple tv? Ik zou graag mijn decoder niet meer nodig hebben en alleen de apple tv gebruiken maar bij het kijken van sport lijkt het beeld vooralsnog wat schokkerig...
Reputatie 6
Badge
@Brian thanks voor je duidelijke antwoord.

Echter zou ik best wat meer willen betalen voor extra functionaliteit. Bijvoorbeeld 7,99€ p/m om alle zenders te kunnen bekijken op mijn Apple TV's
Reputatie 7
Hi Stefan, technisch gezien is het zeker mogelijk om álle zenders via de app te tonen maar hiervoor is een aparte licentie nodig. We zijn een relatief kleine provider en moeten daarom altijd keuzes maken in ons aanbod. Op dit moment hebben we er voor gekozen om niet alle zenders ook op de app aan te bieden maar dat wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet alsnog zal gebeuren! 😉
Reputatie 6
Badge

Wat betreft de vraag @stefan.1997Het is m.i. wel degelijk mogelijk om alle zenders van je abonnement aan te bieden via de TV Anywhere App.
Dat heeft Canal Digitaal immers al bewezen.
Ik ben dan ook zéér benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoek terzake.

😎

@Sterre heb je dit nog uitgezocht?
Reputatie 7
Bedankt voor de toelichting Bas, ik ga het doorgeven!
Beste Brian,
Dat klopt, ik kan bij andere apps (bijv. Netflix) uit verschillende geluidsbronnen kiezen, maar bij TV Anywhere niet.
groet Bas
Reputatie 7
Hi Bzmn, klinkt als een mooie set-up die je daar hebt! 🙂 Als ik je goed begrijp dan kan je met de TV Anywhere app dus niet de geluidsbron kiezen op de Apple TV om dit naar de Sonos te streamen, klopt dat? Lijkt mij inderdaad een goede toevoeging die ik graag door ga geven. Laat het mij nog even weten! 🙂
Ik heb onlangs de switch gemaakt van Ziggo naar T-Mobile, omdat de TV anywhere app voor de Apple TV beschikbaar werd, en omdat SONOS airplay 2 ondersteunt. Nu kan ik met een Apple TV alles voor elkaar krijgen: TV kijken, uitzending gemist, Netflix etc, met een minimum aan kabels! Cool.

Nu werkt het streamen van Apple TV naar Sonos op zich goed, maar niet voor de TV Anywhere app. Waar andere apps de mogelijkheid hebben om de geluidsbron te selecteren door met de afstandsbediening het instellingen menu van bovenaf tevoorschijn te 'swipen', kan dat op deze app (als enige) niet. Dus ik kan het geluid niet streamen naar mijn Sonos... Vanwege het ontbreken van een HDMI ARC of optische uitgang uitgang op mijn TV kan ik het ook niet bedraden. Zonde! Nu is dit het enige wat nog ontbreekt om alles via Wifi geregeld te hebben.

Het lijkt me een leuke klus voor een programmeur om dit beschikbaar te stellen in de app. Of zie ik iets over het hoofd? Graag hoor ik of deze optie toegevoegd kan worden.

O, en ik was inderdaad ook verbaasd dat niet alle zenders beschikbaar zijn op de app. Daar hebben ze in de winkel niets over gezegd, hoewel ik de configuratie van hierboven uitgebreid heb besproken. Oké, een verkoper weet ook niet alle details, maar ik had die informatie graag in de overweging meegenomen. Dus als jullie toch bezig zijn...

Graag jullie reactie,

groet Bzmn
Reputatie 3
[quote user="Hans-Juriën"]@just_perry , ik vermoed dat dit komt door de HDMI > DVI adapter die je gebruikt. Waarschijnlijk houdt de beveiliging op de TV-streams de omzetting van HDMI naar DVI tegen (HDCP copy protection). Hierdoor krijg je dus zwart beeld.

Dankjewel, heb hem meteen op een TV aangesloten, het werkt nu wel, dacht dat HDMI naar DVI 1 op 1 was, schijnt dus niet te werken.
Reputatie 7
Badge
@just_perry , ik vermoed dat dit komt door de HDMI > DVI adapter die je gebruikt. Waarschijnlijk houdt de beveiliging op de TV-streams de omzetting van HDMI naar DVI tegen (HDCP copy protection). Hierdoor krijg je dus zwart beeld.
Reputatie 3
Bij mij opent de AppleTv app, kan inloggen, kan overal naartoe, maar als ik op kijken klik dan zie Ik wel dat hij naar die zender toegaat, tijd loopt maar heb dus gewoon een zwart beeld, alles werkt behalve dus het zwart beeld.
Ik heb mijn Apple Tv wel op een Apple display aangesloten doormiddel van een HDMI naar DVI adapter, dit zou totaal niets uit moeten maken, ook is de resolutie lager op mijn display maar dat zou ook niets uit moeten maken.
Heeft hier iemand anders last van, mijn Apple Tv is de vorige versie, non 4k.
Reputatie 6
Badge
@Sterre
Bedankt voor je antwoord. De onlangs bekeken zenders waren na mijn berichtje opeens weer terug. Ik zie de extra zenders met smart te gemoed. Misschien is het een idee om TV Anywhere en apple TV te splitsen en er een betaalde dienst van te makken met alle service en extra's die een entone box ook heeft. Dan betaal je bijvoorbeeld voor de Apple Tv 5€/maand. Net zoals een extra settopbox. Dat heb ik er zeker wel voor over om alles op 1 platvorm te kunnen gebruiken
Reputatie 7
Hoi stefan.1997,

Wat gek dat 'Onlangs bekeken' verdwenen is. Sinds wanneer is dit zo? Je kunt de app verwijderen en opnieuw installeren, ik hoop dat dit helpt om het terug te krijgen.

Bedankt voor het doorgeven van jouw wens om de zenders van jouw TV Box ook in de TV Anywhere te tonen. Deze wens is genoteerd en wanneer de verantwoordelijken in de organisatie er onderzoek naar kunnen doen, zal ik dat op het forum duidelijkmaken. Het heeft geen zin om deze wens meermaals door te geven, daar gaat het niet sneller door gebeuren. We staan niet stil en zijn voortdurend bezig met het onderzoeken van mogelijkheden! Ik heb ook voor je gekeken waarom het nu nog niet mogelijk is. De TV Anywhere App is een gratis extraatje voor jou als TV-klant, als cadeau omdat we blij zijn dat je onze klant bent. De app is voortdurend in ontwikkeling, dus wellicht in de toekomst komt de optie er wel 🙂!
Reputatie 6
Badge
Waarom zijn de onlangs bekeken programma's uit de app verdwenen? Dit is in de Apple tv app als in de normale app. Tevens zou ik de regel onlangs bekeken graag onderaan zien. ( Onder: Al je zenders en Favoriete zenders.) Verder zie ik ook graag alle zenders die ik ook op mn entone ontvang. Dan kan ik die afschuwelijke kastjes de deur uit doen en alles op 1 platvorm bekijken. Zou erg tof zijn!!

Reageer