Beantwoord

TV app smart tv hapert

  • 28 August 2023
  • 1 reactie
  • 984 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi,

ik heb sinds vandaag een smart TV (samsung 55qn85b) en ik probeer even de tv app uit van t-mobile. Alleen bij het zappen tussen verschillende programma’s blijft het beeld elke keer hangen en herhaalt het 3 tot 4x het beeld/geluid voordat de zender normaal beeld/geluid geeft.

Daarnaast is het beeld bij de ESPN kanalen slecht. Ik heb 100hz beeldverversing dus het ligt niet aan de TV want bij Netflix of prime heb ik bijv. geen problemen. Echt alleen in de app van t-mobile. 

Hoor graag of dit probleem opgelost kan worden.

Groet,

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 29 August 2023, 11:27

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hi @wvdh, goed dat je de app test! Deze zou goed moet werken dus ik help je graag verder. Ik start gelijk met wat vragen:

  • Heb je de app al een verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de televisie? Maakt dit verschil?
  • Heb je het modem opnieuw opgestart? Maakt dit verschil?
  • Ervaar je dit met het schakelen > slecht beeld/geluid op alle zenders? Of gaat het om specifieke zenders?
  • Maak je gebruik van een 4K TV? Pas dan de resolutie van de TV aan naar Full HD/1080P, niet op 4K. Door het upscalen van de TV naar 4K kan je namelijk slecht beeld ervaren.
  • Pas de bitrate eens aan. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu > Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld hierdoor stilstaat of hapert, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.
  • Welke snelheid meet je via een speedtest via wifi?

Super bedankt voor alle moeite, ik ben benieuwd!

Reageer